Blaffende hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 15:55

Sinds vorige week hebben wij er een reu van 11 jaar erbij vanwege het overlijden van zijn baasje. Vorige week was ik nog vrij en heb ik de uren alleen proberen op te bouwen maar merkte toen al dat dit niet zo makkelijk bij hem was. In de bench breekt hij echt de boel af en blaft hij constant door. Buiten de bench is hij stil als wij thuis zijn maar blaft hij de gehele tijd als we weg zijn. Onze andere hond die we nu 3 jaar geleden uit het asiel hebben gehaald heeft dit ook de eerste week gedaan maar daarna was het over. Ik ben nu wel bang dat ze straks dit gedrag ook weer over gaat nemen en daar zitten we niet op te wachten. Vanaf vanochtend werk ik weer elke ochtend 3 uurtjes, ik had beide honden los in huis gelaten (onze andere hond is sowieso dat gewend) met de radio aan en had voor ik weg ging een uur met ze gewandeld Toen ik tussen de middag met de honden terug kwam van het uitlaten stond de buren gelijk al bij de deur om te zeggen dat het geblaf de hele ochtend heeft geduurd. Ik heb gezegd dat de nieuwe hond waarschijnlijk wel even zijn tijd nodig heeft om te wennen aan onze situatie en ons ritme, maar we willen met goede voet leven met onze buren. Wat adviseren jullie om te doen?

Mariloulou

Re: Blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:09

pff lastig, weet je hoe de hond bij de vorige eigenaar was wat dit betreft?

Onze jongste vind het ook erg moeilijk om alleen te zijn, kon er niet aan wennen. Onze buren zijn erg meegaand en vertelden ons dat onze 5min na vertrek begint en ophoudt zodra de auto voorin de straat in rijdt.
Uiteindelijk heeft ze een blafband gekregen, omdat alle andere trainingen en therapieën niet werkten.
Buren blij, wij blij, oudere hond blij en hond zelf uiteindelijk ook veel blijer omdat ze nu niet meer volledig over de zeik gaat als wij weggaan. hebben de band twee maanden actief gebruikt.
tegenwoordig krijgt ze de band alleen als placebo om en gaat ze rustig liggen slapen als wij weg zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:19

Ik denk dat deze hond wel even nodig heeft om te wennen op die leeftijd. Daar zul je wel iets langer voor nodig hebben dan een week. Een blafband is een oplossing maar niet bij een dier dat nog zo moet wennen. 11 jaar is een heel hondenleven en dan zomaar opeens een nieuwe baas/omgeving is niet makkelijk.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 20:17

Citaat:
pff lastig, weet je hoe de hond bij de vorige eigenaar was wat dit betreft?

Hij komt bij een vrouw van 93 vandaan dus daar zat hij niet zo vaak alleen. Volgens de nabestaande kan hij het wel een paar uurtjes maar dat weet ik niet zeker.

Citaat:
.Daar zul je wel iets langer voor nodig hebben dan een week.

Ik had ook zeker niet verwacht dat dit in een week lukte maar ik kan helaas niet langer vrij krijgen. Nu zijn het elke dag maar 3 1/2 uurtjes dat ik weg ben maar wil wel de overlast zo min mogelijk beperken voor mijn buren

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:03

Ik zal het dan even aankijken en indien wennen toch te lastig is kun je zo'n band overwegen.

Kun je de nieuwe hond niet tijdelijk meenemen? Die van ons heb ik ook een week mee genomen naar mijn werk om het stress patroon te verbreken.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:15

Mariloulou schreef:
Ik zal het dan even aankijken en indien wennen toch te lastig is kun je zo'n band overwegen.

Kun je de nieuwe hond niet tijdelijk meenemen? Die van ons heb ik ook een week mee genomen naar mijn werk om het stress patroon te verbreken.

Helaas kan ik hem niet meenemen naar mijn werk. Ik heb ook over een band zitten denken maar vind dat toch wel zielig. Ik heb nu bij de dierenarts een adaptil verdamper besteld en we geven hem sinds vanmiddag sanal kalmeringstablet om te gaan kijken of dit gaat helpen.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:34

Die hebben wij ook beide geprobeerd inderdaad, hielp bij ons helaas niet vandaar de toch wat harde aanpak met band uiteindelijk.

Hopelijk helpen deze zachte oplossingen bij jou wel.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:11

Groot probleem. Buurman belde net weer aan dat als hij hem morgenochtend weer hoort blaffen dat hij de politie belt. Weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Kan ook echt niet morgenochtend van mijn werk voor hem thuis blijven. Ga maar voor morgen proberen oppas te regelen en breng hem dan maar 's middags weg. Zou anders ook niet weten hoe ik dit verder moet oplossen. Wel vreselijk treurig voor het lieve beestje.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:22

Wil je buurman niet luisteren naar uitleg dat je bezig bent met verschillende middelen om de hond stil te krijgen?
Dat je het zelf ook erg vervelend vindt en dat je echt je best doet?
wellicht kun je een ultimatum met hem afspreken, bijvoorbeeld het beestje drie weken de tijd geven?

En werkt die man niet?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:27

Mariloulou schreef:
Wil je buurman niet luisteren naar uitleg dat je bezig bent met verschillende middelen om de hond stil te krijgen?
Dat je het zelf ook erg vervelend vindt en dat je echt je best doet?
wellicht kun je een ultimatum met hem afspreken, bijvoorbeeld het beestje drie weken de tijd geven?

En werkt die man niet?

Nee, hij vind dat het mij probleem is. Dat ik geen 2e hond in huis had moeten nemen.
Man werkt vanuit huis.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:29

Kan die buurman niet oppassen? Okee flauwe opmerking.

Lastig hoor dat de buurman geen greintje begrip heeft. Ik kan mij zijn irritatie echt heel goed voorstellen, echter moet je mensen ook de tijd geven om het probleem op te kunnen lossen. Heb je geprobeerd uit te leggen dat je dit niet in 1 dag kunt oplossen?

Wat een zorgen om zo'n beestje heb je dan. Ik hoop echt dat het goed gaat komen met gewoon wat tijd en wennen voor de hond. Verdrietige situatie.

Over de reactie dat je maar geen tweede hond had moeten nemen vind ik wel heer hard. Baasje van de hond is overleden en dit voorkomt dat hondje naar het asiel moet. Weinig begrip van je buurman dus. Erg jammer.

Echt als ik je buurvrouw was geweest had ik zelfs wel willen oppassen als het zo uit had gekomen.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:32

Yipee schreef:
Kan die buurman niet oppassen? Okee flauwe opmerking.

Lastig hoor dat de buurman geen greintje begrip heeft. Ik kan mij zijn irritatie echt heel goed voorstellen, echter moet je mensen ook de tijd geven om het probleem op te kunnen lossen. Heb je geprobeerd uit te leggen dat je dit niet in 1 dag kunt oplossen?

Wat een zorgen om zo'n beestje heb je dan. Ik hoop echt dat het goed gaat komen met gewoon wat tijd en wennen voor de hond. Verdrietige situatie.

Over de reactie dat je maar geen tweede hond had moeten nemen vind ik wel heer hard. Baasje van de hond is overleden en dit voorkomt dat hondje naar het asiel moet. Weinig begrip van je buurman dus. Erg jammer.

Echt als ik je buurvrouw was geweest had ik zelfs wel willen oppassen als het zo uit had gekomen.

Heb hem dat werkelijk wel die vraag gesteld of hij kon oppassen maar daar kon hij niet om lachen. Hij vind dat ook mensen die maar een paar uur per dag werken geen hond moeten nemen.
Ik heb ook echt duidelijk gemaakt dat dit niet in 1 dag op te lossen is maar dat ik er echt mee bezig ben. Dat hij zelfs naar onze dierenarts mag bellen om na te vragen dat ik daadwerkelijk daar vandaag overleg mee heb gehad en dat ik spullen er voor aangeschaft heb. Maar ook daar had hij geen begrip voor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:39

Oude honden kunnen vaak moeilijker alleen zijn, zelfs al waren ze het wel gewend.
Ik heb ook 2 honden, waarvan de oudste 14.5 is.
Hij kon altijd goed alleen zijn (gebeurde niet eens zo vaak) maar de afgelopen jaren valt het hem zwaarder.
Hij heeft behoefte aan regelmaat, veiligheid, routine.

Jullie oude hond is dit allemaal kwijtgeraakt, is zijn baasje kwijtgeraakt, is in het asiel beland.
En nu weer wennen aan een nieuwe situatie.
Dat kost hem waarschijnlijk heel veel tijd en moeite.

Wat de buurman betreft, het klinkt heel hard wat hij zegt.
Maar in principe heeft hij geen boodschap aan jullie situatie, daar heeft hij natuurlijk gelijk in.
Jullie hebben er inderdaad zelf voor gekozen om een oude hond erbij te nemen, met het 'gevaar' dat deze hond tijd nodig zal hebben om zich aan te passen.
Daar heeft de buurman verder niks mee te maken, hij hoort alleen maar het geblaf.
Helaas hebben niet alle mensen iets met dieren, of begrip voor een situatie.

Hebben jullie de hond uit het asiel gehaald of kenden jullie de vorige eigenaar waar hij vandaan komt?

Is er misschien iemand in de buurt, of iemand anders die je kent, die op de honden wil passen?
Of dat je een oproepje doet o.i.d.?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-11-15 21:47, in het totaal 4 keer bewerkt

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:41

Ok lekker ei*** dus.

Andere optie is er geen hondenuitlaatservice, hondendagopvang in de buurt?

Dan kun je het wennen aan het alleen zijn rustiger opbouwen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:00

Niks "lekkere eikel". Je zult er maar naast wonen, constant geblaf. Ik merk weinig begrip voor zijn situatie hier...
En hij heeft gelijk het is de verantwoordelijkheid van de TS hier iets aan te doen.
Zeker in het licht van het risico dat je andere hond het weer gaat oppikken zou ik ervoor kiezen deze hond ergens anders te plaatsen denk ik.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:04

Ik heb zelf 3 honden, maar ik werd toch echt gillend gek van de hond van de buren die constant blafte!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:07

Ik denk dat het merendeel goed begrip heeft voor de situatie van de buurman hoor Kuggur. :)

De hele dag een blafende hond naast je hebben, helemaal als je thuis ook nog moet werken is niet grappig.

Ik vind het alleen jammer dat de buurman TS geen tijd geeft voor een oplossing. Zelfs hond herplaatsen kan toch niet in een dag. Op straat gooien is ook weer zoiets.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 22:46

Kuggur schreef:
Niks "lekkere eikel". Je zult er maar naast wonen, constant geblaf. Ik merk weinig begrip voor zijn situatie hier...
En hij heeft gelijk het is de verantwoordelijkheid van de TS hier iets aan te doen.
Zeker in het licht van het risico dat je andere hond het weer gaat oppikken zou ik ervoor kiezen deze hond ergens anders te plaatsen denk ik.

Ik zeg ook niet dat ik geen begrip voor de buurman heb. Zoals je kunt lezen doe ik er ook in samenwerking met mijn dierenarts er alles aan om het probleem op te lossen. Maar helaas zit er geen aan en uit knop op die ik kan gebruiken. En ik kan hem toch ook niet op straat gooien? Moet ik hem dan omdat ik geen tijd krijg om het dier te laten wennen naar een asiel doen? Ik heb al een aantal advertenties geplaatst voor een nieuw baasje maar dan zal ik toch ook reactie moeten krijgen en ben ik dan ook wel dat hij niet zomaar naar iemand toe gaat. Het moet niet een heen en weer geslinger voor de hond worden dus ben wel eerlijk met mijn antwoorden hoe hij is. Helaas heeft daarom ook al iemand afgehaakt voor hem, maar beter dat dan dat er met hem gesold gaat worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:48

Laatst bijgewerkt door Iris82 op 24-11-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:49

Hoi wat je al zei hem smiddags op laten halen er zijn toch ook opvang mogelijkheden overdag, zou daar eens naar gaan kijken. voor je hond ook fijner in zon onzekere periode.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:52

Balen dat oudje blaft..

Heel ander idee... wat vind hond van auto?
Kan je hem daar in laten zitten? Door de zon gebakken wordt hij momenteel niet.
Waterbak kan erin en bij kou jasje aan.
(zo zit die van mij op stal ook anders vreet 1 van de herders van de boer hem op)

Geen blijvende oplossing, maar vaak gaat het in een auto wel goed (Als ze dat kennen).
En kan je thuis gaan trainen op het steeds iets langer weg zijn.

Loopt hond je overal achterna als je thuis bent of wat doet ie?

Snap buurman wel, zou ook gek worden van een blaffende hond bij de buren al heb ik zelf een hond.
Maar zou fijn zijn als hij jullie ietsje meer tijd zou geven.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 22:55

Sjolvir schreef:
Balen dat oudje blaft..

Heel ander idee... wat vind hond van auto?
Kan je hem daar in laten zitten? Door de zon gebakken wordt hij momenteel niet.
Waterbak kan erin en bij kou jasje aan.
(zo zit die van mij op stal ook anders vreet 1 van de herders van de boer hem op)

Geen blijvende oplossing, maar vaak gaat het in een auto wel goed (Als ze dat kennen).
En kan je thuis gaan trainen op het steeds iets langer weg zijn.

Loopt hond je overal achterna als je thuis bent of wat doet ie?

Snap buurman wel, zou ook gek worden van een blaffende hond bij de buren al heb ik zelf een hond.
Maar zou fijn zijn als hij jullie ietsje meer tijd zou geven.

In de auto gaat het wel steeds beter, maar ook nog niet helemaal goed. Ik neem hem ook altijd mee naar stal waar hij in de auto blijft zitten. De ene keer hoor ik hem wel, de andere keer niet.
Hij loopt in huis echt constant achter me aan en dan negeer ik hem. Het is dus echt een kwestie van verlatingsangst. En als ik in huis uitzicht ben is hij ook al zacht aan het piepen. Ook dan negeer ik hem.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:59

Probeer ook als je wel thuis bent afstand te creëren wat je nu doet door negeren, maar druk ook gewoon een deur voor zijn neus dicht...
Kort uiteraard en weer open! als hij nog braaf is, dus niet als hij al begonnen is met jammeren, dat is heel moeilijk en timing is heel belangrijk.
En tja, het is een oudje.. weet niet of ie alle 6 nog op een rijtje heeft, maar voor het zelfde geld snapt ie het binnen no time.

Jammer dat ie nog niet helemaal auto proof is, want dan had je voor de winter wat zonder dat je buurman meteen door het lint gaat en kan je rustig gaan trainen.

Jij staat nu ook op een stal, waar je hond door de residente stalhond wordt opgegeten als je hem uit auto zou halen toch?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:08

Sjolvir schreef:
Probeer ook als je wel thuis bent afstand te creëren wat je nu doet door negeren, maar druk ook gewoon een deur voor zijn neus dicht...
Kort uiteraard en weer open! als hij nog braaf is, dus niet als hij al begonnen is met jammeren, dat is heel moeilijk en timing is heel belangrijk.
En tja, het is een oudje.. weet niet of ie alle 6 nog op een rijtje heeft, maar voor het zelfde geld snapt ie het binnen no time.

Jammer dat ie nog niet helemaal auto proof is, want dan had je voor de winter wat zonder dat je buurman meteen door het lint gaat en kan je rustig gaan trainen.

Jij staat nu ook op een stal, waar je hond door de residente stalhond wordt opgegeten als je hem uit auto zou halen toch?

Ik sta nu inderdaad ook op een stal waar bij de stalhond andere honden niet accepteert en in de aanval gaat.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:24

is het een idee om een hondenoppas te zoeken? of iemand waar je je hond kan brengen als jij overdag weg bent ?