Lianne, maar als ik het goed begrijp stonden jullie dus niet onder begeleiding van een gecertificeerd instructeur?
Onze hond vertoont soms angst agressie. Heeft zijn levenlang alleen asiel gezien in spanje(gevonden als kleintje).Tot hij geadopteerd werd, en vervolgens binnen 1 jaar een gastgezin, eigen gezin en toen ons als eigenaar(eerste eigenaren wilden hem niet meer, is daar eea niet lekker gegaan)
Hij is bang voor oa herders en valt dan uit of valt aan uit verdediging. Ik moet leren hoe ik hiermee om kan gaan want heb het ook lang niet goed gedaan. Zo bleef ik toch oa losloopgebieden opzoeken, terwijl ik nu weet dat dit hem vooral stress geeft. met kleine hondjes is er nooit iets aan de hand. Of hij speelt ermee, of hij negeert.
Mensen idem, als hij zich bedreigt voelt valt hij uit, het is dus aan mij (en vriend)om hier betere inschattingen te maken en te handelen.
Dat zijn dus eigenlijk de zaken waar ik begeleiding voor wil..
Ik heb een tijdje terug de lezing en workshop bij Sonja Verhoef gevolgd. Daarna heb ik met mijn hond als oefenhond gefungeerd in een gedragstherapiesessie van een gedragstherapeut. Deze hond reageerde er ontzettend goed op! Ik pak zelf ook regelmatig stukjes eruit om die toe te passen.
Maarrrr, ik heb ook iemand op les gehad die, ik geloof, 5 sessies had gevolgd en het absoluut niet beter vond gaan. Maar ik ben daar verder niet bij geweest, dus weet ook niet hoe de hond daarvoor was..
Hier niet echt ervaring met BAT maar vind het wel heel interessant. Ik ben ook bij lezingen van Monique Bladder geweest en zij is dan ook zeker een aanrader! Ik kijk zelf altijd naar verschillende methodes en kijk wat ik hiervan kan gebruiken.
Mijn hond viel uit naar hardlopers en kinderen die druk doen en schreeuwen. Ik heb het zo opgelost om haar te leren dat ik de situatie onder controle had. Dus als ik zo'n situatie zag riep ik haar bij me en beloonde voor het komen. Bij ons was het de afstand tussen hond en baas die te groot was bij dat soort dingen en zij dacht dat ze het probleem (de hardloper of gillende kinderen) wel even op moest lossen.
Ik heb trouwens ook een herder (shiloh shepherd) als je in de buurt woont mag je ons ook als oefen materiaal gebruiken.
Heb je trouwens ook wel eens iets qua supplementen geprobeerd? Wij geven zelf puur rust dat haalt een beetje de scherpe kantjes eraf.
Nee nog nooit geprobeerd. Moet zeggen dat onze vent verder lekker relaxed is hoor. In huis ligt hij vooral lekker te knorren, is hij gewoon ryustig en kalm.
Ik woon in Heemskerk, noord-holland. Ooh dus voornamelijk buiten, dat was met die van mij ook. Nergens problemen mee alleen die hardlopers(met glimmende strakke pakjes vooral) en gillende kinderen dat was een dingetje. Ik heb zelf een sociale herder die ook vrij goed met bange honden om kan gaan, dus komt kijken en dan is het oh die is bang en de hond negeert. En gewoon gaat snuffelen bij een bosje of graspol en het dan van de ander zn kant laat komen. De meeste honden zijn vrij opdringerig en daar ligt meestal het punt met uitvallen.
BlueMilk
Geplaatst: 03-02-17 17:28
Mag ik nog reageren op dit topic ? Vind het nutteloos een nieuw topic te openen, terwijl er al één bestaat.
Ik ben sinds kort ook bezig met BAT. Mijn hond toonde al veel verbetering na de tweede les, dus voor mij werkt het wel.
loez
Geplaatst: 03-02-17 17:31
Hannanas schreef:
Wel ervaring met Monique: aanrader!! Heel fijn mens.
Ik volg veel van Monique Bladder haar online sessies. Erg leerzaam idd.