Wandelgroep met de hond Gelderland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Wandelgroep met de hond Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:25

Hoi hoi!

ik vroeg mij af of er al een topic is voor zo iets en zo nee of mensen interesse hebben?
Het lijkt mij leuk om met een aantal mensen samen met de hond te wandelen in omgeving Gelderland.

Ik zal mijn hond even voorstellen, gesteriliseerde teef, bijna 3, komt uit Roemenië. Echt een schatje en wilt vind het geweldig om lange wandelingen te maken.

Omdat ik niet veel plekken heb waar ik met andere honden kan wandelen is ze altijd nog wat wereldvreemd en daarom lijkt mij het leuk als we op deze manier een paar gezellige honden bij elkaar kunnen brengen om lekker te ravotten of serieus km's te maken. Ik kom zelf uit Wageningen maar zit ook veel in buurt van Apeldoorn en Nijmegen/Arnhem.

Hoor graag of er meer mensen dit leuk lijkt!

xTiffani

Re: Wandelgroep met de hond Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:28

Aanstaande zaterdag heb ik nog een wandeling staan bij de edese heide :) ik geloof met zo'n 3 dalmatiers en nog 2 andere honden, en natuurlijk mijn husky Pepper.

Ik kom er zelf niet vandaan, ik woon in Losser vlakbij enschede :')

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:28

Als het een wat grotere groep wordt lijkt het me heel leuk om mee te gaan. Ik zal dan een labrador en een Cairn terriër van beide 11 meenemen.

Woon in Zeewolde dus niet helemaal in de buurt maar stukje rijden is niet erg

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:29

Jammer zaterdag heb ik al plannen! Gaan jullie vaker samen lopen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:30

Leuk! Hoe speelt jouw hond? Ik heb 2 middenslagpoedels van nu bijna 9 maanden en zit vanaf januari weer doordeweeks in Wageningen. Mijn ene dame kan alleen op hele veilige plaatsen los, dat is een schaduwjager (samen met nog wat dingen) en de ander vlucht voor lomp spel, dus daar hangt het wel wat vanaf. Ik kan er wel altijd 1 meenemen aan de 10m lijn of 8m flexi dus dan kan er alsnog gespeeld worden.

Tussen de marijkeweg en de haarweg zit een mininatuurgebied, waar vroeger het oude proefdiercentrum was.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:30

x_Anne_x schreef:
Als het een wat grotere groep wordt lijkt het me heel leuk om mee te gaan. Ik zal dan een labrador en een Cairn terriër van beide 11 meenemen.

Woon in Zeewolde dus niet helemaal in de buurt maar stukje rijden is niet erg

Als we wat mensen bij elkaar sprokkelen is er voor ieder wat wils denk ik! Is het leuk wandelen in de buurt van Zeewolde? Ik ga nog met regelmaat richting Groningen naar mijn pensioenpony dus dan is een ommetje ook geen probleem.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:32

Nee dit is de eerste keer, maar misschien later wel vaker. Volgend jaar vanaf juli kan ik met de auto komen en dat scheelt 1 uur reizen. Die vrouw met de dalmaten is daar bijna elk weekend.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:33

Mizora schreef:
Leuk! Hoe speelt jouw hond? Ik heb 2 middenslagpoedels van nu bijna 9 maanden en zit vanaf januari weer doordeweeks in Wageningen. Mijn ene dame kan alleen op hele veilige plaatsen los, dat is een schaduwjager (samen met nog wat dingen) en de ander vlucht voor lomp spel, dus daar hangt het wel wat vanaf. Ik kan er wel altijd 1 meenemen aan de 10m lijn of 8m flexi dus dan kan er alsnog gespeeld worden.

Tussen de marijkeweg en de haarweg zit een mininatuurgebied, waar vroeger het oude proefdiercentrum was.

Mijn hond loopt eigenlijk alles los, ze kan een tikje lomp zijn met spelen, maar ze is geen grote hond (38 cm, 14 kg). Verder is ze vooral erg lief maar nog wat sullig met andere honden, vandaar dat ik denk dat we meer met andere honden moeten gaan lopen!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 09:34

xTiffani schreef:
Nee dit is de eerste keer, maar misschien later wel vaker. Volgend jaar vanaf juli kan ik met de auto komen en dat scheelt 1 uur reizen. Die vrouw met de dalmaten is daar bijna elk weekend.

Zij zit niet op Bokt toevallig? Zoekt ze nog iemand die met haar mee wilt wandelen of dat niet?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:06

ZusJacobs schreef:
xTiffani schreef:

Zij zit niet op Bokt toevallig? Zoekt ze nog iemand die met haar mee wilt wandelen of dat niet?

Haha nee toevallig niet. Ik kan haar wel een berichtje sturen als je dat wil? Ik sta altijd wel open voor een wandeling dus mocht je eens hier in de buurt zijn.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:09

xTiffani schreef:
ZusJacobs schreef:

Haha nee toevallig niet. Ik kan haar wel een berichtje sturen als je dat wil? Ik sta altijd wel open voor een wandeling dus mocht je eens hier in de buurt zijn.

Graag! We kunnen natuurlijk ook een keer in between een plek zoeken om te wandelen, ik vind het leuk nieuwe plekken te zien!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:16

Leuk initiatief! Ik woon in Epe en heb een leonberger teef van 5 en een chihuahua teef van 9 maanden. Weekeinden moet ik vaak werken, maar het lijkt me erg leuk om eens mee te gaan!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:16

Ik woon niet in jouw buurt, maar heb je de app DoggyDating wel eens geprobeerd? Een duidelijk overzicht van alle losloop gebieden en een makkelijke manier op honden te ontmoeten! (Ik doe het in Noord-Holland. Ga ongeveer 2x per week op "DoggyDate")

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:06

Als ik er weer ben, lijkt het me leuk om eens met jou en je hond te wandelen.

Om 11 uur zijn er in het park de blauwe bergen, tussen de sterflat Dijkgraaf en sterflat Bornsesteeg in, vrijwel altijd honden. Het is een losloopgebied en verbazingwekkend goed afgeschermd van de weg. Let erop dat als je op de parkeerplaats van Dijkgraaf parkeert je wel om moet lopen, daar is het met hekken volledig afgesloten. Vanaf de parkeerplaats van Bornsesteeg kan je wel min of meer direct het parkje in (bij de bushalte zit een pad naar het parkje).

http://www.geodruid.com/intl/en/place/4 ... -nederland

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 12:19

Paulina schreef:
Ik woon niet in jouw buurt, maar heb je de app DoggyDating wel eens geprobeerd? Een duidelijk overzicht van alle losloop gebieden en een makkelijke manier op honden te ontmoeten! (Ik doe het in Noord-Holland. Ga ongeveer 2x per week op "DoggyDate")

Geweldig dank!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:39

xTiffani schreef:
Aanstaande zaterdag heb ik nog een wandeling staan bij de edese heide :) ik geloof met zo'n 3 dalmatiers en nog 2 andere honden, en natuurlijk mijn husky Pepper.

leuk, hoe ver gaan jullie wandelen?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:30

Knakker schreef:
xTiffani schreef:

leuk, hoe ver gaan jullie wandelen?

Ik zou het echt niet weten, ik zie het zaterdag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:56

leuk, ik sta altijd open voor een leuke wandeling woon zelf tussen arnhem en apeldoorn.
onze windhond kruising is wat angstig voor grote reuen(herders, Rodesians en dergelijke).
Kleine honden gaat sowieso altijd wel goed, hij kan alleen wel hard rennen en lomp spelen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:15

Leuk! Keertje in kootwijk samen wandelen? Ik denk dat het wel een goede combi is! Geweldige app trouwens, doggydating!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:16

Kootwijk is wel een stukje voor me maar op zich kan het wel!