over op kvv voeren ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veranadautje

over op kvv voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 19:53

Beste bokkers.

Ik heb wat vragen over kvv voeren.
en zoek wat hulp.

Ik heb een 14 maanden oude bc Ik voer hem nou 3 x per dag farmfood brokken.
Nou zou ik hem graag op kvv zetten. maar wil niet dat de kosten erg ver omhoog gaan
gemiddeld betaal ik nou 40 euro in de 2,5 maand
Ik zou ook niet erg veel meer willen gaan betalen( 20 per maand) ongeveer

Is het mogelijk hem op goeie kvv te krijgen?
ik heb gelezen dat hij zoon 400 tot 500 perdag zou moeten
is er een mogelijkeid hem bijv. s ochtends brok en s avonds kvv te geven of kan dat met verteren niet?

ik heb diverse merken al bekeken maar wat zouden jullie aanraden?
zouden jullie kunnen helpen met een schema ofzo?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:58

Hoi, wij geven Energique. Geen idee of dit voor kenners volwaardige kvv is, maar ons hondje doet het er goed op.

De prijs valt erg mee. 3 kg voor 13 euro. en inderdaad zou je het ook kunnen combineren met gewone brokjes.
Laatst bijgewerkt door piezze op 29-11-15 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:01

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie..
Anders is barfplaats een handig forum, zeker om menu's te maken en tips te krijgen.
Duurder dan €20 per maand hoeft het niet te zijn, als je zelf gaat wisselen met diersoorten moet je er sowieso rekening mee houden dat je minimaal 4 diersoorten voert, anders krijg je tekorten.
Qua KVV voer ik vooral best4dogs, ze krijgen hier naast de KVV ook barf dus ik wissel het af.
Behalve best4dogs heb je Herby, die is wat duurder maar dat is wel mooi vlees en wat grover gemalen dan best4dogs, Lotgering is er nog, Tamro en zo zijn er nog meer soorten.
Op voerwijzer.com (of .nl dat weet ik zo even niet zeker) kan je ook de KVV merken bekijken en vergelijken.

veranadautje

Re: over op kvv voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 20:08

dankjewel ik had inderdaad al lotgering gevonden ik ga de rest ook opzoeken

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:10

Hoi, KVV kan je herkennen aan dat het diep gevroren is.

Wanneer het in de koeling ligt is het geen volwaardige maaltijd maar gewoon een 'aanvulling' op het eten. Goed bekend staande merken zijn Carnibest en Bandit versvleesvoeding. Ik zou eerder kiezen om bijvoorbeeld 3 dagen in de week KVV te voeren en 4 dagen de farmfood brokken. Je kan brokken en vlees wel op 1 dag voeren, het is niet schadelijk, maar de maag van je hond kan er wel op reageren omdat vlees langzamer verteert dan brokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:16

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Deze bedoelde ik, hier kan je de soorten vergelijken. Verder staan er op de site ook handige dingen waar je op kunt letten als je over wil stappen.
Op barfplaats kan je soms gezamenlijk bestellen, dat scheelt wat ruimte in je vriezer omdat je dan niet vast zit aan een bepaald bedrag of bepaalde hoeveelheid.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:19

Ik zou helemaal overgaan. Vers heeft veel voordelen tov brok. Brok bevat over het algemeen veel rommel waar een hond weinig tot niets mee kan.
Ik voer zelf vooral barf (zelf samengesteld) maar af en toe Kivo of dogmeat enkelvoudig, beiden zeer betaalbaar.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:22

Welke kvv je het beste kunt kiezen hangt natuurlijk van de prijs af, maar ook welke in de buurt verkrijgbaar zijn. Of misschien kan je met iemand mee-bestellen en de bezorgkosten delen (of op een bedrag uitkomen waarbij geen bezorgkosten zijn). De grote verkooppunten zoals Dogmeat, Lupa en Herby hebben een eigen kvv die goedkoop en prima is. Maar dan moet je het dus wel thuis laten bezorgen of er in de buurt wonen, het ligt niet in de diere winkel.

De merken die wel in de dierenwinkel liggen, zijn duurder. De winkel en het personeel moeten ook betaald worden, dus daar betaal je ook voor. Bij speciale kvv-verkooppunten is dit niet zo en kun je weer minder dure kvv halen.

Een tip voor het uitzoeken van een betaalbare kvv: kijk op http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken en klik op de kolomtitel min prijs/kg. Dan sorteer je op prijs. Je kunt er eventueel ook filteren op merken die verkooppunten door het hele land hebben, of die bij de dierenwinkel vaak te vinden zijn.

Je kunt prima 's ochtends brok voeren en 's avonds kvv. Je kunt ook helemaal overgaan op kvv. Dit is iets duurder (afhankelijk van het merk natuurlijk), maar zeer waarschijnlijk scheelt het in dierenartskosten.

xGoldenHero

Re: over op kvv voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:32

Ik ben sinds een half jaar kvv aan het voeren en het bevalt perfect. Mijn hond moet 1 kilo per dag en ik betaal ongeveer 1.65 per kilo. Nu heb ik 3 vriezers vol en genoeg variatie. Zo ziet het menu van de hond er iedere dag anders uit.
Zalm, kalkoen, kip, lam, rund, ree, konijn etc.
Ik bestel met een aantal mensen dus de bezorgkosten zijn niet al te hoog.

Ik ben blij dat ik mijn hond 2x per dag vers vlees geef, hij heeft een goed gewicht, goede conditie, prachtige vacht en eet er gewoon lekker in.
Wil je weten hoe ik het precies doe en waar ik bestel, doe me dan even een pb.