Wij hebben sinds ruim een half jaar 2 katten.
Een poes en een kater, beide uit hetzelfde nest.
Nu hebben we een probleem met de kater... En we weten ons geen raad meer.
Ten eerste zijn ze allebei geholpen, kindjes maken is geen optie meer voor beide.
De kater is echt heel erg vervelend en we weren niet meer wat wij moeten doen..
Een overzichtje wat hij zo al uitvreet:
- Meteen het ergste... Hij gaat bij andere mensen naar binnen als de deur open staat.
- Hij poept in de tuin, op het gras. Terwijl er buiten ook een kattenbak staat.
- We hebben een stroomdraadje gespannen op de schutting, zodat hij niet naar de buren zou gaan.. Echter heeft hij hier geen boodschap aan en gaat gewoon op het draadje staan. Hij doet het wel, dat hebben wij zelf ervaren

- Hij laat voortdurend scheten, dit doet de poes ook.. We hebben al regelmatig ander voer geprobeerd, tot op heden nog geen gewenst resultaat.. Bij Royal Canin stinken ze nog het minst, maar dat vinden we echt veel te duur...
- Hij plast af en toe binnen op de mat in de zithoek. Mat van net een half jaar oud, hoogpolig. Moeten we dus een keer volledig laten reinigen, hij stinkt nu.. Dit doet hij slechtst af en toe, hij gaat ook gewoon op de kattenbak.. Maar de afgelopen week was het ineens 2x raak..
De kater is erg actief en gaat snachts naar buiten, dit vind hij erg prettig, dan kan hij gaan jagen en doen en laten wat hij wil. De poes blijft binnen, dat is een echte binnenkat en vind dit ook niet erg.
Eerst waren ze beide overdag ook buiten, Maar omdat meneer overal naar binnen gaat, waar hij de kans krijgt, hebben we besloten ze overdag binnen te houden zodat de buren er niet zo veel last meer van hebben. Overdag hebben ze de gang, de overloop op de 1e verdieping, logeerkamer, studeerkamer en de zolder.. Plek genoeg dus om te spelen of wat dan ook. De woonkamer, badkamer en slaapkamer zijn verboden toegang als wij niet thuis zijn.
We weten niet meer wat we kunnen doen om dit vervelende gedrag/stank te stoppen.
We hebben zelfs geïnformeerd of we de kater eventueel terug kunnen brengen, hij komt van een boerderij van de vriend van mijn schoonzusje, zodat we een uitweg hebben..
Hier hebben we het beide heel erg moeilijk mee.. Dit was niet de bedoeling, we hebben m zelf uitgekozen en hij kan ook echt heel lief zijn..
Ze gaan bijvoorbeeld niet op de meubels zitten, muv de bank, want dat mag niet.. Ze hebben nog nooit in de gordijnen gehangen, ze hebben nog nooit in een plantenbak oid gezeten of omgegooid..
Ik probeer nog als laatste strohalm tips te vragen aan andere katteneigenaren.. Wie heeft er een gouden tip voor ons.. Wat kunnen we nog meer doen..
We zijn beide even streng. We hebben een plantenspuit die we ook regelmatig gebruiken.
Groetjes Nancy

En de katten gewoon toegang tot het huis geven ipv alleen de gang en zolder. Niet op de meubels mogen zitten, lijkt mij voor een kat die graag hoger zit ook niet fijn. Hebben jullie wel een kattenluik zodat hij naar buiten kan als hij dat wil?

) eten ze Sanabelle urniary ik bestel die bij zooplus,mijn katten stinken niet.Nu is de urinairy vooral voor katten met urineweg problemen ik heb er daar één van.De dierenarts vond het goed voer om ook aan de andere katten te geven ze hebben ook een graanvrije versie bij de zooplus is hij goed betaalbaar.