Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Collie2008 schreef:Voor mijn hond was de lange dagen dat ik werkte een uitlaatservice ideaal. Hij ging 1,5 - 2 uur met een groep honden mee, genoot er vreselijk van en was daana zo moe en verzadigd van het spelen dat hij de rest van de dag alleen maar sliep.
muzzy17 schreef:Ten eerste heel veel sterkte met het verlies!
Een nieuwe hond Zou ik nu ook niet doen. Ook honden rouwen.
Sommige hondenbazen denken dat het introduceren van een nieuwe hond helpt. Dit is echter onjuist. Zolang uw hond zich nog niet heeft hersteld is het niet verstandig een vreemde hond toe te voegen aan de roedel, die nog in rouw is. Dit geldt ook voor uzelf. Zolang u nog erg veel emoties ervaart om het overlijden van uw geliefde viervoeter, is het beter even te wachten. Als uw eigen partner zou overlijden, verdwijnt uw verdriet niet als u binnen een paar weken hertrouwt met een nieuwe man/vrouw. Zo werkt het ook bij honden.
Bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... leden.html
Misschien staat er iets in de link wat je kan helpen
antje_vip schreef:BrankaZ schreef:Ik denk dat je niet te veel moet vermenselijken. Een hond mist zijn maatje wel, maar dat is anders dan bij ons.
Daar ben ik het niet mee eens. Dieren kunnen flink verdrietig zijn om een verloren maatje, ook als ze daarna nog steeds in een groep leven.
Shirley schreef:Wil je moeder wel oppassen?
Dan is het misschien een optie een sleutel te vragen en je hondje 's morgens vroeg daar de gang in te schuiven?
Dan is het maar eventjes alleen totdat je moeder opstaat

Lukasje schreef:Heel veel sterkte bij het verlies!
Indien je een 2e hond niet ziet zitten, is mss een kat/kitten een oplossing? Uiteraard op voorwaarde dat je jack katten verdraagt en je een kat neemt die honden gewend is ...
Als ik zie hoe hier kat en hond overeen komen en samen, tegen elkaar aan, slapen dan kan ik enkel concluderen dat ze wel wat aan elkaar hebben.