Klitten Yorkshire terriër

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qweeny

Klitten Yorkshire terriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:55

Ik heb een Yorkshire Terriër pup van 3 maanden, en zij zit onder de klitten, wie o wie weet hoe mijn pup van haar klitten afkomt?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:56

door meer te kammen en wassen met speciale conditioner voor honden

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:01

Als je het zelf niet aandurfd om ze te verwijderen zou ik zo snel mogelijk naar een trimmer gaan! Klitten doen, als ze dicht op de huid zitten, veel pijn!

Overigens, niet vervelend bedoelt, hoe komt je pup van 3 maanden in hemels naam "onder de klitten"?? Houdt je de vacht niet bij (kammen) om dit dus te voorkomen?

Qweeny

Re: Klitten Yorkshire terriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:07

Ik probeer haar regelmatig te borstelen, maar de klitten zitten onder haar buik en dat is net de plek waar ze niet geborsteld wilt worden.

Joy_Mennings

Re: Klitten Yorkshire terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:08

Onze pup wil daar ook niet geborsteld worden maar je zult t toch moeten borstelen. Doe het anders in delen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:14

Het is een pup van 3 maanden -O- Die moet nog leren hoe ze zich moet gedragen bij het borstelen.
Als ze al zoveel klitten heeft, doet het haar pijn en zal ze het niet braaf ondergaan nee.
Ofwel knip je de klitten weg, ofwel ga je langs een professionele trimmer die je hondje weer in orde maakt.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:23

TS, als je pupje daar niet geborsteld wil worden moet je echt even vriendelijk gepast doorpakken. Dat is een stukje opvoeding die noodzakelijk is voor de verzorging waar jij als eigenaar verantwoordelijk voor bent.

Daarnaast is de pup nog dusdanig jong dat het relatief makkelijk is dit gedrag te doorbreken, bedenk wel, de moeilijk periode van puberen/uitproberen moet nog komen. Op dit punt zou zo'n opvoedkundige kwestie dus niet zo'n issue moeten zijn.

Ik zou zoals andere voor mij, het nu even uitbesteden aan een echt goede professionele trimmer. Geef even aan dat je mee wil kijken zodat je kan zien hoe hij het aanpakt. Ga vervolgens oefenen met borstelen, al is het maar 5 min per dag. Dan zal de pup er steeds vertrouwder mee raken. Hij is nog jong dus niet te lang hoor.. Gewoon rustig opbouwen en waar nodig echt even doorpakken.

Dat je pup daar niet geborsteld wil worden gaat dus niet op, dan schuif je je verantwoordelijk weg ;) Je moet het oplossen, dat is de verantwoordelijk van het nemen van een dier.

Succes!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:50

als er al klitten zijn dan heb je daar nooit of niet goed gekamd... leer voor de volgende x zonder klitten het kammen aanleren om te voorkomen dat er klitten komen.. anders loop je straks met zo'n polleke piekhaar terrier, of te wel een geschoren york