Ik schrok me rot.. Haar kop stond scheef, haar ogen schoten heen en weer (alsof iemand haar heel hard rondjes had laten spinnen en ze net stilstond en haar ogen weer moesten "synchroniseren".) en haar balans was ontzettend slecht.
Haar tenen stonden krom van de spanning van het "klemmen" om te blijven staan. Haar hoofd ging van links naar rechts als ze probeerde te focussen en wanneer ze wou lopen viel ze om of ging ze harder dan ze wou in een boog naar rechts.
Eenmaal liggend kwam ze amper overeind.. Maar liggen wou ze ook niet.. Ze was zo ontzettend in de war

Mijn hart deed zeer en ik dacht... Dit is het einde...
Naar de dierenarts en daar de conclusie: het kan een hersenbloeding zijn of een bloedprop.. Of een tumor.. Of een vergiftiging door zware metalen.
Dat laatste leek ons nvt.. Maarja.. Prognose??
Inslapen wou de dierenarts nog niet aan, ze kreeg valium en nog een medicijn waar evt zwellingen in de hersenen van op zouden lossen. Hij wou haar eigenlijk opnemen maar Westie heeft ernstige heimwee dus daar wouden wij niet aan. Hij zei dat ze op moest knappen, zo niet moeten we terug.
Medicatie mee (heb nog niet naar de namen gekeken) en hondje terug mee naar huis.
Hij wou haar eigenlijk bloedverdunners geven tegen evt bloedproppen maar durfde dat niet aan omdat bij een hersenbloeding dit einde hond zou betekenen.. Opties foto en mri gekregen..
Voor medicatie gekozen.
Eenmaal thuis wat lieve kennisjes/vriendinnetjes gevraagd te duimen en een kaarsje te branden dat Westie het weekend zou overleven.. En eentje opperde dat het wel eens Geriatrisch Vestibulair syndroom zou kunnen zijn.
Pastte precies bij de symptomen en kwam vaker voor dan een hersenbloeding. Een veel positievere uitkomst.
Youtube filmpjes opgezocht en verrek.. Het lijkt er wel heel erg op! Alleen is het bij mijn hond nu erger.. Want ze kan praktisch niets. En de filmpjes zijn van later na de aanvallen gefilmd.
Nu twijfel ik.. Ga ik af op wat de da zegt en geef ik haar de medicatie die hij er in wil proppen...
Of geef ik t niet en breng ik het terug.. Want GVS is geen medicatie voor. Of bellen naar dierenarts en overleggen...?
Wat zouden jullie doen..?

Het arme zieltje na de aanval
Even ballen verzamelen denk ik.