Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Eloya schreef:Sinds de afgelopen 2 maand ongeveer vliegt onze galgo soms onze bordercollie aan. even wat info.
Eloy, 7,5jarige galgo gecastreerde reu, al 4jaar bij ons
Gijs, 7,5 jarige bordercollie mix gecastreerde reu, 2 jaar bij ons

Eloya schreef:Eloy valt uit wanneer er eten in het spel is, hij is heel gefixeerd op eten door zijn verleden uit spanje, gijs mag niet dichter bij het voedsel komen dan eloy.
Eloya schreef:Kan ook gewoon een bord met restjes op tafel zijn of een pak koekjes. eloy lag vanavond in de stoel naast de tafel en gijs wou langs de tafel lopen en eloy viel weer uit. Ze eten wel hun brokken in dezelfde ruimte en daar zijn geen problemen mee. Ze komen ook niet bij elkaars bak
Eloya schreef:Er wordt gericht naar de bek/nek gehapt maar er valt geen schade. Is meer in de lucht happen.
Nu na die uitval durft gijs niet meer langs eloy en telkens als eloy hem ok maar ziet gaat hij weer grommen
Esther schreef:Eloy duidelijk maken dat het niet zijn eten is en dat hij dat niet heeft te verdedigen.
Eloy wil de boel regelen, dat hoeft hij niet, want dat hoor jij te doen.
Als mijn teef dit deed stuurde ik haar weg van de plek die ze dacht te moeten verdedigen tegen de reu.
Ik ben degene die de dingen regelt in huis, niet zij.
Hou maar eens in de gaten hoeveel Eloy wil regelen, vaak is het al kijken naar de andere hond. Een blik en de ander verdwijnt van de plaats waar hij ligt, een blik en de ander kijkt de andere kant op en likt langs de bek. In dat geval zelf meer de touwtjes in handen nemen.