Hondenschool kiezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Hondenschool kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 17:15

Op welke punten hebben jullie gekozen voor een hondenschool? Of te wel wat vind jij belangrijk?
Ik sta op het punt mijn eerste hond aan te gaan schaffen en ben aan het oriënteren op hondenscholen, ik ben er nu bij 2 langs geweest maar ik vond dat er bij 1 een te gesloten sfeer hing en bij de ander had ik het idee dat er niet goed op de mensen werd gelet.
Een te gesloten sfeer vooral ons kent ons en niet echt openen naar nieuwe mensen.. Omdat ik zelf niet heel sociaal vaardig ben vind ik dit dus al een afknapper. En bij de 2e leek het een te grote groep te zijn waardoor er niet genoeg individuele aandacht was..
Ik heb nu een 3e hondenschool op het oog waar ik graag wil gaan kijken, maar ik ben toch benieuwd waar andere honden eigenaren op letten.

xSCWx

Re: Hondenschool kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:20

Inderdaad fijn als je niet terecht komt bij een vast clubje die je niet ziet staan, maar dat zou me er niet van weerhouden daar te trainen. Ik kom er voor mezelf en mijn hond, niet voor andere mensen al is het mooi meegenomen als het gewoon gezellig is.
Ik let op de training methode. Is dat nog 'geef hem een ruk aan de slipketting' als de hond niet gehoorzaamt, of probeer het vriendelijk en alles wat er tussenin zit.
Een niet te grote groep vind ik ook belangrijk, inderdaad zodat er wel aandacht voor iedereen is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:23

Ik heb een sterke voorkeur voor clickeren. In principe werken vanuit beloning maar een c correctie moet geen oorlog geven. Voldoende (en kloppende!) theorie.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:52

Ik zoek anders dan anders, uitsluitend positief trainen maar simpele zit af blijf kan ik zelf wel trainen, maar vooral het creatieve er om heen bijv op verschillende locaties trainen, impuls controle (daar leren ze zich te beheersen in allerlei situaties dus niet naar andere honden toe gaan, de cake op tafel laten liggen etc etc) daarnaast wil ik lol hebben en een heel goede band met mijn hond opbouwen
Bijv bij kgc Delphi in Almere of DOG support in alphen ad rijn voel ik me thuis

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 00:08

Ik vind de Martin Gaus hondenscholen een fijne basiscursus hebben omdat er veel aandacht wordt aan theorie. Verder gaan ze inderdaad ook uit van positief trainen door middel van clickeren.

Een aantal vereisten die ik had voor mijn hond:

- Geen puppycursus waar alle pups maar klakkeloos op een hoop worden gegooid met alle gevolgen van dien.
- Geen straf en belonen maar uitsluitend positief trainen
- Werk met de clicker
- Oefeningen waarin de hond centraal staat, en niet de mens.