Zes jaar geleden kreeg ik een hond voor m'n vormsel, werd ons verkocht als zijnde 'chocolate labrador'. Ze heeft geen stamboom, maar leek als puppy aardig goed op een chocolate labrador, zoals de moeder.
Zij is echter ietsje anders uitgegroeid
. Ze is erg klein gebleven in vergelijking met andere labradors, heeft een erg dikke staart en de kop is ook niet zoals die van andere labradors, haar kleur lijkt me ook erg licht om 'chocolate' te zijn. Nu begin ik stilletjes aan toch te twijfelen of ik wel een volle labrador heb
.Moeder destijds zag eruit als een 'echte' labrador, de vader zag eruit zoals zij er nu uit ziet. Er werd gezegd dat de vader een stamboom had, deze hebben we echter nooit gezien (geen interesse).
Is mijn hond nu een volle labrador (ken helemaal niks van de verschillen tussen show- en werklijnen enz) of zit er toch nog een ander ras door?
Dat ze nog te dik is besef ik goed, ik ben hier dan ook hard mee aan het werk, dus gelieve hier geen commentaar op te geven. Haar vachtstructuur is ook een vreemd iets... ze krijgt zeer goede voeding dus hier ligt het niet aan.

!