Paar jaar later en samen met Kerst en wat verhuizingen heb ik een viertal gekoppeld , helaas was ze jaar ervoor ziek geweest en E.C gehad. Voedster Nynke viel haar aan , oog van Utopia was geraakt en hop uit elkaar. Utopia trok enorm naar Dobby de nu ex van Nynke , samen passen ze perfect Dobby is heel rustig als hij maar gezelschap heeft (als hij alleen is dan stopt hij vaak met eten en zie je hem wegkwijnen ) en Utopia was altijd dominant.
Sprong in het heden , anno 2015 is Utopia versleten . Amper 6 jaar , dit jaar 2 dierenarts bezoeken gehad. Haar poot was verlamd in het voorjaar , die nouja gebruikt ze soort van maar op haar manier. Ze valt soms om , ach is mee te leven.
Helaas nu is toch het punt dat ze vaker omvalt , ze is mager en soms moeite met opstarten dan moet ik haar echt even op de poten zetten en hupt ze wat en ligt ze weer. De diva kon ik nooit echt aaien dan rende ze weg op haar manier en of kreeg ik een knauw , gisteren begon ze al aan mijn schoen te knagen iets wat ze in 6 jaar nooit deed is het een uiting van ongemak wie weet. Nu kan ik haar aaien , haar aanraken , maar het is een velletje met een vacht die niet uit haar haren komt (borstelen kon tot recent wel maar nu is ze zo mager dat ik het niet aandurf) . Haar koppie lijkt nog helder maar het lijf begint wat op te raken , ik heb zo het gevoel dat ik egoistisch ben als ik haar deze winter buiten laat.
De laatste keer dierenarts en gebit was 2 maanden terug , toen leek gebit goed. Ze heeft heel snel plakpoep en daardoor voer ik minimaal brok en veel hooi , hooi komt van de boerderij en ruikt goed . Heb het poeperige nu onder controle , maar echt aankomen lukt niet .
Zo de hamvraag , de winter door of haar eens laten gaan.. Ben wat onzeker en wil zeker niet een gezond dier laten gaan maar zij is alles behalve nog goed gezond.
http://boktimg.nl/img/m/SP5aFn.jpg
Van het voorjaar
http://boktimg.nl/img/m/0hAHty.jpg
3 maanden terug
En nu is ze nog meer ingevallen...

Zo was mijn clown altijd , en een konijn geeft nooit wat aan pas als ze ver heen is.
Wat moet ik toch met mijn clown