Hond heeft snicker gegeten, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Drogon

Hond heeft snicker gegeten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 12:55

Nog een reden dat ik niet van sintmaarten houd. Kinderen eten onderweg hun snoep en gooien de verpakking zonder pardon opstraat zonder er verder bij na te denken.

Ik was vanmiddag de hond aan het uitlaten, (Cocker spaniel) en ik dacht, dan laat ik hem de laatste 40m nog even los. Hij snuffelt graag nog even in het gras en dan kan ik mooi op het pad blijven lopen. Had ik dus niet moeten doen. Dom dom dom.
Ik kijk om, zie ik dat hij wat aan het eten is. Ik er meteen heen natuurlijk, blijkt het een stuk snicker te zijn met verpakking en al. Ik heb het geprobeerd uit zijn bek te trekken, maar dat is me niet gelukt. Ben meteen naar huis gegaan en mijn vader gaat zo de dierenarts voor advies bellen.

Ik voel me enorm schuldig en ben verschrikkelijk bang dat het vast komt te zitten of iets dergelijks. Heeft iemand hier iets gelijks mee gemaakt? Moet ik me erge zorgen maken? Wat kan ik het best doen? :(

Ricie

Re: Hond heeft snicker gegeten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:57

Hmmm nooit meegemaakt. Advies van de dierenarts afwachten lijkt me even het slimste.
Chocola is niet al te best voor honden hoor ik vaak, plastic lijkt me ook niet best.

Maar de dierenarts weet het het beste, dus zo snel mogelijk even (laten) bellen inderdaad.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:58

rustig blijven even de ongeveer tijd noteren en even overleggen met de dierenarts om hem te laten braken zodat je de snicker kwijt bent.
Vermeld erbij dat het met papier en al op gegaan.
Het laten braken overlaten aan een dierenarts die heeft daar een injectie voor nooit met zout doen!!!
Het is afhankelijk van het gewicht of het nodig is.
Ben zelf PAraveterinair op de spoed en dit is wat wij aanraden indien de chocolade te veel is voor het gewicht

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:59

Toen mijn hond een hele doos bonbons naar binnen had gewerkt kregen wij het advies hem een heel klein theelepeltje zout te geven (is voldoende voor een Beagle) en als hij niet binnen 30 min over zou geven moesten we direct naar de kliniek. Voedingsstoffen hebben 30 min nodig om opgenomen te worden.

Na 25 min heeft 'ie overgegeven en was er niks meer aan de hand :) Zou even de DA bellen wat je het beste kan doen bij jou hond, maar dit was het advies wat wij toen kregen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:01

Een snickers is niet echt veel 'echte' chocola. Dat is vooral zoete zooi.
Ik denk daarom dat het wel mee zal vallen.
De verpakking is wel vervelend maar dat zou er binnen een dag eigenlijk ook uit moeten zijn, dat is niet heel groot.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:03

Leverage schreef:
Toen mijn hond een hele doos bonbons naar binnen had gewerkt kregen wij het advies hem een heel klein theelepeltje zout te geven (is voldoende voor een Beagle) en als hij niet binnen 30 min over zou geven moesten we direct naar de kliniek. Voedingsstoffen hebben 30 min nodig om opgenomen te worden.

Na 25 min heeft 'ie overgegeven en was er niks meer aan de hand :) Zou even de DA bellen wat je het beste kan doen bij jou hond, maar dit was het advies wat wij toen kregen.

Please doe dit alsjeblieft niet meer is tegenwoordig achter haalt en je hebt kans op zout intoxicatie en dan ben je verder van huis

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:04

Is inderdaad geen pure chocola.
Niet druk maken niets aan de hand.

Mijn jack Russell heeft zo eens een stuk milka reep melk chocolade gejat ook niets aan de hand.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:05

Bedankt voor de reactie's, stelt me gerust. Ik heb de tijd genoteerd en we houden hem goed in de gaten! Maar voor de rest is er dus niet echt iets wat ik kan doen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:05

geen paniek.
Chocola in die mate is niet direct levensbedreigend, hij gaat er hooguit van aan de schijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:05

Waarschijnlijk valt het wel mee... Onze hond heeft een keer een hele reep pure chocolade opgevreten. En die leeft nog steeds. Is er ook niet ziek van geweest.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:06

dancertje schreef:
Leverage schreef:

Please doe dit alsjeblieft niet meer is tegenwoordig achter haalt en je hebt kans op zout intoxicatie en dan ben je verder van huis

We hebben tegenwoordig alles een stuk veiliger opgeborgen ;) Heb net gelezen dat het vanaf 1,5 gr zou giftig is, wat wij 'm toen hebben gegeven was nog niet eens 1/4e daarvan, echt maar een klein beetje. We hebben ook een DA die nog van de oude stempel is, is ook weer een aantal jaren geleden dat het gebeurde. Geen idee of het toen ook al achterhaalt was.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:06

Niet druk maken is mijn advies. Chocola kan alleen kwaad in grote hoeveelheden en dan voornamelijk de pure vorm.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:09

De chocolade om een snicker is denk ik meer cacaofantasie dan chocola (laag cacaogehalte)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:09

Denk dat het met deze hoeveelheid meevalt, hier zijn trouwens wel tabellen van te vinden op internet.

Onze hond heeft eens een hele reep chocolade opgegeten (bon-bon-bloc?)
Dierenarts gebeld en we moesten wel direct komen met de verpakking.
Heeft een injectie gehad die het overgeven opwekt
En na een klein uur heeft hij een aantal keer overgegeven, het rook zelfs naar chocolade :Y)

Dat was voor ons een dure chocolade reep op zondag avond. Maar blij dat ik toch voor de zekerheid bij de DA ben geweest. Hij had namelijk ook behoorlijk wat zilverpapier opgegeten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:11

In grote hoeveelheden? Pure chocolade is al heel snel giftig in kleine hoeveelheid juist.
Hier staat een tabel: http://www.AlstuBlaft.nl/chocola
Bel bij twijfel altijd je dierenarts voor advies.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:14

Ik weet van chocolade dat dat een stofje heeft, dat giftig is voor honden in combinatie met geloof ik adrenaline. Mij is geleerd, dat mocht je hond chocolade eten, je je hond rustig moet houden, zodat het stofje geen reactor krijgt. Even niet druk met hem doen, zodat het stofje uit de chocolade zich niet kan mengen met adrenaline. Dus even niet druk met hem gaan spelen of gaan rennen. Dus al om al zou ik me er niet super druk om maken.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:16

Als mijn hondje iets verkeerds heeft gegeten (tegenwoordig doet hij dat niet meer maar toen hij een puppy was at hij alles wat hij tegen kwam..) gaat hij meestal gras eten :+ van gras eten moeten honden vaak overgeven, is een natuurlijke reactie van de hond om gras te gaan eten als ze misselijk zijn.. Misschien kan je hem in de tuin met gras laten lopen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:21

bridgetF schreef:
Ik weet van chocolade dat dat een stofje heeft, dat giftig is voor honden in combinatie met geloof ik adrenaline. Mij is geleerd, dat mocht je hond chocolade eten, je je hond rustig moet houden, zodat het stofje geen reactor krijgt. Even niet druk met hem doen, zodat het stofje uit de chocolade zich niet kan mengen met adrenaline. Dus even niet druk met hem gaan spelen of gaan rennen. Dus al om al zou ik me er niet super druk om maken.

Dat is niet zo, zie mijn link. De lever kan theobromine simpelweg niet goed afbreken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:22

Mijn cockerspaniels eten heel vaak gras en hebben dan ook nog een voorkeur voor de brede blaadjes en gelukkig geven ze daarna niet over. Ik zou me niet druk maken om een snickers, de hoeveelheid chocolade is zo klein en dan ook nog melkchocolade. Wel even in de gaten houden, maar dat is logisch

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:26

Denk dat er niks aan de hand is. Die poept straks de hele boel gewoon weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:26

Snickers is niet zo erg TS :) hij zal hoogstens wat moeilijker kunnen poepen erdoor

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 13:35

Ik maak me om de snicker zelf ook niet zo veel zorgen, meer om de verpakking. Kan dat geen kwaad? Hij zit nu nog gewoon kwispelend voor het raam dus ik denk niet dat hij er veel last van heeft.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:38

Als het verkeerd valt braakt hij het wel weer uit. En ik kan je misschien wel een beetje gerust stellen, onze hond noemen we een plasticboer! Hij vreet alles wat plastic is en is er nog nooit beroerd van geworden! Een speelgoedauto van mijn nichtje heeft dat beest al wel eens opgegeten... Of een stuk uit zo'n plastic schelp / zandbak :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:41

Ik heb op een asiel gewerkt,Je wilt niet weten wat honden allemaal scheiten.Van boerebonte zakdoeken tot ballonnen en verjaardag slingers.Dus die verpakking komt er wel uit.
Mijn hond heeft eens chocolade eieren met papier en al gegeten ze heeft twee dagen drollen met zilver papier gescheten :-).
Dus die verpakking komt er wel weer uit.Op een dag vind je een drol met snickerverpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:42

Hond bij ons op stal heeft een keer alle verstopte paaseieren als eerste gevonden .. :') die heeft er geen last van gehad. Dus 1 keer is misschien wel te overzien