Een aantal maanden geleden is een kat aan komen lopen bij mijn ouders. Mijn moeder zet kattenvoer buiten voor de egels in de tuin en af en toe komt een buurtkat daardoor langs (totdat hun eigen kat die kat wegjaagt
). Zo ook deze kat (die ik even voor het gemak Poes zal noemen).Mijn ouders dachten daarom dat Poes gewoon een buurtkat was. Poes zag er ook goed en verzorgd uit en is heel lief en aanhankelijk. Maar toen kwam Poes steeds vaker en ging op een gegeven moment niet meer weg uit hun tuin. Ook pakt Poes elke kans die ze krijgt om het huis binnen te sluipen en daar lekker te blijven. Ze gaat voor de deur zitten miauwen om binnen gelaten te worden alsof het haar huis is
Ze woont nu permanent bij mijn ouders in hun tuin.Maar mijn vader wilt haar niet binnen hebben (hij is allergisch voor katten en mijn ouders hebben er al twee
) en Poes is duidelijk van iemand geweest. Dus gingen we op zoek naar de eigenaren. Helaas heeft Poes geen chip en we hebben op amivedi en marktplaats gezocht maar geen vergelijkbare katten kunnen vinden. Ook gevraagd bij de lokale dierenasiel en in mijn ouders buurt of iemand deze kat zocht. Dus nu is de vraag wat we met Poes moeten doen. Ze kan niet bij mijn ouders blijven voor bovengenoemde redenen. Mijn vriend en ik willen Poes wel graag adopteren maar ik wil dat pas doen als we zeker weten dat niemand haar zoekt (stel je voor dat iemand haar mist??
). Ook heb ik gelezen dat je pas een gevonden kat als eigen mag beschouwen als iemand haar een jaar lang niet komt claimen. Maar we kunnen toch moeilijk Poes een jaar lang (incl de winter door) buiten bij mijn ouders laten? Dat is zielig, zeker voor zo'n aanhankelijke kat die duidelijk liever binnen dan buiten is. Bovendien zou je denken dat de eigenaar zich inmiddels gemeld zou hebben als ze Poes graag terug zouden willen hebben.
Dus, bedankt voor het lezen van dit lange verhaal
Dus dat is helaas geen optie om zo haar eigenaren terug te vinden.
Ze kan alleen niet bij mijn ouders blijven.