reacties uitlaten huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

reacties uitlaten huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 16:37

hoihoi

Iedereen kent het wel, je gaat met je huisdier wandelen en mensen hebben commentaar (al dan niet achter je rug om). Bij het ene huisdier al erger dan bij het andere, bij een gewone hond van een ras dat om lief bekend staat zal je minder reacties horen dan bij een kat of konijn. Zijn er nog mensen die zich hieraan ergeren?

2 voorbeelden van mijn huisdieren:

Mijn hondje is 12 en dus al op leeftijd. Al sinds ze pup is heeft ze problemen aan haar knietjes van haar achterpootjes. Die springen namelijk vaker uit de kom als ze een wat snelle beweging maakt of als ze teveel wandelt krijgt ze hier ook last van. Doordat ze dit al jaren heeft heeft ze dus artrose in de achterpootjes en achteraan ahar ruggetje ondertussen ook. Hondje gaat graag mee dus hebben we haar een buggy gekocht. Hier zit ze graag in. Op het begin van de wandeling wandeld ze zelf en na een tijdje vraagt ze zelf om in de buggy te mogen zitten, niets zieligs aan dus. Toch hoor je in elke straat wel minstens iemand een heen pleidooi houden hoe zielig mijn hondje is dat ze in een buggy moet -:(- Soms hebben mensen zelfs het lef mij hierover aan te spreken...

Mijn katje is nu bijna een halfjaar oud en een binnenkat. Ze mag aan het leibandje altijd in de tuin en als we gaan wandelen mag ze sinds kort ook mee. Ze heeft nog een beetje bang van auto's of als er veel mensen op haar af komen tegelijk en dan gaat ze stilstaan en heeft een aanmoediging nodig (als ik aan haar leiband trek komt ze verder). Heel veel leuke reacties over dat je niet vaak een poes op wandel ziet. Ok leuk dat je het opmerkt, maar de 20e die dag die dat verteld word een beetje vervelend. Ok de reacties begrijp ik en naar die mensen lach ik ook altijd vriendelijk. Maar dan.. de 'dierenvrienden' die het zielig en ene marteling vinden dat ik mijn kat meesleep (die het overigens gezellig vind en zelfs aan de deur komt staan om mee te mogen). Waar bemoeien ze zich mee...

Zijn er nog mensen die zich storen aan die reacties? of die net leuke reacties gekregen hebben? :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:49

Mijn buurvrouw vind het zo zielig dat mijn 4 kipjes op 6 m2 leven.
Die ruimte is toch veel te klein voor zoveel kippen...
(de zgn Biologische slacht kip leeft met 10 op 1 m2, Bio leg kippen met 6)

Ze hebben een royaal hok, met in het nachthok zoveel stro dat een paard de hik krijgt.
En beneden in het hok houtsnippers om in te graven en doen.
Voor dat ik naar mijn werk ga doe ik het deurtje open en hebben ze de volledige tuin tot hun beschikking.
Deurtje gaat pas dicht als ze zelf op stok zijn gegaan of dat ik op stok ga.

Mizora

Re: reacties uitlaten huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:13

Jammer dat je hondje op jongere leeftijd niet geopereerd is aan haar knietjes, dan had ze daar nu niet zo'n last van gehad. Maar dat zal vast een reden hebben. Op het moment dat je iets doet dat afwijkt van de standaard hebben mensen er commentaar op. Soms positief, soms negatief, soms slaat het gewoon nergens op. Mensen zijn geïnteresseerd in het afwijkende en ik vind dat zelf wel gezellig. Bedenk er een gevat antwoord op en zorg dat je die paraat heb.

Ik heb mijn honden (nu 8 maanden) ook veel in de buggy gehad. Ik heb het toen vergeleken met een peuter in de buggy. Jij kan het bij jouw hondje vergelijken met een rolstoel. Bij de kat kan je zeggen dat ze een identiteitscrisis heeft, of gewoon dat je haar niet van het asfalt wilt hoeven schrapen.

Mijn eigenlijke boodschap is: laat het los. Haal er alleen positieve energie uit en negeer de rest. De nieuwigheid van een kat aan het lijntje gaat er vanzelf af. Zowel voor de mensen als voor de kat, waardoor mensen over de actie zelf en het gedrag steeds minder gaan zeggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:18

Ik loop heel vaak in het bos en altijd samen met een vriendin maar het verschilt wel eens welke. Ga ik met de ene mee dan hebben wij 6 grote honden bij. Ga ik met de andere mee dan 4 á 5 kleine en 3 grote honden. Nu na jaren nog veel mensen die vragen of wij een uitlaatservice hebben, of wij thuis niet gek worden van zoveel honden en of we de honden wel aan kunnen (als ze zelf een hond bij hebben en willen passeren). Soms wordt ik wel eens moe van al die opmerkingen en lang niet iedereen krijgt dus altijd serieus antwoord terug haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:19

Mizora schreef:
Jammer dat je hondje op jongere leeftijd niet geopereerd is aan haar knietjes, dan had ze daar nu niet zo'n last van gehad. Maar dat zal vast een reden hebben. Op het moment dat je iets doet dat afwijkt van de standaard hebben mensen er commentaar op. Soms positief, soms negatief, soms slaat het gewoon nergens op. Mensen zijn geïnteresseerd in het afwijkende en ik vind dat zelf wel gezellig. Bedenk er een gevat antwoord op en zorg dat je die paraat heb.

Ik heb mijn honden (nu 8 maanden) ook veel in de buggy gehad. Ik heb het toen vergeleken met een peuter in de buggy. Jij kan het bij jouw hondje vergelijken met een rolstoel. Bij de kat kan je zeggen dat ze een identiteitscrisis heeft, of gewoon dat je haar niet van het asfalt wilt hoeven schrapen.

Mijn eigenlijke boodschap is: laat het los. Haal er alleen positieve energie uit en negeer de rest. De nieuwigheid van een kat aan het lijntje gaat er vanzelf af. Zowel voor de mensen als voor de kat, waardoor mensen over de actie zelf en het gedrag steeds minder gaan zeggen.

in die tijd koste die operatie 800 euro per knietje en had maar een slagingskans van 8% (geloof ik, het was allesinds erg weinig). En haar dan die pijn aandoen... Nu heeft ze weinig tot geen pijn zolang ze rustig doet. Ze is gelukkig van nature een erg rustig hondje. Als ze pijn heeft (dan gaat ze veel drinken), kriigt ze een paar daagjes metacam en is het weer over :D

en natuurlijk het los laten :D dit topic leek me gewoon leuk om frustraties met anderen te delen die dit ook meemaken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:23

Mijn hond is een galgo (windhond) ik hoor dus elke wandeling in het dorp wel achter mijn rug om: wat is hij mager, krijgt die hond geen eten ofzo. of ze proberen hem te lokken en snoepjes toe te stoppen. wat ik erg vervelend vind want hij heeft allergieën.

Gelukkig wandel ik niet veel in het dorp en meer buitenaf

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:33

Vroeger toen ik nog in de weekenden naar mijn vriend moest met de trein ging mij teefje altijd gezellig mee.

Het is een teefje van twee kg, met die drukte op het station wilde ik haar niet aan de riem hebben, ze word zo om ver gelopen en over het hoofd gezien.

Dus had mijn meisje een honden trolly, kon ze in de trein ook altijd lekker op haar eigen plekje liggen en rollend door de drukte.

Meestal kreeg ik hele leuke reacties maar inderdaad ook mensen die vonden dat ze maar moest lopen, denkend dat mijn hondje nooit wandelde en altijd in dat ding zat. Zelfs mensen die me recht in mijn gezicht beschuldigde dat het dierenmishandeling was...

Ene oor in en andere oor uit maar och mijn bloed kookte er soms van.
Sommige mensen moeten het leven en laten leven iets meer in acht houden!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:36

Och breek me de bek niet los. Als het aan andere had gelegen had ik onze hond regelmatig een tik moet hebben. Onze hond is heel erg angstig en blaft uit angst en wil ook nog wel eens snappen naar mensen en honden.

Ook heb ik er een gruwelijke hekel aan als mensen het beter weten. Ooh mijn hond doet niets. Ik nee maar die van mij wel, dat valt vast wel mee. Euh hallo ik ken mn eigen hond toch wel

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:40

Ik heb een aantal weken een hond gehad die net het asiel binnengekomen was en daarvoor net uit spanje was overgevlogen. (vanwege problemen met het alleen thuisblijven hebben we haar helaas weer terug moeten brengen) Ze was broodmager maar begon bij ons al aardig op een gezond gewicht te komen. I kreeg ook vaak de vraag waarom ze zo dun was of mensen die omkijken of er een opmerking tegen elkaar over maakten zodra ik was gepasseerd. Erg hinderlijk

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:41

Eloya schreef:
Mijn hond is een galgo (windhond) ik hoor dus elke wandeling in het dorp wel achter mijn rug om: wat is hij mager, krijgt die hond geen eten ofzo. of ze proberen hem te lokken en snoepjes toe te stoppen. wat ik erg vervelend vind want hij heeft allergieën.

Gelukkig wandel ik niet veel in het dorp en meer buitenaf

Ha, dat ken ik ! Ik heb ook een windhondje en jeezus, wat een reacties! Wanneer een kindje uitroept dat ik een dunne hond bij heb, vind ik dat wel grappig maar ooit zei een behoorlijk dikke man, terwijl zijn blik me haast half uitkleedde,: "zeg juffertje, ge moet uwe hond eens wat eten geven" waarop ik dan maar heb geantwoord: "dat heb jij precies al te veel gehad!" }:) . Ja zeg!

Of het nu op mensen of dieren is, ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen ongevraagd hun ongezouten mening geven :n .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:44

Onze oudste hond heeft een aangeboren afwijking aan haar nekwervels, als het warm is, stapt ze moeizaam. We nemen haar altijd mee op reis, maar nu ze 8 is, valt haar aandoening meer op als vroeger. Dit jaar kregen we ook enorm veel negatieve commentaar als mensen haar zagen lopen.
In eerste instantie maak ik me ook wel boos, maar ik weet dat wij gans onze vakantie op haar en haar mogelijkheden afstemmen, dus laat ze maar praten.
Nog een ergernis: onze honden zijn groot, blaffen niet op andere honden en toch worden onze dames altijd gezien als uitlokkers van de reacties die kleine honden op hen hebben. Op een terras maakten andere klanten ooit de opmerking: pas maar op want die hond heeft reeds gebeten tegen eigenaars van een kleine hond. Ik had net een operatie ondergaan en je zag mijn verband. Mijne vriend heeft hierop geantwoord dat onze hond niets doet, maar dat hij mij had gebeten.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:47

Mijn hondje is een schat, ontzettend lief naar andere dieren, en daar wil ze dan ook heel graag mee spelen. Maar helaas heeft ze, voor ze bij mij kwam, een nare ervaring gehad met een andere hond, waar ze een trauma aan over heeft gehouden. Met onze eigen honden kan ze prima, en als ze gewoon de kans krijgt om met een hond kennis te maken, maar wel weg kan komen (dus niet aan de lijn) gaat het ook goed.
Aan de lijn is ze echter doodsbang, dus dan gaat ze blaffen, grommen en piepen. Daar krijg ik dan dus ook altijd erg nare reacties op. Wij wandelen dus inmiddels ook niet meer in het dorp, maar pakken de auto en gaan naar het uitkijkpunt of het bos. Dan kan zij lekker los en kunnen we tenminste weer genieten van het wandelen..

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:49

Vooral als ik ga fietsen met de hond heb ik hier ook last van.. omdat ze altijd barstensvol energie rent de eerste paar minuten, rent ze daarna vaak met haar mond open. Dan heb je ook zo van die mensen die dat 'heel erg zielig vinden dat die hond moet meerennen ..' Terwijl ze altijd al een uur van tevoren voor we weggaan meestal al staat te springen en te piepen dat ze mee wilt haha.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:50

Ik snap het heel goed, al moet ik wel zeggen dat ik me er af en toe ook schuldig aanmaak (of iig het denken/ er over hebben met degene waarmee ik ben).
Zeker bij honden die zich slecht gedragen (gevaarlijk), agressieve eigenaren of dieren die imo niet aan een lijntje horen(zielig)... :o

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:53

Ja ontzettend veel opmerkingen. "das toch zo'n gevaarlijke hond? Durf je dat te houden bij je kinderen?" of ze lopen/fietsen je voorbij en brullen tegen mede wandelaar/fietser "Dát vind ik toch zúlke lelijke honden he!!!" (vroeger reageerde ik terug met "heeft u wel eens goed in de spiegel gekeken?") .

Maar gelukkig hoor je ook wel leuke opmerkingen, bij mijn eerste bull die wit was "kijk mama... Die mevrouw laat een ijsbeer uit!" en bij mijn brindle met witte reu hoor ik vaak "kijk nou die hond heeft een tijger vacht!"
Bij zulke opmerkingen moet je toch wel een glimlach krijgen.

Mensen zijn vaak zo standaard in hun opmerkingen, als t kan gewoon de negatieve opmerkingen negeren en de positieve goed opslaan ;)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:55

Toen iones ooit geopereerd was aan zijn knieën, moest hij eerst 2 weken stalrust houden en daarna mocht ik elke dag 10 minuten met hem aan de hand stappen, en dat uitbouwen etc.
En dan heb je van dat volk, met name mannen die zeggen `he, je moet er op rijden!`. Daar hebben ze toch geen flikker mee te maken?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:56

Mensen vinden het raar als ik mijn hond aantik/aanraak als ik langs een andere hond loop.. Als mijn hond zit te focussen dat hij die hond wil grijpen, raak ik hem aan zodat hij helemaal afgeleid word.. En geen probleem.. Doe ik dat niet, dan lig ik op de grond en is de kans er dat hij uithaalt.. Nee dankje. :=

Of als ik ze straf en ze piepen.. Het is meer om de schrik dan pijn.. Ze weten dat als ik hier zeg, dat ze dan ook echt moeten komen.. En nee is ook echt nee. Maar mensen kijken mij aan alsof ik ze vermoord. _O-

Maar thuis komen ze gerust op mij liggen om te knuffelen. Zijn echte schootHONDEN :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:56

lissisanne schreef:
Ik snap het heel goed, al moet ik wel zeggen dat ik me er af en toe ook schuldig aanmaak (of iig het denken/ er over hebben met degene waarmee ik ben).
Zeker bij honden die zich slecht gedragen (gevaarlijk), agressieve eigenaren of dieren die imo niet aan een lijntje horen(zielig)... :o

wat bedoel je met dieren die niet aan een lijntje horen? :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:14

Tja dan krijg ik jou natuurlijk over me heen.. :+
Maar ik denk dat katten (en soms zie ik ook konijnen?) niet aan een tuigje uitgelaten moeten worden. Het zit niet in hun natuur om geleidt te worden aan een touwtje. Waarom niet gewoon los naar buiten? Als het alleen aan een touwtje kan vind ik het een beetje egoïstisch, want kat wordt er niet beter van. (misschien aangelijnd in de tuin daar gelaten)

Ik geloof best dat dit in sommige gevallen beter gaat of aangeleerd kan worden(zeker met de 'door gefokte' en dus meer volgzame rassen) maar ik blijf het zielig vinden. -O-
Zeker als je als reden krijgt: het is een raskat dus die kan niet naar buiten zonder lijn want dan wordt hij gestolen/ doodgereden/wordt vies. (Het moraal verantwoorde van deze rassen fokken zal ik maar buiten beschouwing laten hier :Y) ) Laat dat beest dan lekker binnen zitten en zijn eigen dingetje doen.

Edit: Maar goed, iedereen zijn eigen mening natuurlijk. :)
Laatst bijgewerkt door lissisanne op 02-11-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:16

Het is inderdaad nooit goed en alles wat je met een dier onderneemt is zielig en onnatuurlijk :')
Het maakt dan echt niet uit of je op een paard zit, een hond uitlaat of een schaap kunstjes leert, er zullen altijd eens negatieve opmerkingen over komen.

Nu zag ik vandaag al op afstand een vrouwtje lopen met een Malteser achtig hondje die aan de lijn meegesleurd werd. De hond wilde niet lopen en zij sleepte het beest gewoon achter zich aan! :oo Ik noemde die beesten voor de gein al wel Swiffers, maar ik had niet gehoopt dat er mensen waren die het zó letterlijk zouden nemen! :+

Ik wilde er eigenlijk iets van gaan zeggen, maar op het moment dat ik in de buurt was stapten ze de bus in waarbij ze de hond gewoon aan de riem omhoog tilde en de bus in trok. :wow: Bij die halte rijdt er overigens iedere 2 minuten wel een bus naar centraal, dus ik kan mij niet voorstellen dat het uit haast gebeurde. Geen idee waarom je op zo'n manier met je dier om zou willen gaan!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:18

Mijn boomertje is gek op rennen naast de fiets. Duinen of andere verhogingen in het landschap kunnen haar niet deren haha. Ook wil ze niet in haar mand, alleen als ze moe is wil ze nog wel eens toegeven :') Ik hoor dan ook regelmatig dat ik een dierenbeul ben en haar verpest :(

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:20

Animal schreef:
Het is inderdaad nooit goed en alles wat je met een dier onderneemt is zielig en onnatuurlijk :')
Het maakt dan echt niet uit of je op een paard zit, een hond uitlaat of een schaap kunstjes leert, er zullen altijd eens negatieve opmerkingen over komen.

Nu zag ik vandaag al op afstand een vrouwtje lopen met een Malteser achtig hondje die aan de lijn meegesleurd werd. De hond wilde niet lopen en zij sleepte het beest gewoon achter zich aan! :oo Ik noemde die beesten voor de gein al wel Swiffers, maar ik had niet gehoopt dat er mensen waren die het zó letterlijk zouden nemen! :+

Ik wilde er eigenlijk iets van gaan zeggen, maar op het moment dat ik in de buurt was stapten ze de bus in waarbij ze de hond gewoon aan de riem omhoog tilde en de bus in trok. :wow: Bij die halte rijdt er overigens iedere 2 minuten wel een bus naar centraal, dus ik kan mij niet voorstellen dat het uit haast gebeurde. Geen idee waarom je op zo'n manier met je dier om zou willen gaan!

Ik zeg niet het is nooit goed, paarden en honden zijn van nature volgzame beesten. Ik denk dat het bij katten (zeer zelfstandige dieren) en konijnen anders is.
Elk dier heeft andere natuurlijke gedragingen en daarop zou je je als mens moeten aanpassen. Je kan niet zomaar aan alles wat leeft een touwtje knopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:22

lissisanne schreef:
Tja dan krijg ik jou natuurlijk over me heen.. :+
Maar ik denk dat katten (en soms zie ik ook konijnen?) niet aan een tuigje uitgelaten moeten worden. Het zit niet in hun natuur om geleidt te worden aan een touwtje. Waarom niet gewoon los naar buiten? Als het alleen aan een touwtje kan vind ik het een beetje egoïstisch, want kat wordt er niet beter van. (misschien aangelijnd in de tuin daar gelaten)

Ik geloof best dat dit in sommige gevallen beter gaat of aangeleerd kan worden(zeker met de 'door gefokte' en dus meer volgzame rassen) maar ik blijf het zielig vinden. -O-
Zeker als je als reden krijgt: het is een raskat dus die kan niet naar buiten zonder lijn want dan wordt hij gestolen/ doodgereden/wordt vies. (Het moraal verantwoorde van deze rassen fokken zal ik maar buiten beschouwing laten hier :Y) ) Laat dat beest dan lekker binnen zitten en zijn eigen dingetje doen.

tja, ik vind dat mijn kat andere mensen niet tot last moet zijn. Daarbij woon ik lngs een drukke gewestweg en zie ik dagelijks meerdere dode katten liggen. Het is ook niet doorgefokt zoals jij zegt, want mammie was een buitenkat en pappie een wilde/boerderijkat. En hoezo word ze er niet beter van? Mijn kat is super sciaal en bloeit open van menselijk contact. Vertrekt er iemand die op bezoek was bijvoorbeeld kan ze soms een halfuur aan een deur blijven jammeren. Daarbij is ze erg gehecht aan de hond en no way dat als de hond meegaat dat zij zonder protet achter zal blijven..

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar misschien zie jij zo de andere kant eens :)

konijnen vind ik ook een beetje raar, die beestjes moeten dan maar meehupsen de hele tijd, maar de eigenaar zal hiervoor wel een reden hebben (uitgezonderd kinderen die het gewoon leuk vinden)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:22

Toen ik nog een hond had, een sheltie: kijk, een lassiehond! Is dat nog een pup (nee hij is 13), is dat nou een vosje?

Nu ik m'n verzorgshet 'uitlaat': wat een grote hond! Zoo, hondje uitlaten? Ik zou erop gaan zitten!

Tja :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:24

eclair98 schreef:
Mijn boomertje is gek op rennen naast de fiets. Duinen of andere verhogingen in het landschap kunnen haar niet deren haha. Ook wil ze niet in haar mand, alleen als ze moe is wil ze nog wel eens toegeven :') Ik hoor dan ook regelmatig dat ik een dierenbeul ben en haar verpest :(

Een van de oudjes is 11 en die gaat gerust nog 3 uur mee met de fiets.. Die mafketel is dan nog niet moe.. Als ik 90 ben heb ik echt niet Zoveel energie als hij :')