Hond bloedt uit penis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soesje321

Hond bloedt uit penis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:55

Hoi allemaal!

Vandaag gebeurde er iets raars met mijn hond Sammy.
Op de wandeling in de middag was alles normaal, maar aan het einde wou hij meer naar huis dan ooit. Thuis vraagt hij dan meteen om iets lekkers, maar deze keer deed hij dat niet. Niks bijzonders, ik accepteerde het maar. In de avond toen ik zijn eten wou maken, was hij ontzettend sloom, wat ik raar vond, want eten is zijn alles :o.
Ik gaf hem zijn pil (hij heeft leischmania) wat hij pas na 3x op aandringen met moeite at. Ik werd er een beetje nerveus van, en toen ik hem zijn eten gaf, likte hij er maar een paar aan, maar liet het voor de rest staan, hij dronk alleen maar wat, zijn neusje was niet warm, maar gewoon koud en nat. Maar zijn heup/maag was wel warm. We lieten hem maar met rust. Mijn zus kwam thuis, en hij begroette haar maar heel sloom en voorzichtig, toen ik bloeddruppels onder hem spotte. Ik schrok me kapot en ik keek onder zijn buik, toen er een bloeddruppel uit zijn penis kwam. Ik weet niet wat ik moet doen, spoedeisende hulp oproepen? Of wachten tot morgen?
Hopelijk hebben jullie advies.

Groetjes sarah
Edit: Mijn ouders zijn niet thuis
Laatst bijgewerkt door soesje321 op 20-12-15 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87

Re: Hond bloedt uit penis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:56

Hup van bokt af en direct de DA bellen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:57

spoedeisende hulp.Iets met de nieren kan ik me voorstellen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:58

Sloom en verminderde eetlust en bloedverlies.
Da bellen en niet te lang wachten. Anders kun je een doos gaan zoeken en een gat graven.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:58

Onze hond had het ook, was zijn prostaat, laten castreren en is opgelost...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:59

Gelijk bellen, kan niet goed zijn.
Misschien flinke blaasontsteking.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:59

Ik snap werkelijk niet dat mensen bij zoiets bokt raadplegen..

BEL DE DIERENARTS!!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:00

Laat ik het zo stellen: Wat kan er in hemelsnaam een reden zijn om NIET te bellen? Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar....

Aidenn

DA bellen, ook al is het maar voor informatie! anders ligt je hond straks onder de grond !

Sjolvir

soesje321 schreef:
Hoi allemaal!

Vandaag gebeurde er iets raars met mijn hond Sammy.
Op de wandeling in de middag was alles normaal, maar aan het einde wou hij meer naar huis dan ooit. Thuis vraagt hij dan meteen om iets lekkers, maar deze keer deed hij dat niet. Niks bijzonders, ik accepteerde het maar. In de avond toen ik zijn eten wou maken, was hij ontzettend sloom, wat ik raar vond, want eten is zijn alles :o.
Ik gaf hem zijn pil (hij heeft leischmania) wat hij pas na 3x op aandringen met moeite at. Ik werd er een beetje nerveus van, en toen ik hem zijn eten gaf, likte hij er maar een paar aan, maar liet het voor de rest staan, hij dronk alleen maar wat, zijn neusje was niet warm, maar gewoon koud en nat. Maar zijn heup/maag was wel warm. We lieten hem maar met rust. Mijn zus kwam thuis, en hij begroette haar maar heel sloom en voorzichtig, toen ik bloeddruppels onder hem spotte. Ik schrok me kapot en ik keek onder zijn buik, toen er een bloeddruppel uit zijn penis kwam. Ik weet niet wat ik moet doen, spoedeisende hulp oproepen? Of wachten tot morgen?
Hopelijk hebben jullie advies.

Groetjes sarah

Ipv bokt raadplegen, misschien gewoon je dieren arts bellen?
Of diegene die voor hem dienst heeft?
En daar je probleem voorleggen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:01

nine1987 schreef:

BEL DE DIERENARTS!!!!

Kind is 13 jaar.....

Vertel aan je ouders wat je hier op Bokt hebt getyped en laat ze de dierenarts bellen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:01

Je kan altijd de dierenarts bellen of eventueel de spoedlijn als de praktijk dicht is. Zij vertellen dan of je moet komen of niet. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:03

EquiPhoto schreef:
nine1987 schreef:

BEL DE DIERENARTS!!!!

Kind is 13 jaar.....

Vertel aan je ouders wat je hier op Bokt hebt getyped en laat ze de dierenarts bellen!

En dan kun je niet bellen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:05

ik kan hier zo de kriebels van krijgen he..

bel de dierenarts!!! een dier wat bloed is nooit goed, dat kan iedereen zich toch bedenken?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:06

nine1987 schreef:
En dan kun je niet bellen?

Toen ik 13 was moest ik het echt niet in mijn hoofd halen om de DA te bellen zonder toestemming.
Dus ik snap in deze situatie wel dat TS niet zomaar de DA kan bellen..

TS, als er niemand thuis is kan je misschien je zus vragen om te bellen? Weet niet hoe oud zij is. Anders moeder of vader proberen te bellen en de situatie uitleggen en dat je je flinke zorgen maakt

Wat je wel kan doen is bellen naar de DA ( als je het nummer hebt) en om advies vragen. Hun kunnen dan wel bepalen of het ernstig is of niet. Dan kan je altijd nog je vader/moeder bellen en zeggen dat het ernstig is.

Succes! :(:)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 20-12-15 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:06

God gaan we hier nou een discussie over krijgen. Tuurlijk kan iemand van 13 met een telefoon omgaan. Maar in ieder geval niet de rekening betalen die daar aan verbonden zit, of de hond in de auto zetten en naar de dierenarts brengen of wat dan ook... Gewoon de ouders laten bellen dus.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:08

Als er niemandnd thuis is, dan moet ze zelf bellen.. Zo simpel is t.. En als de ouders t daar niet mee eens zijn, dan moeten ze geen dieren aanschaffen..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:10

Ik dacht uit het verhaal op te maken dat de ouders thuis waren. Anyway, er moet gewoon zo snel mogelijk een dierenarts naar kijken, daar zijn we het allemaal over eens!
Laatst bijgewerkt door EquiPhoto op 20-12-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:10

Als je het nummer van de DA hebt zou ik zowiezo bellen. Drinkt hij nog wel goed? En plast hij nog? Lijken mij ook dingetjes om mee te nemen. Ik denk dat de DA dit ook gaat vragen.

Hoelaat komen je ouders thuis? Ik kan me indenken dat je het nummer van de DA niet hebt. (Had ik ook niet toen ik 13 was)

Succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:11

nine1987 schreef:
Als er niemandnd thuis is, dan moet ze zelf bellen.. Zo simpel is t.. En als de ouders t daar niet mee eens zijn, dan moeten ze geen dieren aanschaffen..

Wat is dit voor een domme reactie! Toen ik 13 was mocht ik het niet in mn kop halen om ee DA te bellen zonder toestemming! Nu nog niet zelfs.

Ik snap TS in deze situatie heel goed.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:23

Het bloeden uit de penis vind ik niet zo schokkend.. Kan passen bij een blaasontsteking of inderdaad prostaatklachten. Heeft je hond wel gewoon kunnen plassen, TS? Dan zou ik me over dat bloed niet zo'n zorgen maken.

Waar ik me wel zorgen over zou maken is het slome, niet willen eten, en warme gebied in de buik. TS hoe laat zijn je ouders thuis? Misschien dat zij een goede inschatting kunnen maken van de situatie, beter dan wij door een PC scherm ;)

Heeft je hond verder klachten? Braken, diarree, trillen/bibberen, opgezwollen buik? Reageert je hond alert en attent als je hem roept?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:27

Na overleg binnen het team gaat dit topic opnieuw open.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 15:32

Heel erg bedankt aan het team dat ik kan reageren.
Mijn ouders waren inderdaad niet thuis, en mijn zus moest snel weer weg omdat ze iets moest afleveren.
Dankjulliewel voor alle reacties en tips, ik heb uiteindelijk een dierenarts kunnen bereiken, hij zei dat ik die volgende morgen moest komen. (ik had mijn ouders gebeld, en ik kreeg toestemming, maar als het heel erg ernstig was, moest ik de buren halen.) het bleek een blaasontsteking te zijn, gelukkig gaat het weer beter, hij eet weer, is een stuk minder sloom en bloed niet. Hij zit nu aan een antibiotica kuur. Dus nog een keer, heel erg bedankt voor alle hints en tips, al sloegen sommige berichten heftig aan, maar het heeft zeker geholpen!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:35

Nou snap ik er niks meer van

Dit topic is een hele tijd uit mijn berichten weggeweest.. Ook op de zoekfunctie niet meer te vinden... En nu ineens issie er weer... Ik word seniel... :')

Maar wel heel fijn dat t ket je hond weer veter gaat!!

Alleen 1 tip.. Spreek iets af met je ouders voor de toekomst.. Dat als zij er niet zijn en de hond heeft wat, wat jij dan mag/moet doen..
Dan sta je niet meer voor verrassingen.. :)
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 22-12-15 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 15:37

nine1987 schreef:
Nou snap ik er niks meer van

Dit topic is een hele tijd uit mijn berichten weggeweest.. Ook op de zoekfunctie niet meer te vinden... En nu ineens issie er weer???

Had ik ook hoor, ik kon het eerst ineens niet meer vinden, maar toen kreeg ik gelukkig een bericht van het team dat ik toegang heb!