Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Zo klaar mee.. (Hond kauwt op speelgoed van zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:04

We hebben 2 honden. 1van 1+ en de ander nu bijna 11maand. die van bijna 11 maand kauwt op speelgoed (vooral speelgoeddieren) van mijn zoon. Plukt ze gerust uit de box (die dan op het randje ligt)
En hij doet dat als ik bijv naar de wc ben. En ik kan niet altijd dat speelgoed wegleggen /opbergen want zoonlief speelt er mee.

Ik weet het nu ff niet. We zijn al druk bezig met zijn opvoeding(die hij dik half jaar niet heeft gehad). Die van 1+. Gaat dat nu ok na doen. Maar nog niet zo als die van 11 maand. En luisteren. Ho maar. Je moet moet letterlijk je stem opheven. Denk dat dat door mijn man komt. Die doet dat namelijk altijd, ook op de cursus.

De hond is echt een sniekiebasterd .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-15 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

MalaQ

Re: Zo klaar mee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:07

Heeft de hond voldoende eigen speelgoed en iets van een kluif bijvoorbeeld? Wat hij mag slopen en kauwen?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:10

Jazeker. Hebben ze dat. Hij pakt alleen continu die van een ander dan pakt zij die van hem eno gaat het door

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:11

Gewoon nog beter opletten. Als kleine kinderen gaan kruipen/lopen zorg je er ook voor dat kwetsbare of gevaarlijke dingen niet binnen hun bereik komen. Jonge honden, vooral diegene waar de eerste maanden weinig mee gedaan is moet je als jonge kinderen beschouwen en heel veel tijd in stoppen. Ik begrijp dat jij met een onopgevoede hond, nog een hond en een baby thuis zit, dan heb je je handen vol, succes.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:13

Zekers. Is het druk maar ach. Ja heb toch geen werk meer.
Maar hij doet het juist 'stiekem ' als ik uit het zicht ben. Bijv koken. Ofzo.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:18

De makkelijkste oplossing voor nu is te zorgen dat hond en de knuffels niet in dezelfde ruimte zijn als jij er niet bij bent...

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:22

Ja kan ok idd. Neem de hond al mee. Naar de gang als ik naar de ga. Hij gaat anders ravotten over de bank haha.
Nu ligt hij in de bench(niet voor straf ). En maakt gerust kleed stuk.

Soms denk ik. Doe die hond weg. Geen prutsmuts meer. Maar goed. Doe ik ok niet. Want dan word het zijn 3 of 4 de baasje.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:25

Ik denk dat de hond zich gewoon verveeld en geen regels kent.
Kan de hond trouwens niet naar buiten?
Misschien balletje gooien of een lange wandeling, als hij moe is zijn die knuffels ook niet meer zo interessant.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:26

Ga jij trouwens ook mee naar de hondencursus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:28

Wat word er allemaal gedaan met de hond? En wat voor ras is het?

Als ik niks doe met die van mij. Dan gaan ze zich geheid vervelen. En dingen slopen. Ook al hebben ze de wereld aan speelgoed. Maar het zijn dan net kleine kinderen. Want negatieve aandacht is ook aandacht.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:30

Balletje gooien enzo doe ik al. Lange wandeling ok. Minstens 1 a2 uur dan laat ik ze daar ok vaak rennen enzo. Maar kan natuurlijk niet 2/3 x op een dag zo n lange wandeling heb ok nog een kind haha

Komt denk. Ik ok dat ie dik halfjaar geen opvoeding gehad heeft

Tis een Jack Russel. En ja we gaan ermee naar de curses. Daar doet hij het redelijk. Allen jankt hij. De hele les + pauze.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:31

Misschien een idee om een cursus te gaan volgen? De hond verschillende kauwmogelijkheiden geven (goed geperste staven buffelhuid). Verder toch zoveel mogelijk het speelgoed van je zoontje uit zijn buurt houden. De hond snapt niet dat het zijn speelgoed niet is. Wat je ook zou kunnen doen in het speelgoed van de hond in een bak doen, en hem af en toe wat anders geven. Op die manier is hij niet 24/7 omringd door zijn eigen speelgoed en zal hij er meer naar omkijken. Misschien een idee om eens positief te gaan bekrachtigen? als hij het wel goed doet hem de hemel in prijzen met een overdreven hoge stem? Ipv alleen stem te verheffen als hij het niet goed doet? En er vooral niet achteraan gaan rennen als hij wel een stuk speelgoed van je zoontje te pakken heeft. Dit gaat hij dan zien als een spelletje.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:31

kind kan toch mee op wandeling? lekker gezellig in een buggy (en van de buitenlucht word kind ook nogeens moe, dus is die ook lekker rustig erna).

Je kan ook intelligentiespeelgoed proberen, dat geeft de hond ene mentale uitdaging.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:32

doezel2 schreef:
Balletje gooien enzo doe ik al. Lange wandeling ok. Minstens 1 a2 uur dan laat ik ze daar ok vaak rennen enzo. Maar kan natuurlijk niet 2/3 x op een dag zo n lange wandeling heb ok nog een kind haha

Komt denk. Ik ok dat ie dik halfjaar geen opvoeding gehad heeft

Tis een Jack Russel. En ja we gaan ermee naar de curses. Daar doet hij het redelijk. Allen jankt hij. De hele les + pauze.

Honden hebben gewoon veel aandacht nodig. Het is alsof je het 1e jaar gewoon een klein kind in huis hebt.
Probeer het probleem aan te pakken, en niet als excuus te gebruiken dat hij een halfjaar geen opvoeding heeft gehad.
Waarom jankt hij de hele les en in de pauze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:34

Hebben jullie hem al vanaf pups af aan? En hoezo half jaar geen opvoeding?

Ik zou eens beginnen met hersenwerk. Veel vermoeiender dan wandelen en balletje gooien.

Ik heb zelf ook zeer actief ras. En daar werkt het perfect bij.

En hoelang duurt de cursus? Een uur is namelijk veelste lang. Zelf train ik hooguit een kwartiertje appèl. Want daarna is de concentratie veel minder. En beginnen ze moe te worden. En gaan ze hun eigen ding doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:37

Hij gaat al op curses:)

En speelgoed van hem inde bak heb ik. Ben dan anders alles al kwijt onder de bank enzo haha

Kind kan idd mee in buggy. Maar moet ok nog tussen door slapen;)
En kwa kouwbotten. Hij vind Van de ander het lekkerst. Dus die pakt hij van haar af en andersom.

En kwa janken weten we niet. Probeer daarvoor achter te komen. Zelfde geld als ie uitzicht zelf in de bench gaat liggen. Gaat hij ok ineens janken. Alsof hij er dan niet. meer uit mag.

Probleem probeer ik aan te pakken en er zijn er nu veel tips;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:37

Wat zegt de cursus leider van dat janken? Klinkt toch wat raar.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:38

Nee we hebben hem niet vanaf pups af aan. Hij was 6 maand toen hij bij ons kwam.
Heeft hiervoor nog 2 baasjes gehad.

Cursusleiders weet ok geen raad

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:39

Curses duurt ong 3 kwartier. Met verschillende oefeningen. En vaak na de pauze. Spelen of hindernissen baan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:40

Handig zo'n curusleider :=

Misschien eens een gedragstherapeut inschakelen? Die zijn gedrag thuis kan observeren en je tips kan geven.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:40

Waar kan ik die vinden?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:42

Google is je beste vriend om een gedragstherapeut in de buurt te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:44

doezel2 schreef:
Waar kan ik die vinden?

Via google. Waar woon je ongeveer?

Misschien dat andere bokkers je een goede kunnen aanraden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:50

hebben wij ook eens gehad, pikte als je er niet bij was..

hebben dan een radio op zijn luidst in het park gezet, maar het stopcontact niet ingestoken, en met een verlengkabel op de loer gelegen, 5 min later wou hij terug, onmiddellijk radio aan.. die schrok zich zo een hoedje, dat hij het nooit meer gedaan heeft.. hahahaha

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 10:52

Haha. Miss is dat een idee. Haha.