Wie weet wat er met mijn hond aan de hand is? Het gaat om een 8 jarige Berner Sennen teefje.
Sinds gisterochtend piepte ze tijdens het lopen, gistermiddag toen ik rond 12 uur thuis kwam kon ze ineens niet meer lopen van de pijn. Ik ben toen gelijk met haar naar een homeopaat geweest en die heeft haar gescand en druppels mee gegeven. Dit leek te werken. Vanochtend had ze zo'n extreme pijn en kon helemaal niks meer. Dus ik gelijk met haar naar de dierenarts gegaan. Ze heeft spierversterkers gehad en antibiotica en ontstekingsremmers meegekregen. Na de spierversterkers liep ze wel een stukje maar nu ook weer kan ze helemaal niks van de pijn. De dierenarts denkt aan een ontsteking of lyme ( beide kwam ook eruit bij de scan van de homeopaat)
Echter heb ik het idee dat het van haar maag ergens komt. Het lijkt alsof haar romp is opgezwollen en haar achterpoten zijn slap ( die gebruikt ze ook zo goed als niet meer)
In haar kop is ze nog 3. Ze is heel vrolijk, kwispelt als je komt en eet en drinkt heel goed. Na mijn idee ( en van de artsen ook) is ze nog helemaal niet klaar uit het leven te stappen. Maar ze heeft nu zoveel pijn dat wil ik ook niet. Dus als iemand de gouden tip heeft hoor ik het heeeeeel graag.
Het beeld past niet geheel binnen Lyme. Even in de gaten houden of hij koorts krijg en goed laten drinken. Ik zou inderdaad even terug naar de DA voor verdere onderzoeken en meer pijnstilling. Krijgt hij momenteel al antibiotica of is daar mee gewacht.
Amiigo
Geplaatst: 13-11-15 00:28
Bloed trekken? Zou ook een foto laten maken vd rug als die daar op reageerd.
Laatst bijgewerkt door Amiigo op 13-11-15 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Gooiske
Geplaatst: 13-11-15 00:31
Hernia? Heeft onze hond al meerdere keren gehad, kon dan ook helemaal niets meer, was gewoon verlamd van de pijn, kon zelfs niet eten
Hernia zou misschien kunnen. Wat heb je daaraan gedaan? Ze heeft nu 1 antibiotica pil op en een spuit spierversterkers en 1.5 ml novacam. Die novacam mag ze nog niet meer omdat ze vanmiddag paracetemol heeft gehad en die 2 samen in combinatie bloedingen kan veroorzaken
Hannanas
Geplaatst: 13-11-15 00:42
Paracetamol is giftig voor honden. Ik zou de romp en rug van je hond op de foto zetten morgen ochtend.
De symptomen zijn wat breed, opgezwollen romp/buik is nooit oké. Evenals verlamming.
Toen ze spierversterkers had gehad ging ze gelijk plassen. Verder gaat ze alleen naar buiten als ze moet plassen maar wel met moeite maar ze doet het wel
Wij moesten toen metacam geven als pijnstilling en absolute mandrust, voor zijn behoefte moesten we hem naar buiten dragen. Na een week zagen we al verbetering, maar al met al moet er wel 6 week voor uit worden getrokken.
Is ze pas nog loops geweest? Drinkt ze meer dan normaal (of abnormaal veel) Zelfde voor plassen? Dan zou het namelijk best baarmoeder ontsteking kunnen zijn, opgezwollen buik past hier ook bij, maar daar kunnen ze heel snel heel slecht van worden! Ik zou sowieso terug gaan naar de dierenarts!
Ik ben met haar naar de dierenarts geweest. Ze heeft spondylose in haar rug en waarschijnlijk menigitis. Ze had ook veel ontlasting vandaar dat haar romp was opgezwollen
Antibiotica doorzetten voor de menigitis. Novacam door blijven geven totdat het goed gaat. Mag een voorraadje novacam halen omdat de spondylose met vlagen kan komen en dan is ze pijnvrij.
Verder in beweging houden maar niet traplopen,springen, rennen enz. Ook glucosemine gaan bij geven ter ondersteuning
Ik heb een Engelse bulldog met spondylose en geef haar traumeel s tabletten en brandnetelsupplement ter ondersteuning. Novacam geef ik enkel bij de slechte periodes maar die zijn er minder sinds ik traumeel bijgeef.
Super goed. De novacam helpt heel goed. De antibiotica daarin tegen kan ze niet binnen houden maar in overleg met dierenarts daarmee gestopt.
Vandaag is de loopplank binnen gekomen dus dat moeten we even gaan oefenen. Ze doet zelf weer alsof ze 3 is dus moeten haar tegen houden in sommige dingen. En nu meerdere keren op een dag kleine rechte wandelingen ipv lange boswandelingen enz
Oh dat zou wel kunnen ja. De dierenarts zei dat we even goed in de gaten moesten houden of ze niet ander gedrag gaat vertonen anders moeten we dat inderdaad gaan geven. Metacam kunnen we bijna mee stoppen en alleen gaan geven als ze echt pijn heeft