Bizar kattengedrag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Bizar kattengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 10:57

Hallo!

Sinds ik ben gaan samenwonen hebben mijn vriend en ik 4 katten. 3 (gecastreerde) mannen die allemaal tussen de 1,5 en 3 jaar oud zijn, en 1 (open) poes van 1. Die poes van 1 wordt binnenkort geholpen. Ze heeft 1 een beetje krols gedrag getoond, meer niet.

Het is een lief kattengroepje, ze liggen graag samen, spelen met elkaar. Maar nu komt het.

De mannen likken continue aan het kontje van mijn poes. No pun intended. Ze zijn allemaal ontwormd, dus daar kan het niet van komen. Olijf (de poes) vindt het wel best, ze gaat gewoon door met waar ze mee bezig was. En ze doen het bij elkaar ook wel, maar niet zo intensief als bij Olijf.

Is dit dominant gedrag? Ik ben een beetje bang dat de vellen er straks bij hangen eigenlijk.

Anoniem

Re: Bizar kattengedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:55

Zelf geen ervaring mee, tenminste ik zie niet dat mijn katten het doen. Wel dat één van de twee intensiever de ander likt dan andersom.

Maar ik was nieuwsgierig en ben even gaan zoeken op internet en vond dit,

"Katten die samen een sociale groep vormen begroeten elkaar door elkaars kop te likken, de lichamen langs elkaar te wrijven. Ze wassen elkaar: likken elkaars hele lichaam en als ze heel intiem zijn, likken ze de anus van de ander."

Bron: http://www.katwaardig.nl/2122-Hand-out+ ... van+katten

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:20

Dat komt heel waarschijnlijk omdat jou open poes onweerstaanbaar ruikt voor de mannen ook al zijn ze geholpen :o
Misschien zijn ze op wat latere leeftijd geholpen en zijn ze hun mannelijke lusten nog niet helemaal vergeten alleen weten ze niet wat ze daadwerkelijk moeten doen,of dekken ze ook?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:24

Klinkt toch als iets hormonaals. De poes is nog niet gesteriliseerd en geeft misschien heel aantrekkelijke feromonen af.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:27

Klinkt inderdaad als feromonen. :j Als je poes straks steriel is zal het gedrag waarschijnlijk afnemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 21:26

Ook wel sneu. Dan is ze straks een stuk minder populair :')

Maar dan zijn we hopelijk wel van dat intense gelik af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:12

Ik denk dat het idd komt omdat ze 'lekker' ruikt. En normaal zal het wel niet zo'n probleem zijn, alleen zijn er nu 3 mannen die haar lekker vinden ruiken.