Mogelijk komt binnenkort de kat van mijn vader bij ons logeren. Josje, zoals de kat in kwestie heet, is ruim 15,5 en zit op speciaal dieetvoer vanwege schildklier problemen. Ze was broodmager, maar is op dit voer (hills y/d) alweer aangekomen en haar schildklierwaardes zitten (hoog) in de normaalwaardes.
Dat even ter info. Mijn vader heeft deze week zijn heup gebroken. Hij is alleen, aangezien in 2014 mijn moeder is overleden. We achten de kans groot dat hij een aantal weken zal moeten revalideren in een verpleeghuis. Op dit moment zit Josje nog gewoon in het appartement van mijn vader. Ik ga er heen om haar te voeren en de kattenbak schoon te maken. Vandaag merkte ik al aan haar dat ze niet begrijpt wat er is. Ze kwam niet even kroelen, zoals normaal wel.
Maar ik heb ook een jong gezin en een baan. Weken iedere keer naar mijn vaders huis rijden voor Josje is niet erg handig, zo niet praktisch onmogelijk. En het bejaarde dametje zo lang zonder gezelschap (haar poezenmaatje is een maandje terug ingeslapen) en toezicht te laten zitten vind ik ook al niets...
Dus mocht het zo ver komen, komt ze bij ons thuis logeren. Ze mag niet naar buiten (sowieso niet vanwege weglopen, maar ook vanwege dieet), gelukkig is het winter en staat de deur niet open...
Maar goed. Ik ben geen katten gewend. Zou mezelf zelfs geen kattenmens noemen. Maar wil wel graag een fijn plekje creëren. Ik zat erover te denken de kleine slaapkamer in te richten als poezenkamer. Zodat ze de eerste aantal dagen kan wennen en weet waar haar voer en kattenbak te vinden is. Gaat ze die daarna nog gewoon vinden als ze wel overal mag rondlopen?
Andere dingen waar ik aan moet/kan denken?
katten zijn niet dom en heel schoon dus waarschijnlijk valt het allemaal heel erg mee! Toen onze katten bij ons kwamen wonen hebben we voor de zekerheid een feliway stekker in het stopcontact gestopt, dat maakt ze net wat relaxter in hun nieuwe omgeving