Help.. IK heb vlooien..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Help.. IK heb vlooien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 14:42

Want ze vinden mij lekkerder dan de beesten.. :=

Situatieschets: Wij hebben sinds februari een kat die van een boerderij af kwam. Kwam bij ons onder de vlooien etc.
Nu heb ik sinds ongeveer de zomer steeds jeukende bulten. Eerst dachten we dat het muggenbulten waren, maar ik kreeg er steeds wel heel veel en ging niet weg. Kat en hond lieten we behandelen tegen vlooien.
We twijfelden, of ik had ook last van die vlooien, of ik heb bedwantsen.. Het laatste werd uitgesloten dus wel bleven op vlooien hangen.

Maar net had ik er dus 1 in mn BH, net nadat de kat naast me gelegen had.. Ze gaan dus serieus over van de kat naar mij -O-
Waarschijnlijk vinden ze mijn bloed gewoon lekker, net zoals muggen. Maar.. Wat doe je er tegen?

Hond en kat gaan sterkere behandeling krijgen, mijn beddengoed, kleren etc gaan de vriezen in voor een nacht. Vloerkleed hier gaat eruit, bank wgaat goed afgezogen worden..

In spuiten van alles kan niet, omdat we dan 24 uur niet in de kamer mogen zijn, en dat kan niet met hond en kat.

Maarja, kat hoeft dan nog maar 1 keer met vlooien thuis te komen en het is weer raak.

En het is echt lastig.. Niet alleen vind ik het ontzettend goor, maar die bulten jeuken zo erg dat ik er snachts niet van slapen kan en ik er super veel littekens van krijg..

Wie oh wie heeft hier ervaring mee en weet raad?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:45

Tsja zonder het huis te behandelen kom je er toch echt moeilijk vanaf. Bedenk je dat 5% van de vlooien slechts op de dier zit, de rest zijn vlooien, eitjes en larven in je huis..
T hangt er vanaf welke spray je gebruikt, want bijv bij de Fleegard van Bolfo hoef je maar een uur te luchten en de ruimtes te verlaten. Dat moet lukken lijkt me!

edit: welke ontvlooiing gebruik je? Probeer Vectra Felis eens, je ziet binnen 2 uur de vlooien dood van je kat afvallen en t behandeld ook de omgeving.

geerte

Re: Help.. IK heb vlooien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:49

Ik zou ook zeker het huis proberen te ontvlooien want anders kom je er nooit vanaf.
Spuit je huis in en ga lekker een dagje weg met de hond en kat, of een middag want niet alle middelen hoeven zo lang in te werken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:50

Ik zou stronghold aanraden voor de kat en hond omdat die niet alleen vlooien op het dier doden maar ook in de omgeving. Mijn ervaring met een vlooienplaag aantal jaren geleden in dat dat de oplossing was. En je bedden goed en dergelijke op minimaal 60 graden wassen, liefst kookwas. Een stuk vlooien band in je stofzuiger zak stoppen en ermee stofzuigen. Succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:50

Erg vervelende situatie,ik had er ook last van nadat ik moederloze kittens had opgevangen en grootgebracht.

Grote vlooienplaag in huis,heeft een jaar geduurd tot ik er vanaf was.

Zodra je 1 vlo ziet dan heb je al een hele plaag.

Helaas kom je er echt niet vanaf zonder regelmatig te spuiten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:51

Hoezo kan je het huis niet inspuiten? Je kan toch met de hond naar buiten en de kat even in een reismandje en in een kamer waar je niet spuit zetten of even in de schuur ofzo

Zonder dat spuiten kom je er echt niet vanaf.

En dat hoeft trouwens echt geen 24 uur in te trekken.
Eerst goed stofzuigen, dan spuiten en dan 2 uurtjes laten intrekken en erna goed luchten.
Stofzuigen is belangrijk om ook de eitjes enzo uit te laten komen zodat je die ook dood spuit.
En vooral even niet dweilen. Vochtigheid vinden die vlooien heerlijk

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:52

Wat ook helpt is een stukje vlooienband in je stofzuiger te doen! Vergeet als je gaat spuiten niet om alle hoekjes kiertjes,plinten en ik heb ooit bij mijn vriend zelfs het plafon en kruipruimte gedaan.
Van ecostyle heb je ook vlooienspray, dan hoef je volgens mij biet uit de ruimte weg omdat het biologisch lid is.

Succes!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:51

Adventage ken ik je aanraden. In het asiel waar ik heb gewerkt vielen ze er zo af en nergens meer last van. Het is duur maar helpt beter dan frontlinie strobghold en andere bende.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:54

Je kan idd Adventage gebruiken en daarnaast heb je (ik dacht van Bayer) tabletjes die je je kat geeft en de vlooien onvruchtbaar maken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:55

Ik zou je ook Advantage aanraden, maar zeker ook een behandeling in huis... anders kom je er nooit vanaf.

Als ze trouwens nog veelvuldig op de kat zitten zou je in extreme gevallen ook de kat even kunnen dompelen. Emmertje lauw water met dreft, kat erin dompelen, uiteraard niet zijn hoofd. Niet diervriendelijk maar in extreme gevallen werkt het goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:56

Ik heb vorig jaar een vreselijke vlooienplaag gehad. Alles zat onder! Mijn bed, mijn kleren, in mijn haar. Vreselijk! Heb het uiteindelijk verholpen door het tappijt weg te gooien, de kat te behandelen bij de DA met comfortis tabletten en een injectie die de vlooien onvruchtbaar maakt. Ideaal! Sindsdien geen last meer gehad ondanks dat ik dit jaar nog een verwaardeloosde kitten op had gevangen die vlooien had. Mijn 2 nieuwe katten blijven die injecties krijgen elk half jaar zodat er nooit een plaag kan ontstaan. Ideaal!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:57

Let je ook goed op jezelf?
Vlooien kunnen veel rottigheid bij zich dragen zoals Lyme en co infecties.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:59

Beste ts, wat bij ons het beste ooit heeft geholpen en nog steeds preventief is stronghold voor de kat en hond. We konden bij ons ook merken aan mijn man die net boven zijn sok dan een bultje had, dat er vlooien waren. Met de stronghold nooit meer last van gehad! Advantix zowel als advantage en alles wat gewoon verkrijgbaar was hielp niet. het is niet goedkoop maar ja... het werkt een hele maand en je moet het dus elke maand consequent geven. Ik stop alleen paar maanden in de winter. Al een jaar of 4 geen ene vlo meer gezien :-) sinds de stronghold. Ook zit er een beetje antiworm in zodat die cyclus ook doorbroken wordt ( je moet ook goed ontwormen met een vlooienplaag omdat dit ook een cyclus blijft...).
Verder is de stofzuiger de beste vriend... heeel het huis heel goed stofzuigen. De ligplekken van de dieren eventueel met zo'n bayer spuitbus nog behandelen.. en blijven stofzuigen... na het huis gestofzuigd te hebben de zak dichtbplakken of als je stofzakloos zuigt dat ding goed schoonmaken.
het is echt te doen met een goed actieplan. Naden en kieren in laminaat etc kun je evt. met poeder behandelen.. goed spuiten en dieren goed behandelen is net zo belangrijk als hygiëne... heel veel succes!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:05

Toen onze kat vlooien had bij aankoop heb ik de kat elke dag gewassen. De kat was witharig. En doordat zijn vacht nat werd, kon ik alle zwarte puntjes (vlooien) zien e heb ze er allemaal handmatig afgeplukt.
Maarja, dat was dan alleen de kat.
De rest huis iedere dag 2 keer gezogen. Mandjes in de was, dekentjes, kussen etc. Nu heb ik geen kleden of vloerbekking, dat scheelt al een hoop.
Maar het was echt een rot klus die ik uiteindelijk geklaard heb zonder chemische spuitbussen oid.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:10

Late reactie, was een beetje druk.

We gaan even kijken voor biologische maar sterkte spray, de dieren hebben nu frontline dacht ik, kat een bandje en hond pipetjes. Voor hun gaan we ook even verder kijken voor wat sterkers. Stofzuigen doen we nu al dagelijks, andere tips ga ik ook even proberen.

Bedankt :) hoop er snel vanaf te zijn, tis ontiegelijk vervelend..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:14

Advantage was en is het enige dat bij ons werkte. Frontline is rommel en doet echt veel te weinig.

Wij hebben het hele huis ook ingesprayd met omgevingsspray en toen waren wij er ook vanaf :j

Was iig geen fijn welkom thuis na de vakantie toen, jasses :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:15

Frontline direct de deur uitgooien. Die werkzame stof voldoet gewoon negen van de tien keer niet meer. Inderdaad goed je huis ook mee handelen. Stoffen als ivermectine of selemectine doen het nog altijd wel goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:48

Frontline werkte 8 jaar geleden al vaak niet meer, mijn advies is ook advantage.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:56

Vlooien is 9 van de 10 keer ook wormen dus daar ook wat voor halen bij de DA! En het is al vaker gezegd de meeste vlooien bevinden zich niet op je hond of kat maar in je huis dus daar ook een spray voor halen bij de DA!
Geen troep uit de dierenwinkel meer kopen want dann ben je uiteindelijk veel duurder uit omdat het niet werkt.
Samen met een goed middel op je beesten en dit alles een paar maanden tot een half jaar volhouden en dan ben je er hopelijk vanaf.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:09

Frontline is de oorzaak van je vlooienplaag :j

Ontvlooien met stronghold of advantage en je huis en bank behandelen. Dekens etc op 60 graden wassen en in de droger indien mogelijk. Als het dan niet weg is kan je een vlooienbom kopen maar dan mag je een paar uur niet je huis in.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:26

Splash_ schreef:
Frontline is de oorzaak van je vlooienplaag :j

Ontvlooien met stronghold of advantage en je huis en bank behandelen.

Klopt helemaal. Wij hebben inderdaad vlooien gehad in huis door de frontline. Ik dacht eerst nog zou ik ze een keer vergeten zijn ze te ontvlooien. Dus weer een pipet in de nek leeggedrukt. 3 uur later kat nog onder de vlooien, dag erna nog steeds vlooien en na 3 dagen nog geen vlo dood. Op advies van iemand stronghold gekocht en binnen 60 minuten vielen alle vlooien er dood af. Mijn jongste dochter was te jong om het huis te behandelen dus heb ik pilletjes van Bayer waarvan de vlooien onvruchtbaar worden gebruikt. En zo zijn we er van af gekomen.

De pilletjes van Bayer heb ik gekregen. Ik heb aan de dierenwinkel mijn geld terug gevraagd omdat ik niet tevreden was over de frontline. Dit heb ik terug gekregen en de pillen kreeg kado voor de overlast die ik er van had gehad.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:32

Wat ook helpt is een schaaltje met water en wat dreft of olie erin onder een lampje zetten. Vlooien springen erin en kunnen er niet meer uit.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:40

huis goed stofzuigen, zak weggooien, daarna inspuiten met anti vlooien zooi, hoeft maar 2 uur in te trekken en dan goed door laten luchten een uurtje.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:41

Stronghold gebruik ik en ben heel erg tevreden. Ik heb 8 honden en 6 katten. Dat kost een vermogen, maar het hoeft niet elke maand gelukkig. Huis behandel ik met 404 vogelspray van Bogena, gaat echt alles van kapot. Dan even luchten en klaar. Desnoods strooi je overal vloeienpoeder, maar dat vind ik zelf niet afdoende werken. Helemaal al niet de goedkopere merken.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:44

Inderdaad even goed je huis insprayen! Geen bio middeltjes gebruiken dat helpt niet goed.. Echt alles sprayen, plinten kieren onder de bank etc. Daarna 1 dag niet stofzuigen zodat alles goed intrekt.. En elke maand de dieren ontvlooien..