[VOLG] Chocolade koningspoedelpup: 8 weken aftellen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JlnG

[VOLG] Chocolade koningspoedelpup: 8 weken aftellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 13:55

Hallo bokkers !

Over 8 weken komt er een chocoladebruine koningspoedelpupje mijn gezin uitbreiden ! Samen met jullie wil ik aftellen en jullie mee laten genieten van de kleine guppies <3

Op vrijdag 13 november 2015 zijn er 4 pupjes geboren, 2 teefjes en 2 reutjes. Eerst even mama en papa voorstellen:

Papa Mister Brown Fashion from Olionshouse
Afbeelding

Mama Olijfje (von Montevideo)
Afbeelding

En dan hier de pups ! De pup met het groene bandje is normaal gezien degene die met mij naar huis zal komen...

Net geboren ! <3
Afbeelding

Aan de melkbar, vlak na de geboorte (navelstrengetjes nog duidelijk zichtbaar)
Afbeelding

4 op een rij ! Van links naar recht: Reu, teefje, teefje, reu.
Afbeelding

Tenslotte nog trotse mama Olijfje met haar kroost ! :+:
(ik krijg deze foto helaas niet kleiner... :( )
Afbeelding

Wat betreft de naam... Stamboomnaam wordt Baron. Ik ben er nog niet uit of ik deze wil behouden. Vind het heel erg mooi, maar Oliver vind ik dan ook wel erg mooi. Wat denken jullie?

Volgen jullie mee? Ik probeer regelmatig updates te posten die ik doorkrijg van de fokster ! Als jullie vragen hebben mogen jullie ze altijd stellen ;)

Solleke_Noah

Re: [VOLG] Chocolade koningspoedelpup: 8 weken aftellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:28

Wat leuk! Wij hebben ook twee koningspoedels van Olionshouse. Een fokker met een hart voor poedels die stuk voor stuk de liefste, zachtaardigste honden ter wereld aflevert :) Heel veel plezier met jullie pupje!

Wij hebben de namen trouwens ook zelf gekozen met de juiste beginletter. Dus onze honden hun stamboomnaam is tegelijk hun roepnaam :) we hebben geen show ambities.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:30

Wat leuk! Wij hebben net een pup, dan wel een Franse waterhond, maar dat lijkt in het begin allemaal op elkaar :D

Wel apart dat je nu al denkt te weten welke pup het wordt, kiest de fokker dit niet uit op basis van karakter straks?

Veel plezier met de voorpret!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:35

Ik weet niet of enkel de papa van Olionshouse is, of de pups ook?

Bij ons was het zo dat er enkele pups al gereserveerd waren voor "het buitenland", internationale fokkers die een showhond zochten. Ook leveren ze toekomstige hulphonden aan organisaties, die pups selecteren ze op voorhand. Voor mensen zoals wij blijven dan nog de "huishonden" over. Niet bijster intelligent (dat worden de hulphonden) en niet fantastisch goed gebouwd en gekleurd (dat worden de showhonden).

Wij hadden dus ook maar keuze uit twee pups (uit een nest van 8 hondjes). En helemaal blij met onze niet zo intelligente niet zo mooie poedel ;) (haha grapje, hij is voor een hond nog steeds erg intelligent en ook heel erg mooi)

Maar ze kozen dit inderdaad niet zo vroeg, pas als de pups al duidelijk verschil in karakter lieten zien.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:57

@Solleke_Noah - Enkel de papa is van Olionshouse, fokster heeft deze reu uitgekozen als dekreu voor haar nestje. Verder geen invloed van Olionshouse, wel nog steeds contact natuurlijk ! :D Olionshouse heeft inderdaad héél erg mooie honden :D Welke kleur hebben jouw honden?

@corine1981 - ik stond als eerste op de wachtlijst voor een reu sinds februari. Dus ik heb sowieso maar keuze uit 2 pups. Voorlopig is deze aan mij toegewezen omdat dit de eerstgeboren reu is. Blijkt dat dit karakter niet bij mijn wensen past wordt er nog gewisseld, ik vertrouw hierbij erg op de beslissing van de fokster. Maar ik begrijp zeker je vraag !

Voel jullie trouwens beide vrij om een foto te posten van jullie viervoeters, ik volg graag mee ! ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:06

Ik volg zeker verder :) heel mooie kleur heeft jouw pupje ook :) onze honden zijn abrikoos kleurig.

Zelpe from Olionshouse (Seppe voor ons, als 3 jarige uit het asiel gehaald en via via contact met zijn fokkers gevonden, hij is helaas op 12 jarige leeftijd overleden...)

Afbeelding

Lewis from Olionshouse (na het verlies van Seppe, een pup rechtstreeks van bij de fokker gaan halen omdat Seppe zo'n fantastische hond was. Lewis is nu drie jaar oud en al even geweldig. Het is echt zo'n top ras <3 )

Afbeelding

Afbeelding

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:20

Oh ik ben zo verliefd! Ooit komt er bij mij ook een poedel ;) En het liefst een chocobruine! Succes met aftellen!

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:38

@Solleke_Noah: mooie honden, beide ! :) Seppe heeft een hele wijze uitstraling. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar sterkte nog met het verlies.
Lewis is ook een knapperd, geweldig hoe statig hij daar zit !

Ik ben zelf ook al een aantal jaren verliefd op het ras, voornamelijk door mijn beroep. Ik ben nl. hondentrimmer... ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:50

Seppe was ook heel wijs, grappig dat je dat ziet op de foto :) het was een hele kalme, teruggetrokken hond, maar wel heel verknocht aan zijn baasjes (ons dus). Zijn verleden is niet zo mooi, hij is in beslag genomen na zware verwaarlozing en het was een tijd spannend of hij het zou redden (ik was toen vrijwilliger bij het asiel). We denken dat die ervaring hem misschien zo "wijs" gemaakt heeft. Lewis is veel meer onbevangen en jolig en jong, terwijl ze nu van dezelfde leeftijd zijn.

En bedankt :) het is drie jaar geleden maar we missen hem nog steeds heel erg.

Trimmer, dan ga je je kunnen uitleven met je poedeltje :D

Lewis vindt trimmen niet zo tof :+

Afbeelding

Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:30

Ha ha, ik vind ze leuk de poedels, maar die kapsels zijn niets voor mij
Doe mij maar wilde krullenbollen ;)

Dit is onze pup
Afbeelding

En dit onze grote dame(rechts) met haar zus
Afbeelding

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 11:42

Haha Lewis vindt het echt niet zo leuk zo te zien! :D

@Corine: oooooh die pup <3 je zwartje is ook leuk!

Wat betreft de kapsels, de showkapsels vind ik kniptechnisch heel erg knap, maar niet praktisch. Blote snoetjes vind ik dan net wel weer leuk, zie graag de ogen.

Mijn voorkeur voor een reu is dit, lekker stoer:
Afbeelding

En nog even een puppenfoto van vandaag <3
Afbeelding

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:54

Ik zie op zich ook graag ogen, het Is dat we naar show moeten met het stel en dan moet er wel wat haar op ;)

Leuk hoor die pups :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:51

Heee.. is dat toevallig Olijfje van Claudia?
Leuk he, pups.. Blijft schattig, ongeacht ras, soort of leeftijd <3

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:23

@Pluttersput ! Ja is inderdaad Olijfje van Claudia, wat een toeval ! Schat van een hond in ieder geval ! :D

En met dat laatste heb je zeker gelijk. Ik moet zeggen... Ik merk wel dat er heel wat interesse is als ik vertel dat ik een pup ga kopen. Tot dat ik zeg over welk ras het gaat.. *Poef, weg interese*

Of heel wat commentaar, gaande van:
- zoiets lelijks...
- ohnee, pomponnekes...
- waarom een poedel?

Jammer! Maar topkaraktertjes, en gelukkig ben ik degene die de hond in huis zal hebben, en niet zij.. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:32

Echt? Hier is het echt het omgekeerde :) mensen vinden grote poedels heel fascinerend, zelfs de grootste grappenmaker moeten toegeven dat ze toch wel heel veel uitstraling hebben (quote: "dat is geen hond, dat is een beer!" heel verbaasd, die had echt zo'n keffertje verwacht)

Zeker Fransen zijn dol op koningspoedels. Op vakantie worden we constant aangesproken, mensen die de poedels even willen aaien of fotograferen. (we hebben ook nog een labradoodle die voor het gemak dan ook poedel wordt genoemd :P )

Seppe en Lewis zijn beiden een tijdje in showtoilet geknipt door de opleiding honden trimmen. Toen waren ze helemaal knap <3 Ik zie dat wel graag, die pomponnetjes, in combinatie met hun zwevend loopje. Maar helemaal strak is wel handiger in het dagelijks leven ;)

Wanneer mag je de pups een bezoekje gaan brengen? :)

edit: onze labradoodle, ze heeft wel wat weg van een barbet als ze echt heel erg harig is.

Afbeelding

Dikke vrienden met Lewis. Op die foto is ze pas 7 maanden oud, ondertussen is ze dubbel zo breed als Lewis en zeker 5 cm groter :')

Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:55

Jup, ontzettend leuke hond. Heeft bij mijn mam op cursus gezeten, vandaar dat de link bruine koningspoedel Olijfje en Claudia snel gelegd was :D

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 19:11

Ik denk ook dat als mijn omgeving het ras leert kennen dat ze wel van mening zullen veranderen en van hun vooroordelen afstappen.

We mogen vanaf dat de oogjes opengaan de pups voor de eerste keer bezoeken op afspraak. Dus nog dik 1,5 week wachten en dan volgt de eerste ontmoeting.

Hoe groot is Lewis?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:59

Ik vind de poedels juist leuk. Al Is hun vacht nog iets moeilijker onderhouden dan die van onze waterhonden denk ik, veel meer kroes...(dat heeft onze oudste al iets teveel)

Overigens vind ik de grote poedelsinderdaad lekker dan de kleine...

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 09:55

Even een update, de pups zijn nu 9 dagen oud en al lekkere dikkiediks! Ze groeien zeeeer goed en hebben gisteren dan ook nieuwe herkenningsbandjes gekregen (wel dezelfde kleuren)

Foto van woensdag nog <3 De linkse is de reu met het groene bandje, daarop violet (ook reu). Je kan duidelijk verschil zien, violet is een tintje lichter dan de andere 3 pups
Afbeelding

Foto's van gisteren :)

Slapen bij mams
Afbeelding
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:58

Wat een dropjes <3 Ik wil ook terug een puppie haha.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:01

Ik ben gek op poedels heb zelf een zwarte middenslagpoedel en ik zou niks anders meer willen (oké misschien een konings :') )

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:29

Ik vind het ook super leuke honden en zou best zelf een poedel willen. Al zou ik de vacht wel kort houden dan, ik ben niet zo van de ponpons.
Maar mijn man heeft een beeld bij poedels dat het tut honden zijn. Dus tegen de tijd dat we weer aan een hond toe zijn, wordt dat nog een discussie hahaha.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:48

TinkerTreas: zo was mijn vader ook. Ondertussen twee koningspoedels en een labradoodle verder.. :P

Eenmaal je hebt kennisgemaakt met deze honden ben je om. Zo zacht van karakter, gehecht aan de baas, vrolijk, lief, atletisch, sportief, speels, zacht naar andere dieren,... Onze eerste koningspoedel had maar een week nodig om mijn vader om zijn poot te winden.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 16:16

Mijn vriend was ook niet echt voorstander, ondertussen kijkt hij er naar uit! Ik heb hem meegenomen naar een trimwedstrijd, poedels genoeg :D

En daar zag hij dat het inderdaad niet alleen maar pomponnekes zijn! ;) Hij is ook mee geweest naar de mama kijken en hij vond haar ook mooi, ondanks pomponnen :o *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:29

Ik vind poedels ook fantastisch, maar dan de kleine versie. :P

Twijfel nog of ons volgende hondje een poedel of een teckel wordt.

Edit: Ik volg dus met liefde! :))