Hoe leren hond alleen thuis zijn zonder bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Hoe leren hond alleen thuis zijn zonder bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 11:23

Wij hebben 2 honden, waarvan 1 een herplaatser is die we nu 6 weken hebben. De andere die kan alleen blijven zonder bench, we zijn het nu aan het opbouwen, dus af en toe even een boodschap doen, of autorijles, en dan zit ze niet in de bench, ook in de nacht is ze los.
Opzich gaat dit wel redelijk, maar nu heeft ze vanochtend toch mn iPhone oplader aangevreten, en vorige week heeft ze ook iets te pakken gehad.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:30

Gewoon uit voorzorg toch een en ander wegleggen :-).

Edit: Verder zou ik de tijdsduur van het wegblijven langzaam opbouwen en haar uitbundig belonen als zij zich goed heeft gedragen. Lekker spelen met haar, hondensnoepje o.i.d.

Onze hond ging 's nachts op de bank liggen, wat niet de bedoeling was, maar toen hebben we aluminiumfolie, dozen, kranten erop gelegd... Dus van alles om het maar zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Volgens mij ligt hij er nu niet meer op en ligt hij lekker in zijn mand/op zijn kleed te slapen want ik heb hem niet meer op de bank betrapt.

Douce

Re: Hoe leren hond alleen thuis zijn zonder bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:49

Ik weet niet of je de optie hebt, maar onze hond 'sluiten' we altijd op in een ruimte waar weinig aan kapot kan/mag. Bij ons is dat de gang met de keuken, bij mijn zus is dat de gang alleen (zij heeft een open keuken). Daar kan hij alleen de gordijnen slopen als hij wil. Om te voorkomen dat hij daar zin in krijgt, krijgt hij altijd een bot voor we weg gaan.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 21:08

nou echt opsluiten is niet heel erg mogenlijk, gezien ze deuren open kan maken, ook geef ik liever geen botten of kauwdingen als ik er niet bij ben,

Het alleen laten zijn we aan het opbouwen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:11

qt_shetties schreef:
nou echt opsluiten is niet heel erg mogenlijk, gezien ze deuren open kan maken.

Ehm, is dat nou écht zo moeilijk?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:30

Wij doen het als volgt:
Iets leuks doen met de hond zodat hij moe en tevreden is.
Iets lekkers of een nieuw speeltje geven.
Kort weggaan en rustig opbouwen.

Spullen die je liever niet kapot hebt en weg kunt leggen buiten bereik opruimen, voor de rest niet teveel waarde hechten aan je spullen.
Als je er niet tegen kunt, dan zul je de hond moeten opsluiten.
Het heeft ons een bank gekost, onze Rigdgeback had er een mooi gat in gebeten waar hij precies lekker in kon gaan liggen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:35

Deurknoppen omhoog!
Alleen moet je geen Ridgeback hebben zoals GMekkes of mijn dochter want zijn zeer vindingrijk :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:36

Die van ons sloopte in het begin ook vanalles. Heeft een tijdje in een bench gezeten. Na een paar maanden weer eens geprobeerd als ik even naar de buren was om hem los te laten. Dit steeds verder uit gebouwd en nu heeft ie geen bench meer nodig.

Ik haal wel uit voorzorg al het eetbare weg en kostbare spullen leg ik ook buiten bereik.
Heel soms als ik de vuilnisbak in de keuken iets te vol heb en er ligt lege verpakking van worst oid in, dan is de vuilnisbak geleegd als ik thuis kom :+ verder sloopt ie niks meer.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:42

Ik gooi alles rechtstreeks in de container, ik heb 2 honden en 1 kat die het echt niet kunnen laten :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:44

GMekkes schreef:
Ik gooi alles rechtstreeks in de container, ik heb 2 honden en 1 kat die het echt niet kunnen laten :)

Die helpen mekaar dan ook gewoon met het leefhalen van de vuilnisbak als je weg bent zeker? :))

Die van mij moet dat allemaal zelf doen :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:49

Nou onze rottweiler kreeg de deuren toch ook in alle posities open hoor. Klink omhoog, omlaag maakt niks uit. :')

Ik denk dat je zo al goed bezig bent. Hoe oud is hij/zij? Meestal was het slopen bij ons na de puberleeftijd wel voor het meeste over. Na 2 jaar bleef eigenlijk alles wel heel..

Het is even lastig maar bij ons ging het vanzelf over na verloop van tijd..

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:06

Die van mij heb ik de eerste periode in de gang gelaten. Is er geen mogelijkheid slot op de deur te maken (ketting slot Ed.)

na verloop van tijd toen hij gewend Was steeds vaker gang open.

Het heeft me veel kabels en veters gekost := inmiddels zit hij nergens meer aan en kan een bord met eten op tafel laten staan wel heb ik nog de gewoonte kabels Ed weg te halen ook al doet hij er niks meer mee.

Ik heb wel altijd buffelhuid botjes liggen en speelgoed. Mocht hij willen knabbelen Is er altijd iets ipv mijn bank stoelen Ed.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:05

ja het maakt idd niet uit hoe de deur klinken zitten, dus ja opsluiten is erg moeilijk!
ik laat ze liever niet alleen met speelgoed en of botjes, gezien die stuk kunnen gaan.
ze is nu 1,5jaar

Ik probeer inderdaad alles op te ruimen, maar omdat ik dat niet gewend, ben, mijn andere hondje heeft dat nooit gedaan, vergeet je dat wel eens en ga je gewoon naar bed.