Harrie is een dik half jaar oud nu en krabt graag glasvezelbehang. Voorheen schoot ie er tot het plafond in tijdens zijn gekke buien, nu alleen nog rechtop zonder klimmen op een enkele uitzondering na. Hij doet dit vooral wanneer ik heb alleen laat. Zodra ik de deur dicht die begint het. Ik roep NEE! en gebruik de plantenspuit. Op dat moment schiet ie weg om vervolgens gewoon meteen weer terug te komen en opnieuw te beginnen. Vooral muren bij deuren zijn geliefd. Hij doet het zowel op hoeken als op de rechte muren. Ik laat zoveel mogelijk de deuren open, maar dat gaat natuurlijk niet altijd.
In ieder vertrek staan krab dingen;
Woonkamer: 3 krabmeubels (verticaal) en een 2 krabkartonnen (horizontaal)
Gang: Kokosmat (horizontaal)
Overloop: krabpaal (verticaal)
Kleine slaapkamer: krabpaal (verticaal)
Grote slaapkamer: krab karton (horizontaal) en krabpaal (verticaal)
3e slaapkamer: krabpaal (verticaal)
Alle krabpalen zijn lang, katten kunnen zich volledig uitstrekken. En naar mijn idee bied ik ook voldoende krabplaatsen aan.
Harrie heeft een kattenvriendje, samen spelen ze een hoop. Ook komen ze buiten in de afgesloten tuin.
Iemand tips voor me?
Ik ga in ieder geval doorzichtig tafelzeil proberen op te hangen zodat de vaste plekjes minder aantrekkelijk worden.
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 27-11-15 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt