Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Wereldhonden, stuk voor stuk.
. Als mijn moeder alleen is en ik (of iemand) komt er 's avonds een bakkie doen, slaat hij aan. Niet lang, gewoon 1 korte, diepe blaf om te laten weten dat hij er ook nog is en dat niemand aan vrouwtje hoeft te komen. Als hij bij mij is, is hij ook zo. Als mijn vader alleen is oid, dan weer totaal niet. Geen allemansvriendje, geen knuffelaar. Maar absoluut hartstikke lief en echt niet gemeen of wat dan ook. Hij zal alleen niet zomaar op iemand af gaan. Is gek op katten die hij kent, katten die hij niet kent vindt hij erg leuk om schrik aan te jagen. In het bos zijn neus achterna lopen is zijn grote hobby. Die van ons wat minder
. Naar ons toe een vreselijk vriendelijk beest met een klein hartje. Naar andere mensen toe een imposant dier. Jachtinstinct erg goed aanwezig. Ik heb konijnen in de tuin en die zitten afgeschermd, maar durf hem echt niet alleen los in de andere kant van de tuin te laten
. Als ik erbij ben, is hij een en al gefixeerd op de konijnen. Ga de gok gewoon maar niet aan. Misschien is hij wel hartstikke lief met ze, geen idee hoor. Maar durf het niet aan. Naar andere honden toe over het algemeen totaal geen problemen, alleen 's avonds aan de lijn is hij een stuk meer waaks. Is wel altijd heel erg enthousiast naar andere honden toe in losloopgebieden en omdat hij dus behoorlijk flink is, vinden niet alle andere honden zijn vrolijke lompigheid leuk. Maar verder dan een snauw van de andere hond is het eigenlijk nog nooit gekomen.
. Jachtinstinct kent hij niet. Ja, als broer wat ziet, rent hij er vrolijk mee naartoe. De konijnen in mijn tuin? Leuk, knuffelbeertjes!
. Zijn na een paar weken hele grote vriendjes geworden.
(bij gebrek aan beter...
) Moet ik nog vertellen dat het topbeesten zijn
?

.

lekker makkelijk om mee te beginnen
Desiree schreef:Het zijn niet de gemakkelijkste honden maar ze zijn helaas wél in de mode, vooral in de paardenwereld. Het zijn honden die iemand nodig hebben met overwicht, iemand die ze opvoedt. Iemand die ze in banen kan leiden en weet hoe er mee om te gaan, de kinderen kan opvoeden er mee om te gaan, de hond kan opvoeden wanneer er een kind bij komt.
SandraVerl schreef:Waar wij onze hond kochten, worden potentiële eigenaars echt gescreend, zij verkoopt geen honden aan mensen waar ze een slecht gevoel bij heeft. Een gezin met super drukke kinderen die een toekomstige pup als speelgoed zien, komen niet op de lijst.
). De dingen die Gerrit noemt zijn allemaal trainbaar. Mijn hond liep ook niet van zichzelf rustig aan de riem, en nog steeds niet altijd (overrrrrrrr enthousiast) maar zulke dingen moet je trainen. Net als met elke andere hond. Alleen moet je inderdaad geen Herder met een RR gaan vergelijken (om maar iets te noemen).
Wandelen of rennen langs de fiets vindt ze heerlijk, maar de hele dag slapen en chillen vindt ze minstens net zo fijn. Ze is enorm lui, vinden wij haha. Heerlijk, echt zo'n huishond. Pak haar in in een deken en ze probeert vooral om niet te bewegen. Is er één zonnestraal te vinden in het hele huis of in de tuin, dan ligt ze daar in. Jachtinstinct is minder ontwikkeld, wij snappen dat, want RRs jagen op leeuwen en niet op klein grut. Onze Nala is een schat, een diva en een verwende aap tegelijk. Ben super gek op haar en ze maakt ons elke dag weer blij. Moeilijk karakter? Nee. Moeilijk op te voeden? Nee. Eenkennig? Nee.
SandraVerl schreef:Wij kochten 8 jaar geleden onze 1ste RR bij kastorshome. Ik raad iedereen Geertje en haar team aan! Haar focus ligt, met maar 1 nestje per jaar, niet op de fok, maar wel op de begeleiding van mensen met een RR. Via haar kan je trouwens aan een lijst betrouwbare fokkers komen. Bij kastor wordt er op zaterdag les gegeven, maar ze leren ook hoe mensen een soort braingames voor hun hond kunnen maken. Wij hebben nooit les genomen bij haar, maar we kunnen wel steeds met onze vragen bij haar terrecht.