Hond laat andere hond niet met rust..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Hond laat andere hond niet met rust..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 01:56

Wij zitten met het handen in ons haar.. Onze boef van 5 jaar laat onze jackrusssl van nu bijna 12 niet met rust sinds hij ooit de puberteit in is gekomen.. Overal waar onze jackrussel heeft gelegen word helemaal afgelebbert en opgesnoven.. Nu met 12 heeft hij soms een overgeef of plasongelukje en Dat word met enthousiasme omgegeten.. Ook na elke handeling. Een koekje of na de uitlaatronde blijft onze boef de jackrussel achterna lopen hard kwispelend aan zijn kont ruikend. Soms wilt hij nog wel eens aan Zijn oren likken. De oude man is daar niet van gewaardeerd en gromt dus waardoor onze boef dus gaat piepen en alsnog kwispelen.. Allebei de honden mankeren helemaal niks.. Zoals nu 5 min na de uitlaatronde laten ze elkaar met rust. Maar ze kunnen ook niet zonder elkaar.. Zodra het dondert of bliksemt zoeken ze elkaar op.

Onze Jr word echt oud en vind het zielig dat hij steeds 'lastig' gevallen word.. En voor onze boef om steeds waarschuwingen te krijgen... Wat wilt hij nou?!

Mijati

Re: Hond laat andere hond niet met rust..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 08:07

Je kan zelf ingrijpen door de boef naar jou toe te roepen en hem bij jou te laten liggen.
Een andere optie is de jack in de bench te leggen voor zijn rust.
Op die manier kan je het gedrag onderbreken en afleren.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:06

Wat zijn het? Reu? Teef? Geholpen of niet?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:25

Is de jongste een intacte reu? Want wat je hier beschrijft klinkt mijn als hormonaal gefrustreerd in de oren. Herken er ook heel wat van, van een opvang cairn die wij hadden. Smakke bekt hij ook als hij aan je oudje snuffelt of likt?(doet mond terwijl hij vrijwel dicht is op en neer met smakkend geluid, het hoofd zie je ook duidelijk bewegen boven op)

Ik zou het in iedergeval geval niet toelaten als je oudje hem niet ''aan '' kan kwa correctie zou ik die als baas gaan geven, klaar is dan ook echt klaar
Laatst bijgewerkt door Seven op 15-11-15 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:27

Seven schreef:
Is de jongste een intacte reu? Want wat je hier beschrijft klinkt mijn als hormonaal gefrustreerd in de oren. Herken er ook heel wat van, van een opvang cairn die wij hadden. Smakken bekt hij ook als hij aan je oudje snuffelt of likt?

Ik zou het in iedergeval geval niet toelaten als je oudje hem niet ''aan '' kan kwa correctie zou ik die als baas gaan geven, klaar is dan ook echt klaar

Hier ga ik in mee.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 11:24

Allebei ongecastreerde kerels. En hij smakt idd als hij urine ofzo oplikt en aan de Jr kan ruiken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:31

Dat smakken doen ze om geur extra op te nemen net als een hengst fleemt. Hij laat dus zien dat hij hormonaal gefrustreerd is wil dekken en vertoont voorspel zo te zeggen wat een reu bij een teef zou doen. De reden dat hij nu (nog) niet gaat dekken is waarschijnlijk omdat de andere ook een reu is, maar ik verwacht dat de jonge reu deze frustratie vanzelf ook in dekkingen gaat uiten op de ander of andere geschikte spullen/dieren/mensen.

Ik zou in dit geval kiezen voor castratie, chemische of volledig veelal lost dat het probleem wel op

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:35

Ik zeg ook hormonen, het gedrag komt erg overeen met een reu die zich klaarmaakt voor een dek poging. Smakken (met schuim langs de lippen) en oren likken alles afruiken en likken... hij is je kleine man aan het versieren en probeert te ruiken en proeven wanneer je kleine man vruchtbaar word. _O- sorry klinkt raar misschien maar dat is wat er volgens mij gaande is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:30

Precies waarom ik het vroeg inderdaad :j Klinkt mij ook puur hormonaal in de oren.
Zou er ook voor kiezen om de jongste te laten castreren :)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:15

Dat word hakkie takkie! Bedankt!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:15

:D
Succes