Mijn oom heeft ongeveer een maand geleden een hond in huis genomen vanuit het asiel. Er was eigenlijk enkel bekend dat de hond mishandeld geweest is, en mijn oom wilde hem graag een 2e kans geven, want het was verder een hele lieve hond.
Er is boven water gekomen, dat de vorige eigenaar de hond wilde trainen als vecht hond en dit niet aansloeg. De hond heeft bij mijn oom een leeg smeerkaas verpakkinkje te pakken gekregen. (Aluminium) Wat mijn oom wilde afpakken. Blijkbaar heeft dit iets getriggerd want de hond is hem naar de keel gevlogen. Als geluk bij een ongeluk was de secretaresse bij mijn oom aanwezig. Mijn oom heeft de hond uit zijn nek gekregen en is daarbij gebeten in beide armen. De secretaresse heeft de buren van mijn oom erbij kunnen halen, en ze hebben de hond van mijn oom af kunnen krijgen en naar buiten gelokt, waarna de hond weer naar binnen vloog en mijn oom voor de 2e keer aanvloog.
Ze hebben de hond voor de 2e keer bij hem weg gekregen en naar buiten gelokt waarna hij is weg gelopen. De politie was ingelicht, en mijn oom richting het ziekenhuis. Verwondingen? In zijn nek gebeten, in beide armen, waarvan er uit 1 arm een heel stuk mist, en in zijn been.
Mijn oom is opgenomen in het ziekenhuis. De hond is uiteindelijk gevangen met een stok door de politie en is vrijwel direct afgemaakt.. Vandaag is mijn oom aan zijn verwondingen geopereerd. Zijn nek, linker arm en been vielen gelukkig mee. Ze hebben dit schoongemaakt en voor een heel groot deel gerepareerd. Zijn rechter arm daarintegen, waar ook een hap uit was is er heel slecht aan toe. Heel veel gescheurde pezen heeft hij hieraan overgehouden en hij kan alleen zijn middelvinger bewegen..
Volgende week word hij weer onder narcose gebracht en gaan ze een HELE DAG met hem aan de slag om dingen te 'repareren'.
Mijn doel van dit topic? Geen idee.. Ik vraag me af; zijn er mensen die hier enigszins ervaring mee hebben? Wat zijn de kansen dat hij hersteld?
Daarnaast denk ik ook dat ik mensen wil waarschuwen. Adopteer niet zomaar een hond zonder de achtergrond daarvan grotendeels te kennen.. Adopteer je een herplaatsen met een verleden met mishandeling? Doe dit dan alleen wanneer je echt verstand hebt van wat je doet, en bepaalde dingen weet te herkennen.
Het gaat in dit geval om een bulldog achtige hond. Als hij mijn oom goed te pakken had gehad in zijn nek, was de beet van deze hond dodelijk geweest. Mijn oom had deze hond geadopteerd als nieuw begin, een nieuwe start nadat zijn vrouw was overleden, maar had dit natuurlijk nooit verwacht.
Voor ons de vraag hoe hij er vanaf komt, maar ik wil het ook een waarschuwing laten zijn...
Bedankt voor het lezen.
het is alleen heel heftig uitgepakt.. Maar laat het wel een waarschuwing zijn voor alle 'leken' die denken een hond als dit een 2e kans te geven..