Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rivendell schreef:Op marktplaats zag ik al enkele keren een schiet masker voor schapen voorbij komen. Dit wordt verkocht door een bedrijf.
In de omschrijving staat dat het een vergunnings vrij apparaat is.
Het gaat om een schiet apparaat om schapen/geiten hersendood te maken alvorens hen te slachten. Er staat bij: ideaal voor de thuis slachter
Nou heb ik altijd begrepen dat je alles groter dan een kip of een konijn niet zelf thuis mag slachten. Regel is volgens mij dat alles wat een oormerk heeft, in een officieel slachthuis gedood dient te worden.
Google geeft verschillende regels aan, dus mijn vraag is, mag het nou wel of niet?
Als het wettelijk verboden zou zijn, hoe kan een.bedrijf dan schietmaskers verkopen voor thuis slachters?
Nb ben zelf niets van plan uiteraard, maar het lijkt mij dat marktplaats zoiets niet mag toestaan als het verboden is
Rivendell schreef:Ik vind het dan toch raar dat zoiets aangeboden mag worden. Je verkoopt toch geen spullen die je niet mag gebruiken voor Wat ze bedoelt zijn?
Want ik zou dus zo'n masker kunnen kopen, een wapen vergunning halen en dan nog mag je er niets mee.
anneliesdj schreef:Dus de stelling 'ideaal voor de thuisslachter' slaat nergens op.
Pluimvee en wild is het enige wat je thuis mag slachten.