Dierenambulance Gelderse Vallei (uil in de auto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marshmellow

Dierenambulance Gelderse Vallei (uil in de auto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 20:01

Hallo!

Vorige week maandag was ik nog in het donker opweg naar mijn werk, tot ik bijna een uiltje plat reed die in de berm zat..
Vloekend op het uiltje doorgereden, tot ik mij besefte dat het uiltje vast niet met een reden midden in de berm ging zitten.
Dus snel weer omgekeerd en terug gereden omdat ik anders de rest van de dag alleen maar aan het uiltje zou moeten denken, en op de terug weg waarschijnlijk een plat uiltje zou moeten zien :')
Auto in de berm gezet, uiltje opgepakt en op schoot in de auto gezet.
Daar zat ik dan, normaal doodsbang voor vogels, met een uil op schoot in de auto :')
Nadat ik eerst in paniek mijn moeder belde met; 'help ik zit hier in de auto met een uil op schoot', besloten om eerst met uil naar m'n werk te rijden om hem daar op te laten halen door de dierenambulance.
Beestje was nog helemaal suf van ik denk een aanrijding met een auto, dus bleef keurig naast me op de stoel zitten.
Een keer remde ik iets te hard waardoor hij van de stoel viel, en zelf weer omhoog kwam vladderen.. Toen had ik toch wel even paniek met zo'n vladderende uil in de auto, maar hij ging weer braaf naast me op de stoel zitten tot op m'n werk.
Daar de dierenbulance gebeld en het uiltje in een doos gezet voor hij m'n hele auto zou onder kakken :=

Maar nu waar ik dit topic eigenlijk voor opende; hij is opgehaald door Dierenambulance Gelderse Vallei, en ben nu heel benieuwd hoe het met de uil is :o
Had ze op facebook al een berichtje gestuurd, ze hebben het wel gelezen maar niet geantwoord..
Ik durf niet nog een berichtje te sturen want ik wil ze ook niet stalken..
Of is het echt zo raar dat ik graag wil weten hoe het met het beestje is?
Is er misschien iemand op bokt die daar werkt of iemand kent die daar werkt? Of een andere manier hoe ik iets te weten zou kunnen komen over de uil?
Ik ben de uil heel dankbaar want volgens mij ben ik dankzij hem/haar over m'n vogelfobie :=

Hier een foto van het kerk uiltje naast me op de stoel;
Afbeelding

Ik hoop dat iemand me kan helpen, en dat ik niet iets heel onnozels heb gevraagd :=

friesiszwart

Re: Dierenambulance Gelderse Vallei (uil in de auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:09

ik zou ze gewoon even bellen en je vraag stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:11

Kan je niet nakijken welke vogelopvang daar in de buurt zit?
Misschien moeten zij het eerst bij hen navragen voordat ze antwoord kunnen geven.
Het is helemaal niet raar om te vragen hoe het met hem gaat. Volgende keer zou ik alleen niet gaan rijden als je een vogel los in de auto hebt zitten, als ze bijkomen en ineens door de auto gaan vliegen kan je zelf een ongeluk krijgen.

Edit; op de site staat een link naar Vogelopvang Woudenberg, ik neem aan dat ie daar heen gegaan is, je zou hen een berichtje kunnen sturen.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 20:18

Bellen zat ik ook aan te denken, maar zouden ze dat niet vervelend vinden omdat dat nummer eigenlijk alleen is als je een beest hebt dat opgehaald moet worden?

Vogelopvang is idd ook een goed idee, bedankt!
Klopt helemaal met een vogel los in de auto, zeiden ze van de dierenambulance ook al :=
Hij was 'gelukkig' nog heel suf en het was een paar minutjes rijden, maar had niks om hem in te zetten.. Ga nu voortaan een doos in de auto zetten mocht ik het weer in m'n hoofd halen om met zo'n beestje rond te rijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:24

marshmellow schreef:
Bellen zat ik ook aan te denken, maar zouden ze dat niet vervelend vinden omdat dat nummer eigenlijk alleen is als je een beest hebt dat opgehaald moet worden?

Klopt helemaal met een vogel los in de auto, zeiden ze van de dierenambulance ook al :=
Hij was 'gelukkig' nog heel suf en het was een paar minutjes rijden, maar had niks om hem in te zetten.. Ga nu voortaan een doos in de auto zetten mocht ik het weer in m'n hoofd halen om met zo'n beestje rond te rijden :')

Een dierenambulance brengt een dier alleen van A naar B, in dit geval dus vanaf jou naar de opvang. Ze krijgen ook geen updates over de dieren tenzij ze daar zelf naar vragen, ik denk dat ze zelf dus ook niet weten hoe het met hem (of haar) is en dat je daarom nog geen antwoord hebt.
Het is makkelijker om de vogelopvang even een berichtje te sturen want zij kunnen je wel vertellen hoe het er voor staat.

Gelukkig bleef hij idd suf, ze kunnen heel snel bijtrekken en als je dan ook nog eens bang voor vogels bent is dat wel gevaarlijk :=
Een doos in de auto is dan wel handig inderdaad. Toch leuk dat je een kerkuil vond, die heb je niet elke dag naast je zitten..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:37

Hij zou ook bij vogelopvang onder de regenboog gebracht kunnen zijn.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:42

marshmellow schreef:

Tuurlijk kan je ze bellen met de vraag waar ze hem heen gebracht hebben en vragen of ze een telefoonnummer voor je hebben van de opvang. Evt. een giro num vragen en een kleine donatie overmaken zouden ze leuk vinden.. De meeste dierenabu's in NL zitten financieel in minder makkelijk weer...

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:36

Heb nu ook een berichtje terug van de dierenambulance via facebook, dat ik voor dat soort vragen gewoon de centrale kan bellen, dus dat ga ik morgen even doen :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:03

Gewoon bellen, heb ik ook wel eens gedaan na het brengen (Woudenberg) van een vogel.

Het is een kerkuil, zal vast in botsing zijn gekomen met auto, hoop dat het mee valt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:13

Wat een gaaf uiltje! Ik ben ook wel benieuwd hoe het er nu mee is...

Ik beheer het info-mailadres van DA midden limburg. Daar kreeg ik laatst een mail van een leraar, er was op school een ekster opgehaald die kinderen gevonden hadden en de kinderen vroegen zich af hoe het ermee afgelopen was.

Dat vinden we alleen maar leuk die interesse. Ik heb de mail doorgezet naar het kantoor, helaas hoorde ik van de vrijwilligers dat de ekster het niet gered had... dus ik had geen goed nieuws voor de leraar, maar het blijft leuk als mensen zoveel interesse tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:38

Ach wat leuk.
Ik zit zelf ook op een centrale van de ambu(een andere), en wij worden ook weleens gebeld.
Dat vind ik juist heel leuk, toont echt betrokkenheid en interesse.
Ik geef dan het nummer van de opvang, of van het asiel mocht het een huisdier betreffen wat daar dan tijdelijk heen is gegaan.

Mooie uil hoor!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:45

Ik werk bij dierenambulance de gelderse vallei.
wij brengen inderdaad de vogels naar vogelopvang in woudenberg.
ik denk dat als je daarheen belt je wel informatie over het uiltje kan krijgen.
super dat je het diertje opgevangen hebt!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 07:31

Bedankt! bel ik vandaag daar even heen! :)

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 11:19

Uiltje leeft helaas niet meer :(
Had allebij zijn pootjes gebroken dus zou geen muizen enzo meer kunnen vangen, dus hij is ingeslapen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:28

Aahhwwww..... ochgerm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:53

Wat jammer! Euthanasie is dan wel beter maar het blijft sneu.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:58

Heb je in ieder geval een goede daad verricht door hem mee te laten nemen, dan dat hij met lijden aan zijn eind had moeten komen. :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:41

Arm dier,gelukkig ben je terug gereden en is het uiltje verder lijden bespaard!