Iedereen kent het wel, je gaat met je huisdier wandelen en mensen hebben commentaar (al dan niet achter je rug om). Bij het ene huisdier al erger dan bij het andere, bij een gewone hond van een ras dat om lief bekend staat zal je minder reacties horen dan bij een kat of konijn. Zijn er nog mensen die zich hieraan ergeren?
2 voorbeelden van mijn huisdieren:
Mijn hondje is 12 en dus al op leeftijd. Al sinds ze pup is heeft ze problemen aan haar knietjes van haar achterpootjes. Die springen namelijk vaker uit de kom als ze een wat snelle beweging maakt of als ze teveel wandelt krijgt ze hier ook last van. Doordat ze dit al jaren heeft heeft ze dus artrose in de achterpootjes en achteraan ahar ruggetje ondertussen ook. Hondje gaat graag mee dus hebben we haar een buggy gekocht. Hier zit ze graag in. Op het begin van de wandeling wandeld ze zelf en na een tijdje vraagt ze zelf om in de buggy te mogen zitten, niets zieligs aan dus. Toch hoor je in elke straat wel minstens iemand een heen pleidooi houden hoe zielig mijn hondje is dat ze in een buggy moet
Soms hebben mensen zelfs het lef mij hierover aan te spreken... Mijn katje is nu bijna een halfjaar oud en een binnenkat. Ze mag aan het leibandje altijd in de tuin en als we gaan wandelen mag ze sinds kort ook mee. Ze heeft nog een beetje bang van auto's of als er veel mensen op haar af komen tegelijk en dan gaat ze stilstaan en heeft een aanmoediging nodig (als ik aan haar leiband trek komt ze verder). Heel veel leuke reacties over dat je niet vaak een poes op wandel ziet. Ok leuk dat je het opmerkt, maar de 20e die dag die dat verteld word een beetje vervelend. Ok de reacties begrijp ik en naar die mensen lach ik ook altijd vriendelijk. Maar dan.. de 'dierenvrienden' die het zielig en ene marteling vinden dat ik mijn kat meesleep (die het overigens gezellig vind en zelfs aan de deur komt staan om mee te mogen). Waar bemoeien ze zich mee...
Zijn er nog mensen die zich storen aan die reacties? of die net leuke reacties gekregen hebben?
. Ja zeg!
.

) Laat dat beest dan lekker binnen zitten en zijn eigen dingetje doen.
Ik noemde die beesten voor de gein al wel Swiffers, maar ik had niet gehoopt dat er mensen waren die het zó letterlijk zouden nemen!
Bij die halte rijdt er overigens iedere 2 minuten wel een bus naar centraal, dus ik kan mij niet voorstellen dat het uit haast gebeurde. Geen idee waarom je op zo'n manier met je dier om zou willen gaan!