Ik vond het zo sneu en bedenk weet je wat....ik ga gelijk naar de dierenwinkel en een nieuwe witte muis halen. Met een beetje mazzel ziet hij het verschil niet, dat scheelt weer een hoop verdriet. Hij had ze nog niet zo super lang en is zo gek met die muisjes.
Dus ik hopsa naar de dierenwinkel en duidelijk gezegd: het moet een witte meisjes muis zijn.
Dit omdat de andere twee die over zijn, ook twee meisjes zijn.
Kom ik thuis en zet hem bij de dames, en dat ging eigenlijk best goed. Af en toe gekeken en vond haar eigenlijk best over actief en maar achter de andere muisjes aanlopen.
Vanmiddag rond 15.15 toch nog maar eens kijken, jemig, wat sleept ze eigenlijk met de kont over de grond. De twijfel kwam, zou het een mannetje zijn? Op het moment dat ik me dat bedacht, zie ik hem boven op mijn andere muis kruipen.
Snel er uit gepakt....en eens even goed van achter bekeken. Even de dames bekeken en ik wist het zeker, dit is helemaal geen dame, maar een hitsige man met heel veel zin...
Terug naar de winkel met deze kerel. De verkoopster keek me aan en in volle overtuiging zegt ze me dat het echt geen man kan zijn. Ik laat hem van achter zien en zeg dat ik het gaatje mis...waarop ze me direct gelijk geeft. We hebben een andere uitgezocht uit een andere bak met kleurmuizen en mee genomen, nu wel gelijk onder de staart gekeken en overduidelijk een dame.
Wel gelijk op de bon laten schijven dat eventuele baby's terug bij hun gebracht. Ik ben benieuwd of ze in die vier uur tijd niet echt wat hebben gedaan. Ook een beetje dom van mezelf dat ik klakkeloos heb vertrouwd op de verkoopster. En mijn zoon....die ziet het wel helemaal zitten....in tegenstelling tot zijn moeder.
Mijn gejok, kwam dus gelijk uit omdat ik op stel en sprong terug wilde naar de winkel. Maar gelukkig was het jokken door hem gelijk vergeven, hij ziet het wel zitten, allemaal baby muisjes.