Situatieschets: Wij hebben sinds februari een kat die van een boerderij af kwam. Kwam bij ons onder de vlooien etc.
Nu heb ik sinds ongeveer de zomer steeds jeukende bulten. Eerst dachten we dat het muggenbulten waren, maar ik kreeg er steeds wel heel veel en ging niet weg. Kat en hond lieten we behandelen tegen vlooien.
We twijfelden, of ik had ook last van die vlooien, of ik heb bedwantsen.. Het laatste werd uitgesloten dus wel bleven op vlooien hangen.
Maar net had ik er dus 1 in mn BH, net nadat de kat naast me gelegen had.. Ze gaan dus serieus over van de kat naar mij
Waarschijnlijk vinden ze mijn bloed gewoon lekker, net zoals muggen. Maar.. Wat doe je er tegen?
Hond en kat gaan sterkere behandeling krijgen, mijn beddengoed, kleren etc gaan de vriezen in voor een nacht. Vloerkleed hier gaat eruit, bank wgaat goed afgezogen worden..
In spuiten van alles kan niet, omdat we dan 24 uur niet in de kamer mogen zijn, en dat kan niet met hond en kat.
Maarja, kat hoeft dan nog maar 1 keer met vlooien thuis te komen en het is weer raak.
En het is echt lastig.. Niet alleen vind ik het ontzettend goor, maar die bulten jeuken zo erg dat ik er snachts niet van slapen kan en ik er super veel littekens van krijg..
Wie oh wie heeft hier ervaring mee en weet raad?
sinds de stronghold. Ook zit er een beetje antiworm in zodat die cyclus ook doorbroken wordt ( je moet ook goed ontwormen met een vlooienplaag omdat dit ook een cyclus blijft...).