Vandaag herplaatshond geadopteerd, vraagje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Vandaag herplaatshond geadopteerd, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:03

Hallo allemaal,

Het is een hele leuke hond van bijna 6, een soort grote boomer, heel lief. Maar mijn kat zit nog steeds onder de bank. Die moet toch eens nar de bak en eten.
Hoe doen jullie dat met eten, ik ben bang dat de hond haar brokjes opeet als ik ze neerzet. Uit één waterbak drinken moet lukken maar mijn kat krijgt ook nog eens natvoer. Moet ik alles dan op tafel zetten, ze mocht nooit op het aanrecht of tafel dus wat nu?
Alle oplossingen zijn welkom. Alvast bedankt!

Kimbers

Re: Vandaag herplaatshond geadopteerd, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:08

Beetje laat om nu pas aan te denken niet?

Is er geen ruimte waar de kat wel kan komen en de hond niet? Of is dit te creeëren?

Anders inderdaad het voer van de kat hoger gaan zetten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:09

Een kattenluikje in 1 van de deuren doen en het kattenbakje daar achter zetten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:10

Wij hebben het eten voor de katten ook hoger staan zodat de honden er niet bij kunnen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:13

Als je besilst niet wilt dat ze ergens op gaat zitten, zou je ook een hekwerkje om haar bak en eten kunnen plaatsen.

Uiteraard dusdanig dat de hond er niet door- of overheen kan en poeslief wel ;)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:19

Misschien traphekje tussen kamer en open keuken, kan de hond keuken niet in waar de kat eet en ik rustig kan koken zonder bedelende hond, want dat doet ze :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:43

Bij ons staat het kattenvoer op de wasmachine.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:59

ik heb het voer en water voor de kat staan op een plaats waar de honden niet kunnen komen. De kattenbak overigens ook. Pas verhuisd en ook hier kan het allemaal in een hoek onder de trap. Ideaal voor ons niet in de weg en de kat heeft ruimte voor zichzelf daar om rustig naar de bak te gaan en te eten en drinken ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:02

Bij ons staat het katteneten gewoon op de grond en hebben we de honden geleerd er niet aan te komen.

Tot als je hondje dat kent, kat op tafel voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:04

Mijn ouders hebben voor de poes een hoekje in de bijkeuken afgezet met van dat groene tuingaas. Hond kan er niet bij en poes hupt er zo overheen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:05

De kat komt wel te voorschijn om te eten als de hond uit de ruimte verwijderd is. Want ik zou de hond en de kat nog niet zonder toezicht samen laten. Dus ´s nachts laat je ze apart en dan krijgt je kat gelegenheid om te eten.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 20:22

Bedankt allemaal voor de tips. De hond neem ik mee naar de slaapkamer met een bak drinken. Heeft de kat de hele woonruimte verder.
De hond is een enorme schooier, en verwend, daarom ook te dik. Hij is veel in de keuken maar is net te klein voor het aanrecht. Ik heb al gereageerd op een traphekje want wil weten hoe ver die spijlen van elkaar staan, kat moet er wel door kunnen. Kat is ook dikkig, haha.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:34

Ik heb 2 jaar terug een Britse korthaar (6 jaar oud)overgenomen. Kat was geen honden gewend en mijn honden geen 'verwerende' 'uithalende' kat. Ik heb ze heel bewust weken uit elkaar gehouden en de kat een veilige plek geboden (eigen kamer)

Het arme dier heeft 6! weken het grootste deel van de dag achter de wasmachine gezeten bij confrontatie met de honden. Daarna was het oké, honden slapen nu met de kat en andersom.

Voerbak staat nog steeds hoog, kattenbak in de bijkeuken en waterbak wordt nu inmiddels door alle partijen gebruikt , maar was in eerste instantie gescheiden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:37

ik he een extra krabpaal gekocht (kleinere) waar het eten van mijn kat op staat aangezien mijn hond dit opat. Misschien voor jou ook een optie?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:28

Mijn honden hebben geleerd uit de keuken te blijven.
Kattenbrokken staan gewoon op de grond in de keuken.

Traphekje is een goed idee.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:32

en gewoon allebei afgepast 2x per dag geven? eentje in de woonkamer en de ander bijvoorbeeld in de gang?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:32

Mijn kat drinkt trouwens niet graag uit de grote bak van de hond, vorige katten ook niet. Misschien toch ook apart waterbakje?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:36

Sowieso de kat een eigen waterbak. Die wil deze echt niet delen met deze "indringer". Geef de kat plekken waar ze hoog kan zitten en neem de hond ook regelmatig uit de ruimte van de kat zodat de kat even kan ontspannen. Geef het tijd en bescherm de kat tegen de hond.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:41

Bij ons eet de kat uit de bak vd hond ;')

Meeste tips zijn al gegeven. Kat hogerop voeren en de hond leren dat hij van het kattenvoer af moet blijven!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:44

meisje_ schreef:
Bij ons eet de kat uit de bak vd hond ;')

Meeste tips zijn al gegeven. Kat hogerop voeren en de hond leren dat hij van het kattenvoer af moet blijven!

Maar deze kat is niet gewend aan deze hond. En dan moet de waterbak ook nog eens gedeeld worden met de vreemdeling...

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:46

De kat kan nog rustig een paar dagen onder de bank blijven zitten. 1 dag is echt nog maar heel kort, honden en katten zijn nou eenmaal geen dikke vrienden. Wie weet ooit.....

Beide hun eigen plekjes, dan komt het uiteindelijk best goed.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 21:50

Ik laat alles even bezinken. Maar ik ga mijn kat niet in een aparte kamer opsluiten. Zij was er het eerst. Straks na het uitlaten nm ik de hond mee naar de slaapkamer, ze kan dan ook in de badkamer liggen. Kat heeft alle vrijheid om te eten en naar de kattenbak te gaan. Morgen kijk ik voor hekje voor de keuken waar de kat wel doorheen kan. Ze moet wel leren om niet bang te zijn voor de hond om naar de kattenbak te gaan. Kan die bak ook eerst in de keuken te zetten maar ze moet wel door de kamer heen overdag. Ze kan niet alleen maar onder de bank blijven liggen.
Ik dacht dat ze een stuk moediger was.

OK, als ik hond uitlaat heeft kat tijd en ruimte. 's-nachts hond uit leefruimte kat. Eten op aanrecht of zo heeft geen zin want ze durft niet eens onder de bank uit te komen. Ik ga nu weer voor wandeling dus kan ze tevoorschijn komen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:05

flicka schreef:
Ik laat alles even bezinken. Maar ik ga mijn kat niet in een aparte kamer opsluiten. Zij was er het eerst. Straks na het uitlaten nm ik de hond mee naar de slaapkamer, ze kan dan ook in de badkamer liggen. Kat heeft alle vrijheid om te eten en naar de kattenbak te gaan. Morgen kijk ik voor hekje voor de keuken waar de kat wel doorheen kan. Ze moet wel leren om niet bang te zijn voor de hond om naar de kattenbak te gaan. Kan die bak ook eerst in de keuken te zetten maar ze moet wel door de kamer heen overdag. Ze kan niet alleen maar onder de bank blijven liggen.
Ik dacht dat ze een stuk moediger was.

OK, als ik hond uitlaat heeft kat tijd en ruimte. 's-nachts hond uit leefruimte kat. Eten op aanrecht of zo heeft geen zin want ze durft niet eens onder de bank uit te komen. Ik ga nu weer voor wandeling dus kan ze tevoorschijn komen.

Het gaat er niet om dat je de kat opsluit, het gaat er om dat je de kat een 'veilige' plek biedt waar ze zich zelf kan zijn en zich kan afzonderen van de hond. Ze heeft dan zelf de keuze wel of niet te voor schijn wil komen maar kan wel zonder storen bij het eten en de kattenbak. De kat was er tenslotte als eerste en beschouwd jou huis als haar leefruimte,welke ze nu plots moet delen.

Kat en hond zijn van nature geen vrienden, dat zal echt moeten groeien

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:26

Ja precies, dus de kat wordt niet opgesloten. Vannacht tot in de morgen kan ze haar gang weer gaan, tot ik een traphekje heb waar ze doorheen kan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:29

Waarschijnlijk springt ze er toch op en overheen, dat maakt de keus wat gemakkelijker ;)