Tips inrichten rattenkooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Tips inrichten rattenkooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 18:52

Hallo allemaal,

Binnenkort zullen er 2 rattenmeisjes bij mij komen wonen.

Nou heb ik al een kooi en deze ben ik zo langzamerhand aan het inrichten voor de rittens. Nou vraag ik mij af of er hier ratteneigenaren zijn die mij nog een paar laatste tips kunnen geven!

De kooi beschikt over 2 verdiepingen (plastic) en er zit al een huisje bij, zo'n spoetnik, die nu aan de bovenkant hangt. Deze ga ik denk ik gebruiken als staand huisje.
Ik heb net een bestelling gedaan bij zooplus, hangmatje en wilgentunnel is ook besteld. Ook zit ik te denken om een hoektoiletje aan te schaffen. Maar in hoeverre is een rat zindelijk?

En hebben jullie nog meer tips als het gaat om het houden van ratten? Ik heb een dieropleiding gedaan en daar een tijdje de ratten mogen verzorgen maar verder zal dit mijn eerste ervaring met ratten worden. Van horen zeggen weet ik dat het ontzettend leuke en slimme beestjes zijn dus ik zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven! :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 19:01

Check ook het rattentopic hier op bokt!
Ik heb In m'n kooi: 3 hangmatten, huisje, toiletten, van die kabels waar ze over kunnen lopen, houten traptreetjes.. Lekker vol dus! Is ook een grote kooi, volière.
Mijn ratten zijn wel zindelijk, als ik geen toilet neerzet maken ze echt een mega vieze rotzooi van de kooi (stinkerds :Y) )

Edit: [HK] Ratteneigenaren verzamel u!!