Help, wie geeft Wapper een goed huisje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Help, wie geeft Wapper een goed huisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 14:47

Hoi allemaal,

Ik zoek dringend een goed huisje voor ons konijn. Ik zal de situatie even toelichten:

Vorig jaar zomer hebben we tijdens het wandelen in de duinen een konijntje gevonden. We hebben hem opgepakt en hem ruim drie kwartier lang door de duinen gedragen terug naar de auto. Het beestje was totaal in shock en heeft anderhalve dag nodig gehad voordat hij ging bewegen. We zijn met hem naar de DA geweest voor controle en hij bleek op een enorme bos met klitten na verder kerngezond en pas 5 maanden oud. Omdat het zomer was en de pensions op dat moment overvol zaten hebben mijn vriend en ik hem tijdelijk in huis genomen.

Al snel waren we zo gehecht aan hem dat hij tot nog toe bij ons is gebleven. De situatie was niet ideaal, hij was natuurlijk alleen, maar ik werkte niet veel en was veel thuis, waardoor hij de hele dag los door het huis kon lopen. Hij rent de trappen op en af, klimt bij ons op de bank en ligt 's avonds als een soort kat de hele avond languit naast ons om geaaid te worden. Toch zat ik er erg mee in m'n maag dat hij alleen was en op de momenten dat ik er niet was hij in z'n eentje opgesloten zat in een te klein hok.

Nu heb ik sinds kort een nieuwe baan en ben ik ineens fulltime aan het werk. We hebben helaas echt de ruimte niet om er nog een konijn bij te nemen en daarom hebben we nu dan ook, met heel veel pijn in ons hart, besloten een ander baasje te gaan zoeken voor hem zodat hij het beter krijgt.

Wie geeft Wapper een goed huisje?

Naam: Wapper
Leeftijd: Ongeveer 1,5 jaar
Geslacht: Mannetje, maar gecastreerd
Overig: Hij zit bij ons binnen, en ik denk dat dit ook het beste is gezien zijn vacht. Door z'n fluffy vacht gaat stro teveel klitten. Een ander belangrijk punt is dat hij 1x in de week even geborsteld moet worden en 1x in de maand geknipt. Zijn vacht blijft doorgroeien waardoor hij het te heet krijgt als het haar te lang wordt (en het teveel gaat klitten). Daarentegen is hij nooit in de rui, dus je hebt geen last van een huis vol met konijnenhaar.

Hij gaat echt alleen naar een goed huisje, naar een plek waar hij veel beweging krijgt en het liefst ook een vriendinnetje, waar ie goed verzorgd wordt en liefde krijgt van z'n baasjes. Ik wil kosten wat kost voorkomen dat hij nog een keer in dezelfde situatie beland.

Mocht iemand geinteresseerd zijn of iemand weten hoor ik het héél graag.

Het is echt het liefste konijn dat ik ooit heb gezien en ik gun hem zo graag een goed huisje.
Hij mag uiteraard gewoon gratis weg, incl eventuele spullen.

Groetjes, Myrthe

Afbeelding

01San

Re: Help, wie geeft Wapper een goed huisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:09

Wat een mooi konijntje, ik hoop dat je een goed huisje gaat vinden. Succes.

PanamaD

Re: Help, wie geeft Wapper een goed huisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:10

Dit moet op de bokt markt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:11

Omdat aanbieden op het forum niet is toegestaan plaats ik hier een slotje. Je kan een advertentie op de Markt plaatsen voor het vinden van een nieuw huisje.