Siebe, onze pup, is al sinds dat we hem thuis hebben ontzettend leergierig en vat alles super snel op, wat ik helemaal geweldig vind want een hond die doet wat je vraagt was wel een must!
We zijn nu bezig met een vervolgcursus, en hebben ons basiscursus succesvol afgerond. De cursussen gaan lekker en de oefeningen die we daar op krijgen oefenen we thuis tijdens het wandelen of gewoon lekker in huis.
Wanneer Siebe volgroeid is ga ik hier behendigheid met hem doen bij De Wik, eerst doen we nog vervolg cursus twee als we een goed hebben afgerond, en deze cursussen volgen we bij De Bacchanten.
Zijn er nog leuke trucjes of dingetjes die ik Siebe kan aanleren -uiteraard alleen trics die geen andere oefeningen in de weg zitten- zodat we naast de basis dingen zoals het verbeteren van bijvoorbeeld 'volg', 'wacht' (wacht beter bekend als blijf) en 'voet' thuis en tijdens het trainen met wandelen kunnen doen?
Je kan het zo gek niet verzinnen want we vinden het echt ontzettend leuk om te doen!
Ik zal even een lijstje maken wat hij al kan en wat we nu trainen
Onze basis:
- Zit
- Af
- Wacht (ook wel blijf)
- Af naar zit (en van zit weer naar af etc
)- Volg aan de lijn en los
- Hier komen (commando is 'kom maar')
- Voet (een rondje om mij draaien en aan mijn linkerzijde aan zitten)
- Los
Onze 'trucjes':
- Poot (laag)
- High five (hoog)
- Up
- Kusje
Om ervoor te zorgen dat Siebe oplet wanneer ik een commando wil geven zeg ik zijn naam of 'kijk es'.
Ik werk met een clicker.
Chantal en Siebe

)
)