Nertsen losgelaten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Nertsen losgelaten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 17:53

Oke ik snap het helemaal als je tegen de nertsenfokkerij bent. Ik snap ook dat je ze liever niet als wel hebt.
Echter waar ik met mijn beste wil van de wereld niet bij kan, is dat men ze dan maar los laat!!
Ten eerste ze komen massaal om door aanrijdingen (kan niet de bedoeling zijn?)
Ten tweede het zijn prooidieren roofdieren, dus kleine buiten huisdieren zijn nu even niet veilig meer buiten. lekkere dierenliefhebber ben je.
Ten derde Deze dieren hebben niet geleerd in het wild te overleven, dus een hoop stres bij het dier, om alsnog de dood te vinden.

Maar he het diertje heeft tenminste 10 minuten van zijn vrijheid kunnen genieten............. Toch? daar is het toch om te doen?

Echt waar als paarden los gelaten worden is het o zo erg, maar Nertsen loslaten om je standpunt duidelijk te maken mag wel?

Wat vind BOKT?
Laatst bijgewerkt door wendyenbram op 21-11-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Nertsen losgelaten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:55

Idioten zijn het die dat doen. Ze zien de (gevaarlijke) gevolgen niet. Dom, dom, dom...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:56

Nertsen prooidieren? Roofdieren bedoel je?

Nou ja, paarden loslaten vind ik persoonlijk niet zo erg, die hebben wel een instinct. Nertsen niet denk ik. Worden deze vaak losgelaten dan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:58

Dit zijn zeker geen dierenliefhebbers die nertsen vrijlaten :n

Die dieren kunnen niet overleven in het wild, hebben enorme stress omdat ze ineens "vrij" zijn, worden doodgereden of sterven een hongersdood. Daarnaast hebben de omwonende (die dus niks te maken hebben met de nertsenfokkerij) er last van want hun huisdieren die buiten leven zijn momenteel niet veilig.

Dat je er tegen bent, prima! Maar ga dan op een andere manier actie voeren :j

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 18:00

Mariett schreef:
Nertsen prooidieren? Roofdieren bedoel je?

Nou ja, paarden loslaten vind ik persoonlijk niet zo erg, die hebben wel een instinct. Nertsen niet denk ik. Worden deze vaak losgelaten dan?

Precies, ik bedoelde roofdier en schreef prooidier... maar aan de context kon je wel afleiden dat ik anders bedoelde?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:06

Nertsen zijn prooi en roofdieren net zoals de marter (en de fret) en ik ben er zeker van dat nertsen die niet weten hoe ze aan hun eigen eten moeten komen geheid doodgaan. En als je iets voor de nertsen wilt betekenen kun je beter een anti bont compagne beginnen op straat dan ze los te laten. Arme dieren, hoop dat ze alsnog gevangen worden en ergens onder gebracht worden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:11

Het volgende probleem is dat de Amerikaanse nerts (die word gebruikt voor bont) onze nerts bijna verstoten uit de natuur. Ze zijn sterker dan de Europese en verdringen deze uit hun gebieden, waardoor er een groot probleem is ontstaan voor de E.Nerts.

Ik ben dan ook absoluut een tegenstander als het gaat om dit soort 'dierenvrienden'. Het zijn in mijn ogen mensen die het verstand achter hebben gelaten, en alleen maar kunnen schreeuwen om aandacht. Maar dat heb je vaker bij 'extremisten' als het gaat om dier/mensen rechten. Die zien het hele grijze gebied niet meer, en vernietigen daardoor bewust/onbewust alles om hun heen. Ze zien het effect van hun daden niet op de lange termijn. Veel zullen inderdaad komen te overlijden van deze nertsen, maar er zullen er genoeg zijn die leren dat iets doden betekend dat je wat te eten hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:13

Ik begrijp de actie niet.
Om wat de ts al schrijft. Maar ook omdat er al een verbod is. De activisten hebben al gewonnen. Dus wat willen ze nu nog?

En ik schrijf expres activist.
Want dierenliefhebbers zijn het niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:16

Ik snap de actie ook niet. Een vriendin van mij heeft in de buurt van de nertsenfokkerij een voliere staan. Die is nu doodsbang dat het haar vogels gaat kosten.
Daarnaast help je de nertsen hier ook niet mee. Compleet onverantwoord dit.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:37

Dom en stom....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:43

De nertsen (het gaat hier om de ondersoort mink) die hier op IJsland uit de bontindustrie zijn ontsnapt, zijn helemaal niet doodgegaan; die vormen een bloeiende en onuitroeibare populatie, die inmiddels 1 vogelsoort (de waterral) uitgeroeid heeft.
Ik ben ze meerder keren tegengekomen op de boerderij, vooral aan zee, we hadden een hond, lab kruising die er wel eens een ving en doodmaakte.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 21-11-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:45

Als je om dieren geeft doe je dit niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:50

wendyenbram schreef:
Maar he het diertje heeft tenminste 10 minuten van zijn vrijheid kunnen genieten............. Toch? daar is het toch om te doen?

Zelfs dat niet. Volgens mij hebben die beesten geen seconde plezier als ze losgelaten worden, alleen maar stress. Om daarna op een gruwelijke manier om te komen, door verkeer of honger.

Idioten zijn het, die 'dierenbevrijders'.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:52

Ik vind t ook ronduit een domme actie, dit kan je geen diervriend meer noemen, ze overleven het niet.