Vorige week maandag was ik nog in het donker opweg naar mijn werk, tot ik bijna een uiltje plat reed die in de berm zat..
Vloekend op het uiltje doorgereden, tot ik mij besefte dat het uiltje vast niet met een reden midden in de berm ging zitten.
Dus snel weer omgekeerd en terug gereden omdat ik anders de rest van de dag alleen maar aan het uiltje zou moeten denken, en op de terug weg waarschijnlijk een plat uiltje zou moeten zien

Auto in de berm gezet, uiltje opgepakt en op schoot in de auto gezet.
Daar zat ik dan, normaal doodsbang voor vogels, met een uil op schoot in de auto

Nadat ik eerst in paniek mijn moeder belde met; 'help ik zit hier in de auto met een uil op schoot', besloten om eerst met uil naar m'n werk te rijden om hem daar op te laten halen door de dierenambulance.
Beestje was nog helemaal suf van ik denk een aanrijding met een auto, dus bleef keurig naast me op de stoel zitten.
Een keer remde ik iets te hard waardoor hij van de stoel viel, en zelf weer omhoog kwam vladderen.. Toen had ik toch wel even paniek met zo'n vladderende uil in de auto, maar hij ging weer braaf naast me op de stoel zitten tot op m'n werk.
Daar de dierenbulance gebeld en het uiltje in een doos gezet voor hij m'n hele auto zou onder kakken

Maar nu waar ik dit topic eigenlijk voor opende; hij is opgehaald door Dierenambulance Gelderse Vallei, en ben nu heel benieuwd hoe het met de uil is
Had ze op facebook al een berichtje gestuurd, ze hebben het wel gelezen maar niet geantwoord..
Ik durf niet nog een berichtje te sturen want ik wil ze ook niet stalken..
Of is het echt zo raar dat ik graag wil weten hoe het met het beestje is?
Is er misschien iemand op bokt die daar werkt of iemand kent die daar werkt? Of een andere manier hoe ik iets te weten zou kunnen komen over de uil?
Ik ben de uil heel dankbaar want volgens mij ben ik dankzij hem/haar over m'n vogelfobie

Hier een foto van het kerk uiltje naast me op de stoel;

Ik hoop dat iemand me kan helpen, en dat ik niet iets heel onnozels heb gevraagd