Ik merkte dat mijn kitten zijn speeltjes steeds minder leuk ging vinden. We hebben al geprobeerd het af te wisselen, Catnip erop sprayen, maar niets hielp. Toen dacht ik als paardemeisje laat ik hem wat vrijheidsdressuur aan gaan leren!
Ik heb wel wat (niet heel veel) ervaring om dat met paarden te doen dus indacht waarom niet met mijn kat.
***Ik ben dit begonnen toen hij net 4 maanden was. We hebben dus wel al geoefend met op dingen springen en evenwicht houden en ik heb hem wel de tijd gegeven om zich te ontwikkelen (WoW wat een duur woord) en dat doet hij nogsteeds. Hij vind het oefenen heel leuk maar ik doe dit niet langer dan 5/10 minuten per keer omdat hij dan de trucjes gaat afraffelen.***
We zijn begonnen met de basis die ik ook de paarden leerde:
Voer weigeren = oké het is en blijft een kat... Dit heb ik dus op een andere manier aangeleerd. Dit door een high five te laten geven tegen mijn linker hand en er vlak naast het eten in mijn rechterhand wat hij pas kreeg wanneer hij op de grond stond en niet had uitgehaald of het snoepje had gepakt.
Volgen = weg rennen en hij wilt achter je aan rennen.
Achteruit lopen = dit begon met het voorpootje aanraken en nu wuif(?) ik hem met mijn hand weg en loopt hij achteruit.
Al deze dingen zijn mij gelukt in 3 weken. Ik oefen 0 tot 3x per dag en elke keer kort.
Maar mijn vraag is dus weten jullie andere trucjes die ik kan aanleren?
Want het is en blijft een kat
En hoe maak ik zijn speeltjes weer leuk?
Groetjes van mij