Kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 13:30

Hallo,

Ik vroeg me af of (jullie vinden :P ) het kan om een kat S nachts en evt bij niet thuis zijn in een bench te doen?

Mijn huis heeft namelijk weinig deuren.
De kat is 4 jaar.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Zoe_97

Re: Kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:33

ik heb hier ook eens een topic voor geopend. Iedereen verklaarde me bijna gek dat ik het zou doen en ik was nog net geen dierenmishandelaar.
Eerste maanden mijn kat dus niet in ene bench gehad totdat ze een verwonding opliep waarmee ze niet mocht rondrennen. Ik heb ene grote bench gekocht waar zo'n deense dog nog inpast end ar heeft ze toen een week in gezeten. Nu kruipt ze er helemaal zelf in. Het is haar plekje en 's nachts slaapt ze daar ook gewoon.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:35

Wat is het probleem met weinig deuren dan?

Een kat is vaak actief snachts. Ik zou m niet zomaar ophokken zonder medische noodzaak.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 13:37

Zoe_97 schreef:
ik heb hier ook eens een topic voor geopend. Iedereen verklaarde me bijna gek dat ik het zou doen en ik was nog net geen dierenmishandelaar.
Eerste maanden mijn kat dus niet in ene bench gehad totdat ze een verwonding opliep waarmee ze niet mocht rondrennen. Ik heb ene grote bench gekocht waar zo'n deense dog nog inpast end ar heeft ze toen een week in gezeten. Nu kruipt ze er helemaal zelf in. Het is haar plekje en 's nachts slaapt ze daar ook gewoon.

Ik haal me dus wat op de hals met deze vraag!? :P

Ik neem aan dat jij het deurtje dan dicht hebt? En jij hem S ochtends weer open doet?
En was je kat het van kitten af aan gewend?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:38

Ik heb een tijd geleden een zwerfkitten binnen gehaald. Die heeft in de nachten in de bench gezeten, dit eigenlijk alleen vanwege de kattenbak en omdat wij aan het verbouwen waren. Dus mocht hij alleen los als wij er waren. wel had hij een hele grote Tcamp bench.. De eerste nachten heeft de nieuwe kat ook in de bench gezeten, omdat het niet helemaal leek te klikken met de zwerf, maar inmiddels zijn ze gewoon beide los hoor. Hebben de bench ook opgeruimd omdat ze er vaak samen in gingen liggen.. En hij toch best in de weg stond..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:40

mijn kat zat er voor het eerst in toen ze 5 maanden was (dus een week aan een stuk en enkel eruit voor naar de bak te gaan). Ze had toen veel pijn (gekneusde rug), dus ze vond het allemaal wel prima. Nu gaat het deurtje 's nachts idd dicht omdat ze anders de kerstboom vernield, na kert mag het deurtje 's nachts gewoon open, maar ze vind het totaal niet erg dat het dicht gaat. Als ik haar in de avond roep dan gaat ze erin als ik naar bed ga. (het is trouwens een binnenkat van nu iets ouder dan 7 maanden)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:42

opzich geen probleem. maar een 'oudere' kat eraan laten wennen zal lastig worden. van kitten af aan is het geen probleem en niks zieligs aan (voor een hond ook niet)
katten slapen toch de he;le dag. maar wel op een door hun uitgekozen plaats. of dat gaat lukken is de vraag!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:43

Onze kat heeft een hele tijd regelmatig in de bench gezeten, ook als het deurtje open stond ging ze lekker op haar plankje liggen want het was haar veilige plekje en haar uitkijkpost. Ik vind er niets mis mee.

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:50

wij hadden 1 kat die het nodig vond om snachts alles wat hij maar kon vinden van kastjes en tafels te gooien. Hele grote bench gekocht mandje en alles er in voor snachts. Kat vond het een heerlijk plekje als hij niet buiten was lag hij over het algemeen in z'n mandje in de bench. Inmiddels is die kat al een paar jaar overleden en hebben we de garage omgetoverd tot katten walhalla (kattenbakken, voerbakjes, speeltjes, hele grote speeltoestellen enz.) . Hier slapen onze 4 monster snachts .

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:52

Ik vind het niet OK :n
Als ze er zelf in gaan en het deurtje is open, prima.. Maar opgesloten, nah. Alleen voor medische noodzaak, of bijv. om katten aan elkaar te laten wennen zonder kleerscheuren.

Als ik kijk naar mijn katten, zijn ze 's nachts best wel bezig. Gaan ook graag op andere plekjes liggen, of gaan even naar boven. Katten willen gewoon graag gaan en staan waar ze willen. Daarnaast willen katten niet graag liggen bij de kattenbak, en in een bench heb je een slaapplekje en kattenbak vlakbij elkaar (tenminste, neem aan dat er een kattenbak bij staat als een kat een hele nacht in een bench moet).

Als je niet de toegang tot je hele huis kan geven, maak dan een kamer waar de kat geen schade aan kan richten, maar wel gewoon de basisbehoeftes heeft: krabpaal, (hoge) plekjes om te slapen, wat speelgoed oid en een kattenbak.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:56

idd alleen medische noodzaak.
tijdelijk, niet permanent.
als je een dier permanent wilt gaan opsluiten, hond, paard of kat, moet je maar eens gaan bedenken, of een dier wel wat voor je is..
dat van die deuren, wist je al van te voren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:57

Waarom zou je een kat willen om hem vervolgens nauwelijks vrijheid te gunnen en hem op te hokken?

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:03

Onze kat had er een gewoonte van gemaakt om op de bank te plassen als wij niet thuis waren. Wij hebben toen van het washok een kattenkamer gemaakt. Was ongeveer een kamer van 1,5 bij 2 mtr. Er stond een mega hoge jungle krabpaal in. Zijn eigen kattenbak en zijn eten.

Ook snacht werd hij in de kamer opgesloten. De eerste week vond hij het vreselijk naderhand wist hij niet beter en ging uit zichzelf rond bedtijd naar zijn eigen kamer.

Zielig, tja, ik zie het liever anders, maar een bank vol kattenzeik is ook zo wat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:04

Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. En denk natuurlijk ook aan de kat. Probeer het gewoon zou ik zeggen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:19

Chasey schreef:
Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. En denk natuurlijk ook aan de kat. Probeer het gewoon zou ik zeggen.

Wat JIJ goed vindt.. en aan de kat denken.. lijkt me dat dat in dit geval nu niet overeenkomt. Een kat heeft zijn ruimte nodig, zeker in de nacht. Dat er weinig deuren in huis zijn wist je van tevoren toch ook?

Ik vind het echt not done om een kat in een bench op te sluiten. :n
Als ik zie hoeveel plezier die van mij hebben, gewoon los in huis.. Ze mogen niet op de logeerkamer, badkamer en zolder maar verder hebben ze hun vrijheid waar ze mooi gebruik van maken. Ze rennen van de krabpaal de trap op, spelen wat op de kattenkamer, rennen weer terug, gaan lekker slapen op hun favoriete plekje van dat moment, en dat wisselt zich 8keer per dag af.
Moet er niet aan denken dat ik ze maar een vierkante meter bewegingsruimte zou geven. Dan zou ik toch echt voor de beesten kiezen en een andere plek voor ze zoeken.

Medische noodzaak hier even los van.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:22

Chasey schreef:
Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt. [...]

Als je kiest voor dieren moet je doen waar je dier zich goed bij voelt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:25

Ja, dat is waar. Maar misschien is er een middenweg? Ik heb onze 3 katten gewoon los door het hele huis. s' nachts kiezen ze er zelf voor om bij ons op bed te slapen. Dus helaas geen ervaring met kat in bench.

Zeeuwsemeid

Mijn kat zit 's nachts ook in de bench, ook als ik weg ben. Hij is er aan gewend, als ik nu mijn jas en schoenen aan trek rent hij al naar de bench.. Ook als de bench open staat en hij wil slapen gaat hij zelf in de bench liggen. Hij word ook gevoerd in de bench en zijn kattenbak staat er, ik heb niet het idee dat hij er zoveel moeite mee heeft.

Zoe_97

En jullie vinden dat goed, een ander wat anders. Het 1 is niet noodzakelijk slechtercdan een ander. Dat is afhankelijk van dier tot dier

Chasey

Nou ja... ik bedoel niet letterijk helaas :P Want onze katten hebben het goed. Maar helaas voor de TS.
Uhh ik moet bokt sluiten. Ik merk dat ik mijzelf niet ben en onzin uit kraam. Net als gisteren. Ik ga een luchtje scheppen! Doeiii

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:27

Die van mij kiezen er ook voor om lekker bij het vrouwtje te komen slapen maar dat is nou het punt. Ze kiezen ervoor. Een kat in een bench heeft alleen de keuze om 30 cm verderop te gaan liggen en of ie nou wil slapen of zichzelf wil wassen.

Die van mij maffen het grootste gedeelte van de nacht naast me. De poes heeft in de ochtend speelkwartier en dan zet ze beneden of op de kattenkamer de boel op stelten. :+

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:27

Onze kat stoppen we in zijn bench als we gaan schoonmaken anders duurt het drie uur langer dan normaal.. Hij hangt dan in de bezem en gooit spullen om dus dan moet ie even een uurtje in de bench :P

En als die schooit en dat werkt heel goed moesten we twee keer doen en toen was het over :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:41

Waarom wil je hem in een bench? Omdat hij dingen afbreekt/onderplast? Om rust in huis te hebben? Niet op bed?

Rust in huis met een kat is een illusie, vooral 's nachts, juist dan racen ze rond.

Niet op bed kan ik begrijpen, ik veronderstel dat je wel een slaapkamer met deur hebt? Gewoon toegang tot slaapkamer ontzeggen.

Hier lopen ze los door huis, ze mogen niet in de slaapkamer (zeker niet als ik er slaap) en niet in de badkamer. Voor de rest doen ze maar.
Ikzelf slaap er doorheen maar heb wel al van gasten te horen gekregen dat ze geen oog dicht gedaan hebben omdat de katten feestje hielden.
Wel mogen ze absoluut niet aan de deur komen krabben of blèren, kunnen ze een brul en een slecht gemikt kopkussen krijgen.

Kat in bench zonder medische noodzaak vind ik wel wat triest. Hond in bench trouwens ook.
In een kamer(tje) om huisraad en nachtrust te behouden kan ik nog inkomen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:30

Nee kat in bench voor iets anders dan medische noodzaak vind ik not done, en gezien de aard van een kat, tsja, alles behalve diervriendelijk. Dan maak je een extra deur in huis, kan dat niet, pech. Jij hebt voor de kat gekozen. Hond zit hier ook niet in de bench en mijn kat zou ik niet eens over nadenken

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:37

Ik zou het gewoon doen. Vaak wordt dit immers ook bij honden gedaan en paarden zet je ze ook op stal.