Elegante05 schreef:Wat een ellende zeg... en toch een hoop katten die er dus vrij snel aan bezwijken.
Was jouw kat er direct erg ziek van Carola?
Aan die van mij merk je namelijk niets, ze is juist erg blij en heeft een prachtige vacht.
Edit: welke medicatie sloeg wel aan?
Mijn overleden kat was meteen ziek maar volgens de dierenarts was het al een wonder dat hij het overleefde aangezien zijn nierwaardes veel te hoog waren (293 op zijn hoogst) Met meerdere keren een infuus, uiteindelijk goede medicatie en carnibest ging het goed met hem.Ze was dan ook erg verbaasd dat hij nog 2 jaar goed heeft geleefd maar het is daarna erg snel gegaan.
Mijn andere kat gaf niks aan behalve meer miauwen. Dit was voor mij een teken om naar de dierenarts te gaan. Mijn dierenarts dacht dat er niks was omdat hij er zo goed uit zag en hij te jong was (even oud als zijn broer 9 jaar) maar ik stond toch op een bloedonderzoek. Daaruit bleek te hoge nierwaardes.
Ik heb Fortekor en Benakor gegeven maar dit wilden ze op alle mogelijke manieren niet.
Mijn dierenarts had het over dat Semintra net een maand op de markt was en dat ik dit zou kunnen proberen. Dat hebben we toen gedaan en mijn kat at dit met de brokken op, hij likte zelfs zijn bakje uit.
Omdat hij toch te weinig at en af viel zijn we hem ook over gaan zetten op carnibest diabetic en omdat de medicijn vloeibaar is ging dit ook goed.
Mijn dierenarts is niet voor carnibest diabetic omdat het vlees is en omdat het niet specifiek voor nierfalen geschikt is maar mijn kat doet het er goed op dus blijf ik hierbij.