Zwarte Shih Tzu pup wordt wit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Zwarte Shih Tzu pup wordt wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 21:30

Hoi,

Wij hebben sinds een paar weken een shih tzu pup. Ze is zwart. Toen we haar kochten was ze op een wit vlekje op haar borst na pikzwart.
Maar in de 3 weken dat ze hier is zijn haar poten, buik en bijna haar hele hoofdje wit/beige geworden.
Het maakt ons eigenlijk helemaal niet uit welke kleur het hondje heeft maar we vragen ons wel een beetje af welke kleur ze krijgt. Aangezien we echt dachten dat ze zwart bleef.
Kennelijk is zelfs een zwarte Shih Tzu een toverballetje qua kleur.
Zouden jullie weten of een pikzwart hondje uiteindelijk zandbruin of zelfs wit zou kunnen worden?

anneliesdj

Re: Zwarte Shih Tzu pup wordt wit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:38

Heb je een foto?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:41

Bij boomers (vaak oliebol-zu kruising) heb ik het wel vaker gezien. Choco geboren, en nu crème

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:48

Ik heb een kruising met een oliebol. In het begin was ze zwart met een wit vlekje en nu grijs met wit en beige. Een toverball dus!
Laatst bijgewerkt door Annuh op 20-11-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:48

Ja dat kan ;)
Gebeurd super vaak eigenlijk dat die hondjes enorm verkleuren in vooral het eerste jaar

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:56

Hier een Boomer teefje welke chocolate kleurig is/was. Echt in en in bruin, heel mooi. Maar nu krijgt ze overal grijze haren (ze is 11 maanden oud). Dat verkleuren is vrij normaal en ik denk dat je van te voren niet weet wat voor kleur het uiteindekijk gaat worden. Misschien kun je naar de de ouders kijken om een indicatie te krijgen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:00

Mijn boomer teefje was ook zwart geboren en is in het eerste jaar helemaal wit geworden :D De rest van het nest (donkerbruin geboren) trouwens ook, eentje heel licht beige.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:04

Ik heb een pekingees die is bruin geboren is met zwart masker, zwarte pootjes en donker staartje.
En die is nu zo blond als barbie :') dus denk dat pups nog flink kunnen verkleuren.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:09

Hier een kruising chi die zwart was als kleine pup, inmiddels is ze wildkleur met een zwarte bovenkant

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:13

mijn husky pup was zwart bij staart ogen en hals, daar wordt het nu ook wit :j

edit: paps is mooi zwart gebleven daar en mams is wel wit geworden. Dus ze heeft dat echt wel van mams :j

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 22:42

Ik heb geen foto sorry. ;)
Maar het kan dus toch. Jeetje dat had ik nooit verwacht, ze is namelijk echt pikzwart. Dan denk ik toch dat ik er van uit moet gaan ze dat een beetje een wildkleur/zandkleur krijgt als ik naar haar pootjes kijk.
Ik ben erg benieuwd, wel leuk zo'n toverbal!
Haar vader is trouwens wel zwart/grijs maar haar moeder heeft wel een hele lichte beige kleur. De andere pups in haar nestje waren zwart-wit, zwart-bruin en 2 bruin-witte. Grote kans dus dat er in mijn puppy ook wat bruins zit als ik er nu over nadenk. :P
Bedankt voor het antwoorden allemaal!