Helaas werd het mij deze week pijnlijk duidelijk dat mijn katten vlooien hebben...tijd voor actie! Ik heb ze gelijk ontvlooid met Frontline Combo spot-on en alles gaat meteen in de was. De poezenkinderen slapen altijd op mn bed maar mogen nu echt de slaapkamer niet meer in tot het over is!!
Slaapkamer heb ik ondertussen van onder tot boven gezogen, en ingesprayd met omgevingsspray. Vandaag doe ik de huiskamer.
Vlak na het druppelen met Frontline zag ik wel wat dode vlooien liggen op de plek waar ze geslapen hadden. Yes, het werkt! Maar...toen er weer een vlo op mij sprong toen ik m'n kat aaide kwam ik erachter dat een paar dagen na het druppelen het gewoon krioelt van de vlooien!! Ik ben nu dagelijks langere tijd m'n katten aan het kammen met een vlooienkam...haalde er gisteren, jawel: 40 volwassen vlooien uit en vandaag ook weer minstens 20...zo vies!!!

Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe is het mogelijk dat enkele dagen na het druppelen er zo-veel! Vlooien in alive & kicking zijn op mijn katten? Dat ze in de omgeving zitten snap ik en mn huis behandel ik dan ook. Maar het is wel vreemd dat ze allemaal op mn katten zitten! Nu hoor ik wel eens verhalen dat Frontline niet zoveel meer uithaalt, wat ik gek vind want er zijn zoveel vlooienmiddelen die fipronil als werkzame stof hebben. En Frontline is toch nog redelijk aan de prijs. Ik heb nu iig extra vlooienmiddel besteld van Advantage en ook vlooienpillen van Beaphar. Mag je 1 week na pipetjes van Frontline, pipetjes van Advantage gebruiken?
Ik weet dat het gebruikelijk is om normaal gesproken 1x per maand te druppelen. Maar zo lang kan en wil ik echt niet wachten...dan is de populatie alweer gegroeid. En aangezien er zoveel vlooien op mn katten zitten zijn die druppels kennelijk uitgewerkt. Als ik morgen Advantage binnen heb wil ik ze echt gelijk weer behandelen. Maar kan dit kwaad? Zijn er mensen die ervaring hebben met vaker achter elkaar ontvlooien? Ik wil het ook nog even navragen bij de dierenarts, maar ik dacht wellicht zijn er mensen die dit ook gedaan hebben? En hoe zit het met de Beaphar vlo kill+ pillen? Die zijn nieuw voor mij maar t lijkt me effectiever dan die druppels. Die pipetjes vind ik altjd onbetrouwbaar omdat de helft in de vacht gaat zitten ipv op de huid. Vraag me altijd af of het wel voldoende opgenomen wordt door de huid. Maar dat terzijde. Bah, wat een smerige beestjes zijn het!!!