Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:pff lastig, weet je hoe de hond bij de vorige eigenaar was wat dit betreft?
Citaat:.Daar zul je wel iets langer voor nodig hebben dan een week.
Mariloulou schreef:Ik zal het dan even aankijken en indien wennen toch te lastig is kun je zo'n band overwegen.
Kun je de nieuwe hond niet tijdelijk meenemen? Die van ons heb ik ook een week mee genomen naar mijn werk om het stress patroon te verbreken.
Mariloulou schreef:Wil je buurman niet luisteren naar uitleg dat je bezig bent met verschillende middelen om de hond stil te krijgen?
Dat je het zelf ook erg vervelend vindt en dat je echt je best doet?
wellicht kun je een ultimatum met hem afspreken, bijvoorbeeld het beestje drie weken de tijd geven?
En werkt die man niet?
Yipee schreef:Kan die buurman niet oppassen? Okee flauwe opmerking.
Lastig hoor dat de buurman geen greintje begrip heeft. Ik kan mij zijn irritatie echt heel goed voorstellen, echter moet je mensen ook de tijd geven om het probleem op te kunnen lossen. Heb je geprobeerd uit te leggen dat je dit niet in 1 dag kunt oplossen?
Wat een zorgen om zo'n beestje heb je dan. Ik hoop echt dat het goed gaat komen met gewoon wat tijd en wennen voor de hond. Verdrietige situatie.
Over de reactie dat je maar geen tweede hond had moeten nemen vind ik wel heer hard. Baasje van de hond is overleden en dit voorkomt dat hondje naar het asiel moet. Weinig begrip van je buurman dus. Erg jammer.
Echt als ik je buurvrouw was geweest had ik zelfs wel willen oppassen als het zo uit had gekomen.

Kuggur schreef:Niks "lekkere eikel". Je zult er maar naast wonen, constant geblaf. Ik merk weinig begrip voor zijn situatie hier...
En hij heeft gelijk het is de verantwoordelijkheid van de TS hier iets aan te doen.
Zeker in het licht van het risico dat je andere hond het weer gaat oppikken zou ik ervoor kiezen deze hond ergens anders te plaatsen denk ik.
Sjolvir schreef:Balen dat oudje blaft..
Heel ander idee... wat vind hond van auto?
Kan je hem daar in laten zitten? Door de zon gebakken wordt hij momenteel niet.
Waterbak kan erin en bij kou jasje aan.
(zo zit die van mij op stal ook anders vreet 1 van de herders van de boer hem op)
Geen blijvende oplossing, maar vaak gaat het in een auto wel goed (Als ze dat kennen).
En kan je thuis gaan trainen op het steeds iets langer weg zijn.
Loopt hond je overal achterna als je thuis bent of wat doet ie?
Snap buurman wel, zou ook gek worden van een blaffende hond bij de buren al heb ik zelf een hond.
Maar zou fijn zijn als hij jullie ietsje meer tijd zou geven.
Sjolvir schreef:Probeer ook als je wel thuis bent afstand te creëren wat je nu doet door negeren, maar druk ook gewoon een deur voor zijn neus dicht...
Kort uiteraard en weer open! als hij nog braaf is, dus niet als hij al begonnen is met jammeren, dat is heel moeilijk en timing is heel belangrijk.
En tja, het is een oudje.. weet niet of ie alle 6 nog op een rijtje heeft, maar voor het zelfde geld snapt ie het binnen no time.
Jammer dat ie nog niet helemaal auto proof is, want dan had je voor de winter wat zonder dat je buurman meteen door het lint gaat en kan je rustig gaan trainen.
Jij staat nu ook op een stal, waar je hond door de residente stalhond wordt opgegeten als je hem uit auto zou halen toch?