Anoniem schreef:Ik vind het eigenlijke zielige foto's.
Je hond is ongewijfeld er lief en leuk maar zo te zien heeft je hond problemen die er in gefokt zijn.
Hij kijkt scheel en kan zijn tong niet goed binnen houden.
Scheel kijken doordat de schedel te klein is en tongprobleem doordat de snuit niet goed is en hij heeft een flinke onderbeet. Hij heeft ook een neus die terug staat en kan daardoor niet goed ademhalen.
Sorry, ik wil je niet kwetsen. Jij kan er natuurlijk helemaal niets aan doen maar het ras heeft kenmerken die heel heel nadelig zijn voor de gezondheid van de hond.
Wat knap dat jij vanaf je scherm kunt constateren waar deze hond 'last' van heeft.
Vooral omdat je dingen ziet die er helemaal niet zijn.
Mijn hond kijkt ten eerste niet scheel namelijk, het ene oog heeft alleen net een wat lager hangend onder-ooglid. De tong floept er alleen uit tijdens het slapen als ze volledig ontspannen is. En een onderbeet, ja dat hebben de meeste boxers.
Heeft ze er last van? Ik nodig je graag uit om eens te komen kijken hoe 'benauwd' ze wordt als ze met andere honden aan het springen en rennen is. Ze rent alles er uit, zelfs hazenwindhonden kan ze bij houden. Dus problemen met ademhalen? Absoluut niet, zelfs niet met een flinke stok, bal of touw in haar bek.
Lief dat je de andere kant probeert te laten zien, maar in dit geval compleet overbodig.