Wat te doen met hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovexhorsess

Wat te doen met hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:22

Hoi allemaal! Ik heb een hele lieve, energieke Jack Russel. Maar ik heb een klein 'probleem'; Als hij niet word uitgelaten, dus gewoon in huis rondloopt verveelt hij zich heel erg. Ik geef hem heel veel aandacht en hij word per dag 5 x uitgelaten. Dus hij komt vaak genoeg buiten. Maar ik kan hem natuurlijk niet de hele tijd aandacht geven. Dus ik vroeg me af wat jullie voor leuke dingen binnen hebben als hij thuis zit.

Anoniem

Re: Wat te doen met hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:25

Een flink kauwbot geven, die van mij is daar zo een paar uur zoet mee.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:26

Het is juist belangrijk voor een hond om rust te hebben in huis. Dan horen ze te slapen. Wat je dus het best kan doen is je hond elke keer naar zijn plaats sturen tot hij daar ook blijft. Een bench kan eventueel ook handig zijn, maar dat moet je wel langzaam aanleren.

Niet blijven bezighouden in huis dus, honden moeten ook hun rust kunnen pakken.

Je zou wel na het uitlaten hem een voerspel kunnen aanbieden of bijvoorbeeld brokjes verstoppen en laten zoeken, dan wordt hij geestelijk ook moe.

Hoe lang wordt hij uitgelaten?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:27

Een herdershond om mee te spelen werkt hier erg goed :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:27

misschien intelligentie speelgoed kopen? dan heeft hij een mentale uitdaging om moe van te worden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:28

Hoe lang laat je hem uit? Is het behoefte doen en klaar of is het ook echt even spelen, balletje zoeken en rennen?
Onze honden gaan 4 keer per dag naar buiten, waarvan 1 keer de middag is dat ze (als het weer Oke is) rustig 2 a 3 uur buiten lopen. Binnen slapen ze bijna alleen maar en stoeien soms s'avonds nog een beetje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:30

Zijn van die speciale hondenpuzzeltjes geen goed idee? Kunnen ze snel moe worden en heb je ook een grote kans dat ze daarna gaan slapen:)

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:33

Borisje schreef:
Het is juist belangrijk voor een hond om rust te hebben in huis. Dan horen ze te slapen. Wat je dus het best kan doen is je hond elke keer naar zijn plaats sturen tot hij daar ook blijft. Een bench kan eventueel ook handig zijn, maar dat moet je wel langzaam aanleren.

Niet blijven bezighouden in huis dus, honden moeten ook hun rust kunnen pakken.

Je zou wel na het uitlaten hem een voerspel kunnen aanbieden of bijvoorbeeld brokjes verstoppen en laten zoeken, dan wordt hij geestelijk ook moe.

Hoe lang wordt hij uitgelaten?

smurffie schreef:
Hoe lang laat je hem uit? Is het behoefte doen en klaar of is het ook echt even spelen, balletje zoeken en rennen?
Onze honden gaan 4 keer per dag naar buiten, waarvan 1 keer de middag is dat ze (als het weer Oke is) rustig 2 a 3 uur buiten lopen. Binnen slapen ze bijna alleen maar en stoeien soms s'avonds nog een beetje.

@Smurfie van de 5 keer word hij 3 keer ongeveer 30/45 min naar het park gebracht waar hij lekker speelt. de andere 2 keer gaan we in de avond en vroeg in de ochtend naar het grasveldje op even te plassen.

@Borisje Aha, dat wist ik niet. Hij heeft al een bench en een mand en altijd als we thuis zijn dan gaat hij daar liggen slapen. Daardoor dacht ik dat hij zich heel erg verveelde.

@Zoe97 Ik zal eens kijken naar een intelligentie speeltje!

bedankt voor de snelle reacties!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:39

Een hond die slaapt, verveelt zich niet hoor :P Pas als hij continue speeltjes naar je brengt of kattekwaad gaat uithalen om je aandacht, dan zou ik pas denken aan verveling.
Overigens vind ik dat een hond zichzelf ook weleens mag vermaken. Je geeft 'm een groot bot, een flostouw of balletje en hij trekt z'n plan maar :7

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:38

mijn honden slapen ook vrijwel alleen maar binnen. Maar zijn wel buiten gemiddeld 2 uur per dag in totaal actief bezig. Dat is gewoon genoeg voor hun zeker nu ze wat ouder worden. Er ligt speelgoed en ze krijgen elke dag wat te knagen en verder gewoon lekker rusten ;)

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:49

Als hij na het buiten geweest te zijn in zijn bench gaat liggen slapen lijkt hij me heel tevreden. Lekker laten slapen. Wij hebben border collies en ook deze honden gaan lekker slapen nadat ze buiten zijn geweest. Ze worden 3x per dag aan de lijn uitgelaten en 1x per dag lopen ze los buiten wanneer wij in de stallen werken en daarna doen we iets met de honden. Echt niet lang. Iets met een bal, speuren, beetje behendigheid, gehoorzaamheid, even de schapen wegbrengen enz.