konijn weg, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chivanah

konijn weg, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:20

Hallo,

Mijn konijn is al sinds bijna drie weken weg. Ons konijn loopt altijd 24/7 los in onze tuin (hij heeft natuurlijk wel een hok) en hij gaat ook wel eens naar de buren maar hij komt altijd teru(buren weten dit ook) alleen dit keer is hij niet meer terug gekomen.
Nou hebben wij dit l 1x eerder meegemaaktmaar toen bleek het dat iemand hem had gevangen. Ik heb al posters opgehangen ,flyers lopen postten bij alle huizen en langs de deuren geweest,maar hij is nergens te bekennen...
Weten jullie wat ik nog meer zou kunnen ondernemen om mijn konijn terug te vinden?

bedankt voor het lezen
X chivanah

maj0

Re: konijn weg, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:29

Asiel gebeld?
Verder zou ik het ook niet weten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:31

Oei drie weken is wel heel lang. . Zou idd bij een opvang oid kijken, als die ook niks weten vrees ik toch voor het ergste..

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:34

Maar als een persoon hem kan vangen, kan een kat of een hond (of ander dier, vos oid) hem toch ook zomaar grijpen? Dus ik zou hier, hopende dat je hem terugvindt, wel lering uit trekken voor jezelf dat dit dus geen goede optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:37

Asiel, vermiste dieren-groepen op facebook bij jou in de buurt?

Amivedi et cetera..

Hopelijk vind je Nijn weer! Tof dat hij zo buiten mag lopen van jou. Ja, er zit een risico aan, maar lekker voor nijn al die ruimte!

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:55

_Nancy_ schreef:
Maar als een persoon hem kan vangen, kan een kat of een hond (of ander dier, vos oid) hem toch ook zomaar grijpen? Dus ik zou hier, hopende dat je hem terugvindt, wel lering uit trekken voor jezelf dat dit dus geen goede optie is.

Het is niet zo dat we hem opzettelijk toegang geven tot de buren hoor! Nadat we hem die ene keer terug hadden gevonden hebben we het gaas extra goed vastgemaakt etc. Maar dit hielp blijkbaar dus nirt goedgenieg

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:28

was het een ongecastreerde rammelaar die alleen zat? Ik had er vroeger ook 1, was alleen, intact, en die ontsnapte ook de hele tijd uit de tuin. zeker 10 x ontsnapt en ging die ook naar andere mensen met een konijn. Laatste x helaas niet meer gevonden. Toen was nog niet echt bekend dat konijnen beter in koppels gehouden kunnen worden, misschien dat die situatie zich dan niet had voorgedaan.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 11:16

Er zitten ook veel roofdieren. Wij hebben zelf veel last van marters bijvoorbeeld. Die pakken ook een konijn.

Ik zou als je hem nog terugvindt een hele stevige ren gaan zoeken. Van sterk ijzer ofzo, waar die dus niet meer uit kan ontsnappen.