Ik wil van het voorjaar 2 of 3 krielkipjes gaan houden bij ons in de tuin. Er staat nu een grote voilaire die ik aan wil passen.
Ik wil (natuurlijk) een nachthok maken met 1 of 2 legnesten, ook moet er dan een zitstok in komen. Hoe groot moet het legnest zijn voor een krieltje en hoe hoog moet de zitstok worden?
Zou de zitstok boven de legnesten kunnen? Ik wil er dan een plank tussen maken die de ontlasting op vangt en die ik zo gemakkelijk schoon kan houden.
Als bodembedekking dacht ik aan zaagsel en stro voor in de leg nesten.
De buitenren is verhard, ik wil er graag een deel zand in hebben zodat ze lekker kunnen spelen en zich verzorgen, is het iets om alles zand te doen of zal het grootste deel zaagsel beter zijn.
Deze 2 delen zijn overdekt en kan ik goed afschermen voor de zon, er hangen zonnenschermen.
Ik ben van mening dat kippen lekker moeten kunnen scharrelen dus ze zouden overdag ook in de grote goed omheinde tuin kunnen.
Wat zijn jullie voorkeuren kwa voedsel? Eventueel merken die goed aangeschreven staan?
Ik heb 3 rassen gevonden die mij leuk lijken:
- kuifhoender
- Sebright
- Chabo
Kunnen deze rassen goed samen? Is het beter om een ras te kiezen of zou ik ook van alle 3 een kunnen nemen?
Vanaf welke leeftijd kan ik ze het beste nemen? (Lees verschillende dingen) en welke maanden is het beste om te beginnen?
En als laatste, kent iemand goede adresjes waar een van deze rassen kan halen?
Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal