Net in een dierenwinkel met veel konijnen stond ik even te kijken wat ze hadden zitten. Ik koop principieel geen konijnen in de dierenwinkel, maar vind kijken wel leuk. Hadden een paar leuke hollandertjes zitten en keek op het info plaatje wat erbij hing. Stond erop: worden ongeveer 5 jaar oud.
Had toevallig pas ook al een gesprek met iemand die helemaal trots was dat haar konijn nu al 4 jaar oud was. ik schrok er echt van. Konijnen worden toch echt veel ouder. Vind het triest te horen dat mensen dit normaal vinden.
Ben benieuwd hoe oud jullie konijnen worden. Om maar met die van mij te beginnen:
mijn oudste kruising nijntje is 11 en nog helemaal geen klachten gelukkig. Vorig jaar die ziekte gehad dat ze een scheef koppie kreeg en erg ziek werd, maar is weer helemaal beter.
Haar vriendjes is nu 9.
De andere twee zitten samen in het andere hok en zijn nu 7 en 6 jaar oud. Ze ogen ook helemaal niet oud maar gewoon vrolijke dieren. Ze krijgen ook normaal eten en genoeg ruimte en een vriendje, zou dat echt zoveel verschil maken? Heb ook allemaal verschillende rassen, dus dat maakt denk ook geen verschil.
Deze hebben we gekocht toen hij ongeveer 1 a 2 jaar was

) en toen hebben maden hem van binnenuit opgegeten en de derde lag ineens dood in het hok, oorzaak onbekend.