Kat krabt behang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Kat krabt behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 08:41

Harrie is een dik half jaar oud nu en krabt graag glasvezelbehang. Voorheen schoot ie er tot het plafond in tijdens zijn gekke buien, nu alleen nog rechtop zonder klimmen op een enkele uitzondering na. Hij doet dit vooral wanneer ik heb alleen laat. Zodra ik de deur dicht die begint het. Ik roep NEE! en gebruik de plantenspuit. Op dat moment schiet ie weg om vervolgens gewoon meteen weer terug te komen en opnieuw te beginnen. Vooral muren bij deuren zijn geliefd. Hij doet het zowel op hoeken als op de rechte muren. Ik laat zoveel mogelijk de deuren open, maar dat gaat natuurlijk niet altijd.

In ieder vertrek staan krab dingen;

Woonkamer: 3 krabmeubels (verticaal) en een 2 krabkartonnen (horizontaal)
Gang: Kokosmat (horizontaal)
Overloop: krabpaal (verticaal)
Kleine slaapkamer: krabpaal (verticaal)
Grote slaapkamer: krab karton (horizontaal) en krabpaal (verticaal)
3e slaapkamer: krabpaal (verticaal)

Alle krabpalen zijn lang, katten kunnen zich volledig uitstrekken. En naar mijn idee bied ik ook voldoende krabplaatsen aan.

Harrie heeft een kattenvriendje, samen spelen ze een hoop. Ook komen ze buiten in de afgesloten tuin.

Iemand tips voor me?

Ik ga in ieder geval doorzichtig tafelzeil proberen op te hangen zodat de vaste plekjes minder aantrekkelijk worden.
Laatst bijgewerkt door MarloesRixt op 27-11-15 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Re: Kat krabt behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:43

En als je de krabplekken verandert naar de plekjes waar hij krabt? Die zullen misschien op zijn looproute liggen?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 08:44

Alle palen staan al op looproutes, had ik er inderdaad even bij moeten zetten. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:55

Dubbelzijdig plakband op de plekken zodat hij blijft plakken met zijn pootjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:56

Ik hoor vaak dat mensen aluminiumfolie neerleggen waar een kat niet mag komen. Misschien kun je die aan de muren plakken?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:14

Je hebt ook hoekkrabplankjes, alleen ja die moet je aan de muur vastplakken. Overigens klinkt dit ook als negatieve aandacht. Hij krabt, jij reageert (aandacht) Heb je weleens geprobeerd een krabkarton (verticaal) neer te zetten bij de muur waar veel gekrabt wordt?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:21

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:21

Ik heb op de plaatsen waar de kat krabt aluminium folie tegen de muur geplakt.
Misschien even als tussen optie, om hem meer te laten focussen op zijn speelgoed?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:26

Ondanks alle andere dingen die je aanbiedt zijn er katten die behang echt het toppunt van lekker gevoel aan de nageltjes vinden...
Wat je zou kunnen overwegen is om een goedkope rol te kopen van zo dik mogelijk (meestal lelijk) structuur behang, voor het optimale gevoel en om daarmee los een plaat triplex te behangen die je tegen de muur zet op de plek waar hij normaal krapt op het moment dat jij weg gaat.
Dan gaat hij hopelijk die plaat lekker afkrabben, maar als je een echt goedkope rol koopt, dan leg je daar zo weer een nieuw laagje op...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:45

Je hebt krabpalen he.
Kijk es of het wil dat je een blok hout ergens vandaan plukt.
Haardhout ofzo en dan een flink blok :j

Mijn ervaring toch dat katten dat heerlijk vinden en dan verder overal af blijven :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:30

Hier ook 6 grote krabpalen in huis en ook nog 3 dikke palen die het dak omhoog houden (oude boerderij) en ook 1 poezeltje die als hobby behangtrekken heeft. Ik heb alleen boven behang en 1 kamer is favoriet. Ze komt soms luid mauwend van boven met een stuk behang tussen dr tanden....
Helaas ook nog niks gevonden wat helpt. Dus die kamer blijft afgesloten.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 01:37

Anti krab spray op de plekken spyiten en kattenkruid op de krabmeubels. Dat was hier de oplossing

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:57

hier deden ze op 1 stukje naast de deur van slaapkamer daar heb ik nu krapplank hangen en nu is het over. om de zoveel tijd vervang ik het plankje even:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:15

Ik volg dit even mee, die van mij deden het eerst bij de hoeken maar anti-krab spray werkt maar tijdelijk.. Nu kwam ik er ook achter dat ze op een dure behang-muur in het midden zijn begonnen :oo

We zijn het nu zelfs zo zat, dat ze in principe wel weg mogen als we er geen oplossing voor kunnen vinden..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:18

Hier helaas niet gelukt af te leren, wat je ook op de muur deed hij ging het gewoon ergens anders doen. Dus beneden is nu het behang er af en de muren geverfd en de rest van het huis moet ooit nog, het is niet anders helaas..

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:19

Wij hebben dit ook gehad met onze katten maar dan met tafels en stoelen, flesje 'Mispoes' gehaalt en dat op de plekken gespoten. Daarna deden ze het niet snel meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:24

Wij hebben witte muren dus veel van die sprays geven vlekken. Ook met verven moet je (glasvlies) behang op je muren hebben toch?
Ik zat nu wel te denken om lokspray op het krabmeubel te sprayen, en die is ook echt flink gebruikt haha maar toch blijven de muren aantrekkelijker..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:37

Die sprays werkten hier goed op de donkere meubels maar die wij hadden was donkerbruin dus niet geprobeerd op de witte muren. Momenteel hebben we hier gewoon rechtstreeks op de muur geverfd maar in een eventueel toekomstig huis wordt alles gestuct en dan geverfd. Glasvezel met verf kwam de kat in kwestie vandaan en daar is 'ie er juist mee begonnen helaas.