Ervaring kat verhuizen van platteland naar dorp/stad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Ervaring kat verhuizen van platteland naar dorp/stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 13:53

Even ervaringen gevraagd aangezien ik ga verhuizen.

Ik woon nu op een boerderij, op het platteland. Mijn kat is hier geboren en weet niet beter dat dit zijn omgeving is. Hij struint elke dag de weilanden af en komt geregeld thuis met een muis.

Nu ga ik verhuizen, ik wil graag landelijk blijven wonen dus ik ga er vanuit dat het een dorp gaat worden, midden in de stad valt zowiezo af. Maar zoals zijn situatie nu is, zal het niet meer worden, vanuit je huis meteen de weilanden in.

Heeft er iemand ervaring met hoe de katten zich daaraan aanpassen? Ondanks dat mijn kat het heerlijk vindt om de weilanden af te gaan is hij ook echt een knuffel en huiskat, elke nacht binnen en op mij gericht. Om hem voorgoed binnen te houden is echt geen optie, daarvoor is hij teveel gehecht aan zijn vrijheid.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:21

Ik denk dat het heel erg afhangt van de omgeving waar je gaat wonen. Als hij genoeg te doen heeft buiten zou ik hem meenemen, maar als je bv. in een straat met rijtjeshuizen komt en een drukke weg in de directe omgeving zou ik hem op de boerderij laten als dat mogelijk is.. of anders elders een plekje zoeken waar hij veel ruimte heeft.

Splash_

Re: Ervaring kat verhuizen van platteland naar dorp/stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:24

Hem herplaatsen, of achterlaten is absoluut geen optie. Ik ben veel te gek op die kat, en hij op mij. Drukke straat wil ik zowel voor hem, als voor mezelf proberen te vermijden. Uiteindelijk zal het een dorp worden, maar het is natuurlijk niet zoals hij gewend is.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:27

Niet te moeilijk over doen, mijn kat komt van de boerderij en is eerst naar een woonwijk in de stad verhuisd, tuinen afstruinen is net zo leuk. Nu woon ik weer een beetje buitenaf en is ze wat ouder, komt niet heel veel verder dan de tuin, de oprit en die van de buren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:40

ik zou wel proberen wat vrij te gaan wonen, dus wat verder van de buren af. Want als jouw kat in de tuinen van andere mensen gaat struinen, en dat is snel als je dicht bij elkaar loopt, dan kun je vervelendigheid krijgen.
Een andere optie is een beetje peilen wat voor buurt je gaat vestigen. Er zijn buurten waar veel katten gehouden worden en waar niemand er dus aan tilt aan al die katten in de tuin.

Een vriendin van mij heeft haar kat hierom weggedaan. Ze wist niet in wat voor buurt ze ging wonen maar buren waarschuwden haar. Er werden daar katten vermoord door iemand in de buurt, want er verdwenen er heel veel. Dat had ze van te voren moeten weten, voordat ze het huis hadden gekocht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:22

Toen wij verhuisd zijn van platteland naar stad hadden we 3 katten. Een is bij de buren aldaar gebleven omdat hij daar toch al meer zat dan bij ons, de andere 2 zijn mee verhuisd en hebben er geen enkel probleem mee gehad. En zijn beide heel verschillend in karakter en aanhankelijkheid.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:31

Geen ervaring met van platteland naar dorp/stad, wel andersom. Onze kat die uit de stad kwam laten wennen aan buiten leven op de boerderij ging niet, kat werd er niet gelukkig van. Onze echte buitenkat hebben we 'achtergelaten' op de boerderij, nieuwe eigenaren van ons huis hebben de kat overgenomen. Niet leuk, maar je moet ook aan de kat denken. Zou inderdaad proberen om in ieder geval niet op een gevaarlijke plek te komen met drukke wegen.