chinchilla aanschaffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

chinchilla aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:32

Ik vind chinchilla geweldig.
En daarom wil ik ze gaan aanschaffen.
Maar wat heb ik nou allemaal nodig en wat en hoeveel eten ze op een dag?
Ik weet dat ik er minimaal 2 moet nemen omdat ze altijd in groepsverband leven.
Een grote kooi.
Zand zodat ze zich kunnen 'wassen'
Maar wat verder?
Ook links van websites zijn welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:39

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in chinchilla's!

Ik heb er zelf 5 (mannen) gehad, super leuke diertjes alleen ze zijn niet heel erg knuffelbaar. Slechts 1 van de 5 die ik had was echt ''knuffelbaar'' en dat kwam voornamelijk omdat hij met de fles was grootgebracht haha!

Ze houden super veel van knagen, dus geef ze hout.
Ook zijn het erg ondernemende dieren, dus met wat dikke takken die je verschillend in de kooi plaatst kunnen ze zich goed vermaken! Een schuilholletje is voor ieder dier fijn. Zorg er voor dat ze uit de tocht zitten. En geen vochtige dingen geven (zoals sla/ fruit e.d.) daar kunnen ze niet zo goed tegen. Crackers en toostjes daarintegen vinden ze wel heerlijk! Het zijn ook echte nacht-dieren dus daar moet je wel tegen kunnen..

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 09:02

Shanna schreef:
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in chinchilla's!

Ik heb er zelf 5 (mannen) gehad, super leuke diertjes alleen ze zijn niet heel erg knuffelbaar. Slechts 1 van de 5 die ik had was echt ''knuffelbaar'' en dat kwam voornamelijk omdat hij met de fles was grootgebracht haha!

Ze houden super veel van knagen, dus geef ze hout.
Ook zijn het erg ondernemende dieren, dus met wat dikke takken die je verschillend in de kooi plaatst kunnen ze zich goed vermaken! Een schuilholletje is voor ieder dier fijn. Zorg er voor dat ze uit de tocht zitten. En geen vochtige dingen geven (zoals sla/ fruit e.d.) daar kunnen ze niet zo goed tegen. Crackers en toostjes daarintegen vinden ze wel heerlijk! Het zijn ook echte nacht-dieren dus daar moet je wel tegen kunnen..

Wat voor hout en takken dan?
Lijkt me dat niet alles goed is voor ze als ze eraan gaan knagen.