Een jaar geleden hebben beide dames een behoorlijke schurftinfectie gehad, waarbij vooral mijn geriatrische caaf erg lang last had. Inmiddels moet ik het jonkie om de maand knippen en het oudje zit weer lekker in haar vacht. Tot ik haar vanmorgen uit haar kooi haalde met verschonen, haar hele buik, tepels en achterpootjes zijn kaal
. Leuk thuiskomen van vakantie zo. Overigens kan de verzorger er niets aan doen, ze hebben een maand in de caviahemel mogen wonen.Of het schurft is betwijfel ik, aangezien het niet op de (mij inmiddels bekende) schutftplekken zit. Maar wat kan het nog meer zijn? Ze doet het momenteel weer goed na een periode van slecht eten en lethargie. De DA kent haar inmiddels en we zijn aangekomen bij het stadium 'zolang ze blij is, lekker laten genieten, maar veel ouder gaat ze niet worden'.
Zijn er bokkers die specifiek een kale buik herkennen? En kan ik voor nu iets doen om de huid te beschermen? Overbodig misschien, maar de DA zal worden gezien, maar niet nu direct in het weekend.