gohya schreef:Echt trainen hoeft niet,een kat kiest liever een bak met kattenzand,wit of geel zand,dan zwart zand.
Die gaat automatisch op die kattenbak zitten.Katten zie je ook vaak in zandbakken zitten vanwege het witte zand.
Maar dan moeten ze wel héél veel kattenbakken plaatsen.
En hoe leg je een kat uit dat ie wel op de wit zanderige kattenbak mag maar niet op de kinderzandbak van bijna hetzelfde materiaal? Je kunt het proberen met kattenkruid maar daar reageert ook niet elke kat op, dan zitten alleen de die hard junks in de juiste bak een beetje stoned te kwijlen
.
Anyway, ik vind dierenbelasting überhaupt suf. Het zal vroeger misschien wel een goede reden hebben gehad maar tegenwoordig denk ik meer dat het een extra potje voor de gemeente is dan dat er serieus dingen mee gedaan worden die voor honden, omdat die belasting moeten betalen, leuk en/of nuttig zijn. En hoe zouden ze het dan met kattenbelasting doen? Gratis poepzuigservice voor mensen bij wie de buurtkatten in de tuin schijten?
Nope, ik ben van mening dat dieren in principe alleen maar goed zijn voor mensen en dat je dus eerder dierensubsidies en openbare cavia's moet opstarten dan belasting heffen. Bijkomend voordeel van afschaffing van hondenbelasting is dan dat a. de hondeneigenaren niet meer kunnen jammeren over hoe zielig het is dat zij wel belasting moeten betalen en b. dat ze dan misschien wat meer geneigd zijn om hun eigen hondenstront op te ruimen, dat blijft nu nogal eens liggen 'want daar betaal ik immers belasting voor' (newsflash: nee, dat heet sociaal zijn, net zoals je als katteneigenaar ervoor dient te zorgen dat je dier geen overlast veroorzaakt).
En ja, dan gaat de kat weg. 150 euro per jaar vind ik veel geld en dat heb ik niet, ook één reden waarom ik niet ook een hond heb. Ja, ik kan voor mijn kat zorgen omdat ik al een potje heb en haar kosten in mijn uitgavenpatroon heb ingecalculeerd maar nog eens zoveel geld er bovenop is me teveel. Dan maar geen huisdier.
Zo, dat is er uit. En nu weer gewoon lachen want ik had best wel door dat het satire was. Openbare cavia's, hoe kom je er op...