Ik was gisteren onze hond aan het uitlaten en een beetje aan het spelen, in het donker, wat misschien niet heel slim is, maar het was gewoon in onze tuin. waar verder ook niets scherps of iets dergelijk ligt.
Toen is ze denk ik toch met haar poot ergens op gaan staan, want ze ging spontaan mank lopen. Ik schrok me natuurlijk kapot. Thuis de poot bekeken, en er is een stukje vel van haar kussentje af. Ze gaat er binnen wel gewoon op staan, maar het is wel gevoelig.
Nu ga ik er vanuit dat ze dat zelf wel schoonhoud e.d. Ik twijfel sowieso of smeren verstandig is ivm zand enzo. Aan de andere kant is het voor haar misschien wel fijn om het een beetje vettig te houden
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voor zoiets geneest?
Ik twijfel ook ontzettend of het nodig is om schoentjes aan te schaffen(ook voor het zout strooien).
Ze strooien in onze straat meestal geen zout, maar het zou zielig zijn om haar met die poot dan op straat te laten lijkt me. en als ik dan schoentjes aanschaf, kan ik ze dan bv ook alleen om haar achterpoten doen, of moet het meteen om alle vier?
Heeft er iemand ervaring met dit soort wondjes?
Alvast bedankt!
JesdaJinn
Geplaatst: 23-11-15 21:36
Wat je kan doen is buiten er wat om doen en binnen niks erom. Als je alles af sluit komt er geen lucht bij en geneest het trager. Buiten kan je er wat om doen ivm viezigheid
Edit: Eigen ervaring: mijn BC heeft regelmatig de kussentjes en ik doe er niks mee. Misschien uiezalf smeren
Want ik zou wel een schoentje ofzo kunnen bestellen, maar ik heb geen idee wat goed is.
ellepel
Geplaatst: 23-11-15 21:43
Ik kocht voor onze hond vroeger van die babysokjes met antislip zool. Gewoon bij de wibra of zeeman Die zijn dan voor buiten heel geschikt, verder zou ik er niks aan doen
Ik had idd ook een oude sok. Zelf even uitvogelen wat het beste blijft zitten
Hoe minder je er aan doet, hoe sneller het geneest
Op_zoek
Geplaatst: 23-11-15 21:55
Onze hond heeft ook een kapot kussentje gehad. Die bleef er maar aanzitten en maakte het daardoor erger. Daar dus wel even op letten. Bij ons werkte babysokjes beter dan een schoentje. Schoentje wilde hij er meteen aftrekken en daar ging hij ook haast niet op staan. Hinkelde dan op drie poten mee tijdens het wandelen. Dat leek me weer wat belastend voor zijn andere voorpoot. Babysokjes van de Hema zaten blijkbaar stuk lekkerder. Daar liep hij gewoon op en zo kwam er tijdens het uitlaten toch geen vuil in. Ook nog een stuk goedkoper
kaat21
Geplaatst: 23-11-15 21:56
Gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Ze houden het zelf schoon als ze uit zijn geweest. mijn honden hadden het weleens als we op het strand waren geweest. Ik denk door schelpjes. Ik had geprobeerd wat vaseline erop te doen maar dat haalden ze er gelijk weer af. Bij beide honden was het binnen een paar dagen over.
Oke, ik bel morgen even mijn moeder hoe het vandaag is gegaan(was vandaag helaas niet thuis). En als ze nog steeds niet op haar poot gaat staan stuur ik haar op babysokken uit :p